Gå til innhold

Sniktitt: Asus Fonepad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes jo oppløsningen er grei for den størrelsen, skjønne ikke hvorfor det er så stor hype på extrem oppløsninger ved mobiler og tablets mens det er akkurat omvendte på bærbar maskiner. Det burde være omvendt.

Det er greit nok, men ikke veldig imponerende oppløsning. Grunnen til at det er høyt på mobiler er at det er billigere å lage små høyoppløste skjermer enn større. At det er elendig oppløsning på bærbare gir absolutt ingen mening. Produsentene konkurrerer om å lage de absolutt værste skjermene, og forbrukerne bryr seg stort sett ikke av en eller annen grunn. Det kan ha noe med at folk ikke skjønner at du kan stille på tekststørrelsen og at de derfor ikke liker høy ppi.

Lenke til kommentar

Ser rett og slett stygt ut med så stor telefon,,, jeg selv er Sony fan som kal kjøpe meg Xperia Z på 5 tommer ,men der går grensa,, som sagt , selv om jeg er fan av Sony så kjøper jeg ikke en telefon som er større enn 5 tommer, ser bare steit ut .

Har lest om at Sony er i gang med en 6 tommer ,, men nei.

Lenke til kommentar

Latterlig påstand. Har selv et Nexus 7 med samme oppløsning. Helt topp.

Latterlig fordi du er uenig? Ok. God begrunnelse.

Det er også ufint å kutte setningen og ta det ut av kontekst.

Tar du med resten, samt får med deg "litt", gir det kanskje mer mening.

 

Litt kjip oppløsning på den størrelsen, har ca. like mye på Xperia V, men til den prisen er dette absolutt interessant [...]

Lenke til kommentar

aldri forstått dette storskjermhysteriet. killer featuren med en mobil er jo at den skal være mobil, dvs så liten at du kan ha den med uten å tenke på det. det er jo så latterlig enkelt å kompensere for skjermstørrelse - det er jo bare å flytte på armen! en 4" skjerm vil fylle samme del av synsfeltet som en 5" ved å flytte den 7.5cm nærmere øyet. (4"/0.3m = 5"/0.375m = 40"/3m, eller 4"/0.4m=5"/0.5m). forskjellen mellom å bruke mobilen på 37cm avstand og 30cm avstand - er altså så liten at man neppe vil tenke på det! vekt og klumpethet derimot, kan ikke like lett kompenseres vekk. man kan heller ikke like lett håndtere en 5" med en hånd som en 4". faktisk er 3.5" å foretrekke. 6 og 7 tommer er så digert at det ikke lengre går an å lure ned i dresslommene uten at det føles unaturlig. jeg håper apple neste gang klarer å dra en iphone som er like tynn og lett som 5.gen ipod touch opp av hatten, og beholde bildekvalitet og batterilevetid.

Lenke til kommentar

Egentlig er det vel kantene som er alt for digre! 7" med mindre kanter ville nok fungert. Selv synes jeg nok en tommer mindre ville passet meg bedre.

 

Enig i att 1080p ville vaert mye mere passe til en så stor skjerm, men prisen tilsvarer jo ikke noen highend telefon heller da.

Lenke til kommentar

Så nå kan man kjøpe både PadFone og FonePad fra Asus?

 

Fler enn meg som ser kilde til misforståelser og feil-kjøp her? Er man ikke obs på at Asus har disse to produktene, er jeg redd det er fort gjort å klikke på en kampanje og ende opp med feil produkt i hånda..

 

Jaja, jeg har nå fortsatt mer lyst på PadFone 2 eller PadFone Infinity :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...