Gå til innhold

Wii Mini til Norge (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Skjønner ikke at de bruker penger på å krympe konsollene, de er da ikke så store at man må gå sideslengs inn i stua om man har en der, og større konsoller/kabinett bør gi mer volum å kjøle på. Nedkrympede som også mangler funksjoner. Det hadde vel vært bedre å bruke pengene på å utvikle en bedre/kraftigere konsoll med tilsvarende ytelse som PS4 og xbox720, bluray osv.

Lenke til kommentar

Interessant, hverken HDMI-utgang eller nettverksmuligheter. Burde koste rundt en tusenlapp for min del, men ser ikke helt for meg det med tanke på at den har kontrollere og slikt inkludert.

 

En ny Wii med Mario Kart koster nå 1139,- hos Elkjøp, og den prisen virker ganske stabil. Denne nye saken er altså en dårligere maskin, uten spill, og burde iallefall ikke koste mer enn 699,-.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at de bruker penger på å krympe konsollene, de er da ikke så store at man må gå sideslengs inn i stua om man har en der, og større konsoller/kabinett bør gi mer volum å kjøle på. Nedkrympede som også mangler funksjoner. Det hadde vel vært bedre å bruke pengene på å utvikle en bedre/kraftigere konsoll med tilsvarende ytelse som PS4 og xbox720, bluray osv.

 

Krympede konsoller krever med mindre råstoffer, og er dermed billigere og produsere. Kutter de i tillegg ut funksjoner som casuals ikke bryr seg med kan de kutte utgiftene enda mer.

 

Så pengeforbruket til å krympe konsollen tjenes fort inn igjen med forbedrede marginer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke helt poenget med denne. En vanlig Wii koster som nevnt over 1139 på elkjøp, og på kampanjer kommer den ned mot 999. Dersom noen hadde ønsket å kjøpe eg en Wii, skulle man tro de hadde klart å samlet sammen penger til en på de 6 (?) årene den har Vært på markedet. For regner denne skal appellere til de med liten inntekt.

 

Og mini? Synes denne er større på en måte. Må jo ha god klaring over seg, da det er et lokk på den, og ikke slik som den vanlige Wii har.

Lenke til kommentar

Dette må være den mest ubrukelige ny-versjonen av en konsoll noensinne.

 

og wii-u er snart like ubrukelig når ps4/x720 kommer.. men det ryktest at nintendo skal komme med en oppgradert wii-u i 2016. som kan konkurere på like linje med ps4/x720... men det spørs om det er forsent da.. nintendo ender nok opp som sega til slutt og bare lager spill.

Lenke til kommentar

og wii-u er snart like ubrukelig når ps4/x720 kommer.. men det ryktest at nintendo skal komme med en oppgradert wii-u i 2016. som kan konkurere på like linje med ps4/x720... men det spørs om det er forsent da.. nintendo ender nok opp som sega til slutt og bare lager spill.

 

Det sa folk under GameCube-eraen også. Tviler på at Nintendo kaster inn håndkleet.

Lenke til kommentar
og wii-u er snart like ubrukelig når ps4/x720 kommer.. men det ryktest at nintendo skal komme med en oppgradert wii-u i 2016. som kan konkurere på like linje med ps4/x720... men det spørs om det er forsent da.. nintendo ender nok opp som sega til slutt og bare lager spill.
Det sa folk under GameCube-eraen også. Tviler på at Nintendo kaster inn håndkleet.

 

det er andre tider nå en da gamecube ble levert. nintendo er på samme tids epoken ennda. de møter veggen til slutt hvis de ikke følger med tiden. det fikk sega erfare hard og brutalt... nintendo får erfare det samme, hvis de ikke kutter ut allt det her tullet. de må kommer med uptodate hw og nye ip'er for spill... ellers er det game over.

Lenke til kommentar

De gjør det neppe før de må, men det kan jo skje. Personlig hadde jeg ikke hatt noe imot det; Nintendo lager gode spill, men forholdsvis sjelden gode spillmaskiner (men bare så det er sagt, GameCube, om man ser bort fra de små diskene, er en knalldesign). Håper bare ikke de blir kjøpt opp av Apple eller noe. :p

Lenke til kommentar

det er andre tider nå en da gamecube ble levert. nintendo er på samme tids epoken ennda. de møter veggen til slutt hvis de ikke følger med tiden. det fikk sega erfare hard og brutalt... nintendo får erfare det samme, hvis de ikke kutter ut allt det her tullet. de må kommer med uptodate hw og nye ip'er for spill... ellers er det game over.

Nintendo har vist en mye brukt teori i business som går ut på at innovasjon ofte fostres ut fra krisetilstander. Problemet nå er vel at de ikke går videre til neste trinn, nemlig det eneste varige konkurransefortrinnet som finnes: evnen til stadig forbedring.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Interessant, hverken HDMI-utgang eller nettverksmuligheter. Burde koste rundt en tusenlapp for min del, men ser ikke helt for meg det med tanke på at den har kontrollere og slikt inkludert.

 

Burde koste 399,-

Og nei, jeg har ingenting i mot verken Wii eller Nintendo, men det blir rettogslett litt pinlig på deres vegne å ikke ha verken HDMI eller nettverksmuligheter.

- Det er jo ikke sånn at en Wii er dyr i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...