Gå til innhold

Spilling på 3 skjermer, med Nvidia Geforce 680.


bholmsen

Anbefalte innlegg

Hei, sitter her å spiller BF3 med 3 skjermer. BenQ x 3, og ett Nvidia Geforce 680 kort.

Går veldig fint å spille, men trodde spill profilene i Nvidia Control Panel skulle virke.

Må selv inn manuelt å endre innstillinger hver gang jeg skal spille bf3

I spill profilen til BF3, så peker jo den til bf3.exe.

Og hadde jo håpet at spill profilen og dens innstillinger startet opp når jeg starter spillet.

Men blir bare spill bilde i hovedskjermen, og ikke i alle tre.

Som sagt, får spille på 3 skjermer hvis jeg endre oppsettet selv før jeg spiller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ALLTID skru opp oppløsningen i spill, ingen vei utenom.

5760 x 1080 er oppløsningen uten bezel compensation, hakket ovenfor, er med bezel compensation, eller ramme korrigering noe som gir litt bilde bak rammene, og skaper ett mer "flytende" bilde når objekter beveger seg mellom skjermene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Håper dere har lest første innlegget mitt, jeg spiller på tre skjermer, ved å gå inn manuelt og sette opp det som trengs i control panelet.

Men det jeg ville vite hvordan man slapp å gå inn hver gang å endre instillingene når man skal spille.

Siden Nvidia har gameprofiler, så burde nvidia kontrollere innstilligene jeg har satt opp i spill profilen, og aktivisere disse når jeg starter spillet.

Men det er det som ikke virker, alt virker ellers når jeg setter opp manuelt før jeg starter spillet.

Lenke til kommentar

Dette høres merkelig ut. Vi kom ikke over slike problemer hverken da vi jobbet med flerskjerm-guiden vår, eller til testen av GTX Titan i SLI (hvor vi satte opp flere forskjellige maskinkonfigurasjoner til 5760 x 1080).

 

På programvarefronten holdt det å aktivere Surround, starte de forskjellige spillene (inkludert BF3), og sette oppløsningen fra inne i grafikkinnstillingene som normalt. Vi brukte altså ikke noen av Nvidia sine profiler etter at Surround var satt opp – men det skal sies, vi forsøkte oss ikke på singel-GPU Surround heller.

Lenke til kommentar

Håper dere har lest første innlegget mitt, jeg spiller på tre skjermer, ved å gå inn manuelt og sette opp det som trengs i control panelet.

Men det jeg ville vite hvordan man slapp å gå inn hver gang å endre instillingene når man skal spille.

Siden Nvidia har gameprofiler, så burde nvidia kontrollere innstilligene jeg har satt opp i spill profilen, og aktivisere disse når jeg starter spillet.

Men det er det som ikke virker, alt virker ellers når jeg setter opp manuelt før jeg starter spillet.

 

Som sagt, oppløsningen er ikke noe driverne ofte kontrollerer, dette er det spillet som bestemmer og enten følger de desktopen sin standard innstilling eller så har de en egen implentasjon.

Men det skal være nok å sette det EN GANG i spillet og kjøre derifra.

Lenke til kommentar

For å forklare kort... Jeg spiller på 3 skjermer med oppløsning på 5040x1050, maks for mitt oppsett.

Det er ikke oppløsning og få spilt som er problemet.

Men siden Nividia har ett GameProfil oppsett som peker til bf3.exe, håpet jeg att jeg slapp å gå inn hver gang i kontroll panellet, for å aktivisere sourround(dvs at jeg får spillet over 3 skjermer).

Siden jeg svitser fram og tilbake til vanlig multidisplay og sourround(i dette tilfellet Battlefield 3 og snart Farcry 3)

Lenke til kommentar

LIker å ha 1920x1080 på hver skjerm når jeg ikke spiller, hvis jeg bruker samme oppsett(5040x1050) som når jeg spiller, så blir det bare tull med programmene og dems vinduer når de er maximert.

Kunne jeg kjørt desktop i 5760x1080, så hadde jeg selvfølgelig gjort dette. Men får bare kjørt i 5040x1050.

Hvis det er en løsning rundt dette med oppløsningen, så fortell meg gjerne.

Lenke til kommentar

Ah, nå forstår jeg hva du mener, dessverre er det ingen enkel fiks på problemet, det du stanger hodet i er rett og slett at BF3 ser at du har skiftet skjerm, og for å ikke gå out of range og tvinge deg inn i konfig filenes verden (Ikke alle har lik implentering av oppløsning).

Uansett, så må du foreta ett valg, om du vil bruke 3 skjermer på skrivebordet eller ei, jeg støttet på AKKURAT det samme problemet som deg med maksimering og lignende, men jeg tok i bruk ett 3 parts verktøy kallt: WinSize 2, her strekker du til vinduene hvor du vil ha dem, og størrelsen og lagrer dette, når dette er gjort så kan du alltid TVINGE en applikasjon til å være på samme plass hele tiden, selv om programmet elsker å strekke seg ut og lignende så vil det bli automatisk strukket tilbake.

Lenke til kommentar

Når du først har investert såpass med penger, så kan jo altså bytte av skjerm (du kan selge den minste skjermen, og kjøpe ny på bruktmarkedet for ikke alt for stort tap) slik at du får tre 1920x1080 skjermer. Det ser MYE bedre ut, fordi du i spill vil få ganske uskarpt bilde med 5040x1050 på 1080p skjermene, men også fordi selve oppsettet ser bedre ut om skjermene i det minste har likt bildeformat, størrelse og oppløsning.

Lenke til kommentar

Takk for all hjelp og råd alle sammen.

Har prøvd ut alt... vet jeg har 3 skjermer fra Benq, 2 x G2420HD og 1 x GL2450, men de er sikkert forskjellige, at det å få maksimum oppløsning på spill er håpløst.

De har mange like verdier i programmet Moninfo, men er sikkert de små forskjellene som gjør at jeg ikke får 5760x1080..

Hadde det bare vært en måte å lure Nvidia Surround til å se at jeg har 3 like skjermer.

Kanskje ved å lage en inf fil, med innholdet fra Moninfo, og kjøre det som en driver. men så erfaren er jeg ikke.

Lenke til kommentar

Når du først har investert såpass med penger, så kan jo altså bytte av skjerm (du kan selge den minste skjermen, og kjøpe ny på bruktmarkedet for ikke alt for stort tap) slik at du får tre 1920x1080 skjermer. Det ser MYE bedre ut, fordi du i spill vil få ganske uskarpt bilde med 5040x1050 på 1080p skjermene, men også fordi selve oppsettet ser bedre ut om skjermene i det minste har likt bildeformat, størrelse og oppløsning.

 

Nå har jeg 2 gamle (2011) Benq G2420HD, og en ny (2013) Benq GL2450.

Alle har samme størrelse og oppløsning.

Hadde Komplett.no hatt flere av BenQ G2420Hd, hadde jeg selvsagt kjøpt det.

 

Men pga av en mystisk sak, så får jeg ikke opp oppløsningen til 5760x1080, selv om alle skjermene er like på overflaten, dvs, oppløsning, EDID er like, men serienr og slike ting er ulike.

Men skal det vare nok til å ikke få full 1920x1080 x3 (5760x1080) ?

Endret av bholmsen
Lenke til kommentar

Aha, skjønner. Ja, nå begynner det å gå opp hvor selve kjernen av problemet ligger. Problemet her er jo ikke at du må endre instillingene hele tiden, men at den ikke forstår i spillet at oppsettet støtter 5760x1080.

Trodde kanskje du satt med to 24" og en 22" hvor sistnevnte hadde 1680x1050 men det er jo ikke tilfelle. :)

 

Løsningen ville nok vært å skaffe seg en G2420HD, da surround-gaming til tider kan være litt sær når du kombinerer forskjellige skjermer, selv om det i teorien ikke er noe som hindrer deg.

 

Inne i Nvidia kontrollpanel, og nder fanen "endre oppløsning", så er det en "customize" knapp. Gå så på "create custom resolution" elns. Hvis du stiller inn 5760x1080 der, samt 60 Hz refresh rate. Trykk så på OK, og velg oppløsningen i Kontrollpanelet. Deretter går du inn i spillet og ser om det finner oppløsningen?

Lenke til kommentar

Aha, skjønner. Ja, nå begynner det å gå opp hvor selve kjernen av problemet ligger. Problemet her er jo ikke at du må endre instillingene hele tiden, men at den ikke forstår i spillet at oppsettet støtter 5760x1080.

Trodde kanskje du satt med to 24" og en 22" hvor sistnevnte hadde 1680x1050 men det er jo ikke tilfelle. :)

 

Løsningen ville nok vært å skaffe seg en G2420HD, da surround-gaming til tider kan være litt sær når du kombinerer forskjellige skjermer, selv om det i teorien ikke er noe som hindrer deg.

 

Inne i Nvidia kontrollpanel, og nder fanen "endre oppløsning", så er det en "customize" knapp. Gå så på "create custom resolution" elns. Hvis du stiller inn 5760x1080 der, samt 60 Hz refresh rate. Trykk så på OK, og velg oppløsningen i Kontrollpanelet. Deretter går du inn i spillet og ser om det finner oppløsningen?

 

Nå har jeg rotet rundt i kontrollpanelet en god del, men uansett hva jeg gjør, så kan jeg ikke endre til større oppløsning, selv ikke med "create custom resolution".

 

Tror nok det er forskjellen på skjermene som utgjør problemet.

Har hørt at ATI er snille i denne sammenheng, men Nvidia er veldig kresne.

 

Finnes det en "workaround" som gjør at man kan overkjøre nvidias strenge krav?

Lenke til kommentar

Lenge før Nvidia surround fantes så kjørte jeg tredjepart-programvare som var langt mer sammarbeidsvillig, men da var det svært varierende grad hvor bra det fnket i forskjellige spill, samt litt andre stabilitetsproblemer. Vet ikke lenger om det finnes noen programmer som gjør denne jobben lenger dessverre. Går sikkert ann å google noe eldre programvare for det, men ingen garanti for hvor bra det funker. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...