Gå til innhold

Corsair 500R plass?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg lurer rett og slett på om det er plass til et Asus Maximus V Formula kort inne i en Corsair 500R? Vil det blir trangt?

 

Jeg ser i følge denne testen Link at dette hovedkortet er noe større enn den vanlige ATX-standarden, derfor er jeg usikker. I følge denne siden er det plass til Micro-ATX og standard ATX. Link

 

Jeg lurer også på å sette inn et Asus Radeon HD 7970 MATRIX kort, Corsair Vengeance DDR3-1600 16GB, og har en Cooler Master 212 over en i7-3770K.

 

Vil dette blir trangt, eller tror dere kabinettet vil ha oversiktlig og god plass til alle komponentene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i utgangstunktet nei.

men sjølv om kabinett ikkje støtter Eatx, kan du få plass til det inni. men då vil jo skruehullene mot cd rom stikke utenfor tillaga hull. og det vil dekke til deler av kabel sjaktene; sånn som her: http://www.diskusjon...c=1478936&st=20

eg ser på d kabinettet at hovudkort er senka ned, så større kort enn atx vil sikkert krasje med kanten der, desverre :(

Endret av bystØL
Lenke til kommentar

Som det står i linken som forøvrig er en test gjort av Hardware, så er det dette som sies:

 

"Asus Maximus V Formula er utstyrt med så mange hovedkortkomponenter at det ikke var plass på et kretskort med standard ATX-størrelse. Løsningen var å benytte et kretskort som er 1,3 cm bredere enn ATX-standarden. Før du kjøper dette hovedkortet, må du derfor passe på at det er nok plass i kabinettet ditt."

 

Er jeg da nødt til å kjøpe et full/big tower for å få plass til dette kortet?

 

Isj, noen som har noen bra anbefalinger til kabinett som kunne passe mitt oppsett? :)

Lenke til kommentar

Som det står i linken som forøvrig er en test gjort av Hardware, så er det dette som sies:

""

Er jeg da nødt til å kjøpe et full/big tower for å få plass til dette kortet?

 

Isj, noen som har noen bra anbefalinger til kabinett som kunne passe mitt oppsett? :)

les nå det som blir posta da!

i utgangstunktet nei.

men sjølv om kabinett ikkje støtter Eatx, kan du få plass til det inni. men då vil jo skruehullene mot cd rom stikke utenfor tillaga hull. og det vil dekke til deler av kabel sjaktene; sånn som her: http://www.diskusjon...c=1478936&st=20

eg ser på d kabinettet at hovudkort er senka ned, så større kort enn atx vil sikkert krasje med kanten der, desverre :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...