Gå til innhold

Det er snart slutt for Hotmail


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Absolutt ingen endring, selv om jeg ikke skjønner poenget med unødvendig arbeid, bare for å bli 'kvitt' hotmail.

 

Skiftet i fjor sommer når det var nytt, bare for å gjøre det før jeg ble tvingt, og kan fortsatt sende til gamle hotmail-accounten. Msn (WLM) funker også med outlook, med alle de gamle kontaktene du la til for 10 år siden :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du velger å gå over/endre til @outlook.com, vil @hotmail.com bli et alias eller ikke lenger fungere i hele tatt?

 

Ettersom man må registrere en helt ny adresse med @outlook.com vil jeg anta at @hotmail.com slutter å fungere dersom man ikke ber om å beholde den. Adressen er i midlertid bare en detaljsak, det er det nye Outlook GUI-et (og evt tilhørende baksystemer) som byttes ut, slik at gamle hotmail GUI-et (med tilhørende baksystemer) ikke lenger vil eksistere.

 

Byttet over til Outlook.com når det kom, og har registrert en @outlook.com adresse, har ikke gjort noe for å ta den i bruk, men det er vel kanskje på tide nå da.

Lenke til kommentar

Forsvinner min @hotmail.com eller kan jeg beholde denne adressen?

 

Du kan lett beholde denne adressen ut i fra det jeg har forstått. Det eneste du faktisk trenger å gjøre er å logge inn på outlook.com så har du oppgradert til outlook. Med dette mener jeg at du får beholde hotmail adressen din - skriv inn samme epost og passord - bare på outlook.com så får du beholde den.

 

Virker som de vil gi alle brukerne en lett overgang, noe jeg tipper på at de fleste setter pris på. :)

 

EDIT: fant dette i teksten

 

du skal til og med få beholde @hotmail-adressen dersom du ønsker dette.
Endret av smarties1
Lenke til kommentar

Ettersom man må registrere en helt ny adresse med @outlook.com vil jeg anta at @hotmail.com slutter å fungere dersom man ikke ber om å beholde den.

 

Faktisk, så må man ikke registrere en helt ny adresse med @outlook.com, dette er et valg du selv får lov til å ta hvis du har en eksisterende bruker med @hotmail.com. Du kan faktisk bare logge deg inn med @hotmail.com adressen din og passordet på den brukeren på nettsiden outlook.com.'

 

Var selv i tvil om dette gikk før, men de fleste fikk en mail om dette for en stund siden.

 

EDIT: ser at du skrev at "jeg antar at @hotmail.com slutter å fungere dersom man ikke ber om å beholde den." Du har nok rett i det, da du skriver "om man ikke ber om å beholde den"

 

+ Fant dette i teksten

du skal til og med få beholde @hotmail-adressen dersom du ønsker dette.
Endret av smarties1
Lenke til kommentar

Ikke noe poeng i å lage unødvendig drama her, det som skjer er at homtail.com og live.com vil sende deg til outlook.com hvor du fint kan fortsette å logge inn med din @hotmail og @live konto bare du får det nye drastisk forbedrede Outlook.com grensesnittet og funksjonene.

 

Ønsker du å bytte over til @outlook.com så står man fritt til det, men da må du sette opp videresending av e-post fra din gamle adresse osv.. Her er TureSwitch en genial løsning som jeg selv benyttet nylig da jeg kastet Gmail på dør tilfordel for Outlook.com.

Lenke til kommentar

Hoooly...jeg skulle bare inn på Outlook.com for sjekke hvordan ting så ut designmessig, lese info osv., men så ble jeg automatisk logget på min konto (har auto-login på Hotmail) med beskjed om "nå har du oppgradert til Outlook.com".

Aja, det måtte jo gjøres, men jeg hadde ikke tenkt det riktig ennå...

 

Såvidt jeg husker, så er det ikke første gangen Hotmail-brukere har før eller siden måttet skifte GUI (er vel i praksis det som er skjedd); het ikke siste oppgradering "modern Hotmail" eller noe liknende?

Ser for meg Hotmail once upon a time som temmelig svart/hvitt og kjedelig - og med heller liten funksjonaliet.

 

 

Edit:

Facebook: vik fra meg! Hvorfor i &**¤W/%& ® !!! får jeg en egen sidebar med Fb-info om vedkommende som mailen er i fra?

 

Showing public content

When you read messages from people you know, Outlook can show extra content from popular social networks and offer other ways to keep in touch. Learn more

[X] Show public content from third-party networks

[V] Don't show public content from third-party networks

 

Og slikt må jeg endre på selv ( :realmad: sterkt sensurert :grumpy: ). Synd dere ikke har en smiley som illustrerer hva jeg egentlig mener...

 

Edit:

Noe slikt f.eks.:

 

annilate.gif

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Hvorfor noen skulle ønske å IKKE bytte over til Outlook.com grensesnittet er for meg en gåte, det gamle Live grensesnittet som Hotmail har brukt i noen år nå er noe av det verste jeg har vært borti hva angår populære e-post tjenester, dog rangerer jeg vell Yahoo Mail hakket dårligere.

 

Gmail er ikke spesielt med i tiden det heller, men de holder fremdeles ting ganske så simpelt og enkelte ganger så er det enkle ofte det beste, men de siste måneders forandringer på vindu for sending av ny e-post, tvungen integrering med Google+ og det at de plutselig dreper Exchange Activesync støtten tvang meg over til Outlook.com som jeg har vært strålende fornøyd med.

 

Man må dog aktivere "compact view" i "nye" Gmail, eller så er det temmelig håpløst å navigere med om du faktisk har et par e-poster.

 

 

Det beste med Outlook.com er 100% Exchange Activesync støtte, så det er bare å smelle det opp via Exchange på både mobil og ikke minst Outlook til Windows og du har skikkelig e-post klient med god kalenderløsning som synkroniserer 100% uten noe tullball som det fort blir med Gmail på grunn av labelsystemet er litt så som så over IMAP mot endel epost klienter osv osv..

Lenke til kommentar

Faktisk, så må man ikke registrere en helt ny adresse med @outlook.com, dette er et valg du selv får lov til å ta hvis du har en eksisterende bruker med @hotmail.com. Du kan faktisk bare logge deg inn med @hotmail.com adressen din og passordet på den brukeren på nettsiden outlook.com.'

 

Var selv i tvil om dette gikk før, men de fleste fikk en mail om dette for en stund siden.

 

EDIT: ser at du skrev at "jeg antar at @hotmail.com slutter å fungere dersom man ikke ber om å beholde den." Du har nok rett i det, da du skriver "om man ikke ber om å beholde den"

 

+ Fant dette i teksten

 

Det går helt fint å logge inn på http://outlook.com med en @hotmail.com eller @live.com/no adresse ja. Jeg skiller på http://outlook.com nettsiden og @outlook.com adressene.

Om man velger å bytte fra en @hotmail.com adresse til en @outlook.com adresse vil jeg anta at @hotmail.com adressen etterhvert vil forsvinne.

Og man må i mange tilfeller velge en ny adresse for @outlook.com enn det man hadde for @hotmail.com (jeg vet dette fordi jeg registrerte en @outlook.com adresse som noen hadde tatt før meg på @hotmail.com)

 

Bottom line: Alle vil bli dyttet over på nytt GUI, man kan velge å enten beholde adressen eller lage en ny (eller begge deler).

Endret av Thorbear
Lenke til kommentar
Bottom line: Alle vil bli dyttet over på nytt GUI, man kan velge å enten beholde adressen eller lage en ny (eller begge deler).

 

Så dette skiftet gjelder altså kun for GUI'et og ikke selve adressen? Hvis jeg ønsker å fortsette med min @hotmail.com-adresse, så vil ikke den uten videre bli automatisk endret til @outlook.com og alle som har min epost-adresse må dermed også endre sin kontaktoppføring for meg?

Vil ikke forbause meg om man før eller senere blir dyttet over på @outlook.com, men inntil da...

Lenke til kommentar

Det går helt fint å logge inn på http://outlook.com med en @hotmail.com eller @live.com/no adresse ja. Jeg skiller på http://outlook.com nettsiden og @outlook.com adressene.

Om man velger å bytte fra en @hotmail.com adresse til en @outlook.com adresse vil jeg anta at @hotmail.com adressen etterhvert vil forsvinne.

Og man må i mange tilfeller velge en ny adresse for @outlook.com enn det man hadde for @hotmail.com (jeg vet dette fordi jeg registrerte en @outlook.com adresse som noen hadde tatt før meg på @hotmail.com)

 

Bottom line: Alle vil bli dyttet over på nytt GUI, man kan velge å enten beholde adressen eller lage en ny (eller begge deler).

 

Da så, da skjønner jeg hva du mente :)

Lenke til kommentar

Så dette skiftet gjelder altså kun for GUI'et og ikke selve adressen?

Hvis jeg ønsker å fortsette med min @hotmail.com-adresse, så vil ikke den uten videre bli automatisk endret til @outlook.com og alle som har min epost-adresse må dermed også endre sin kontaktoppføring for meg?

Vil ikke forbause meg om man før eller senere blir dyttet over på @outlook.com, men inntil da...

 

Sånn som det ser ut nå, så slipper du å bytte epostadresse da du egentlig bare oppgraderer til det nye GUI'et.

Lenke til kommentar

Ble litt overrasket og satt ut av overskriften her, men etter å ha lest saken så virker jo dette greit. Så skulle jeg bare inn på outlook for å sjekke, og vips var jeg over på det nye grensesnittet. Jaja, overgangen var hvertfall kjapp, smertefri og krevde ingen ekstra innsats fra meg, så MS skal ha skryt for å ha gjort dette på en enkel måte. Så lenge jeg får beholde alle epostene mine og adressen min så er jeg fornøyd. Grensesnittet ser også helt greit ut. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...