Gå til innhold

Sniktitt: Qualcomm Snapdragon 800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde håpet at denne messa skulle vise frem mange nye, rimelige nettbrett med 2048 x 1536 oppløsning eller lignende. OG med minnekortplass. Dette skulle jo virkelig bli nettbrettets år. Men det ser jo rimelig tørt ut. Så lang har vi jo bare sett noen superkraftige taber som sikkert koster skjorta.

Har dere ikke sett noe annet?

Lenke til kommentar

"Dette nettbrettet kan spille av ultra-HD-video"Er det virkelig det offisielle navnet på 4K?Og arvtakeren - for den kommer jo en gang - hva blir det da, ultra-super-duper-HD-video? :pOg hva er vitsen med at denne lille skjermen kan spille av 4K overhodet? Jeg klarer ikke å se poenget annet enn "fordi de kan".

 

Poenget er vell at.. du vet kan koble den til en 4k TV.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Dette nettbrettet kan spille av ultra-HD-video"

 

Er det virkelig det offisielle navnet på 4K?

Og arvtakeren - for den kommer jo en gang - hva blir det da, ultra-super-duper-HD-video? :p

 

Aye, det er ganske teit, men visstnok var 4k (og for den saks skyld 2k, om de noengang vurderte det) ansett som altfor lite PR-vennlig. Litt som Sega Mega Drive, der en klokkefrekvens på 3,58 MHz ble beskrevet som "blast processing", fordi sånne tall blir litt for tungt fordøyelige for vanlige dødelige. 8k blir vel Real HD eller noe slikt.

Lenke til kommentar

"Dette nettbrettet kan spille av ultra-HD-video"Er det virkelig det offisielle navnet på 4K?Og arvtakeren - for den kommer jo en gang - hva blir det da, ultra-super-duper-HD-video? :pOg hva er vitsen med at denne lille skjermen kan spille av 4K overhodet? Jeg klarer ikke å se poenget annet enn "fordi de kan".

 

Trur neppe dem har greid å få in en 4k skjerm på den lille maskina. Har sett demo videon på sony sin 84" 4k skjerm å den er helt utrolig deilig! nesten som å gå fra dvd til 720p.

Lenke til kommentar

Tenkte jo faktisk ikke på at den har en utgang for 4K-tv`er, fordi det finnes så få av dem pr.dags dato. Spesielt hos Hvermannsen, selv om kanskje ikke "Hvermannsen" er deres første tenkte kundemasse :)

 

Gøy at teknologien får framover, ingenting er bedre faktisk,

men noen ganger ser jeg ikke helt poenget.

Man må vel ha en temmelig stor skjerm, for å ikke nevne stue, for å i det hele tatt ha noen som helst nytte av 4K?

 

Synes ikke det er SÅ lenge siden HD-bølgen kom, og nå skal vi over i en ny, allerede?

 

Høres ut som de neste 5 åra kan bli dyre :p

Lenke til kommentar

Jeg hadde håpet at denne messa skulle vise frem mange nye, rimelige nettbrett med 2048 x 1536 oppløsning eller lignende. OG med minnekortplass. Dette skulle jo virkelig bli nettbrettets år. Men det ser jo rimelig tørt ut. Så lang har vi jo bare sett noen superkraftige taber som sikkert koster skjorta. Har dere ikke sett noe annet?

Sitter selv på "gjerdet" og venter på neste modell som kommer. Men ikke mye informasjon om dette ennå. Håper jo på en Samsung Tab 3. Litt trist og kjøpe TAB 2 nå synes jeg siden den begynner og bli "utdatert" føler jeg. Ellers er det bare Samsung Nexus 10.1 som kan være noe men ellers er det tynt synes jeg.

 

 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...