Gå til innhold

Kina-suksess for iPhone 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2 millioner utgjør 0.15% av Kinas befolkning. Om vi skulle solgt til like stor andel her i Norge, så hadde det blitt rundt 7500 iPhones ila første helgen.

 

Det sammenlignes med 5 millioner ila første helgen i ni land. Disse landene har sammenlagt ganske nøyaktig halvparten av Kinas befolkning. Altså ble det solgt til 5x så stor andel av befolkningen i disse landene.

 

Ikke imponert.

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

2 millioner utgjør 0.15% av Kinas befolkning. Om vi skulle solgt til like stor andel her i Norge, så hadde det blitt rundt 7500 iPhones ila første helgen.

 

Det sammenlignes med 5 millioner ila første helgen i ni land. Disse landene har sammenlagt ganske nøyaktig halvparten av Kinas befolkning. Altså ble det solgt til 5x så stor andel av befolkningen i disse landene.

 

Ikke imponert.

Vel, må også tenke på at ekstremt mange folk i kina er ekstremt fattige.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan vell ha mye å gjøre med det økonomiske situasjonen i Kina? Det færreste kjøper jo mobiltelefoner av iPhone sin prisklasse, og enda færre kjøper med binding i Kina, spesielt når de ikke engang kan velge Kina sin soleklart største mobiloperatør, samtidig som folk i Kina er veldig trofaste til egne asiatiske produsenter som blant annet Huawei og ZTE som ligger i helt andre prisklasser og som kan kjøpes uten binding og med enhver operatør.

Lenke til kommentar

Vel, må også tenke på at ekstremt mange folk i kina er ekstremt fattige.. :)

 

Det er jeg fullstendig klar over. Valgte vel heller å utelate det for å vise poenget mitt. Tallene ljuger litt.

 

Om jeg ikke husker feil så koster en iPhone rundt 2-3 gjennomsnittlige månedslønner i Kina. Da blir det jo straks mer imponerende. Men det var ikke poenget til denne statistikken. Det virket mer som:

 

"shit, Apple solgte 2 mill på en helg i ett land når de sist bare klarte 5 millioner i ni land på samme tiden!"

Lenke til kommentar

2 millioner utgjør 0.15% av Kinas befolkning. Om vi skulle solgt til like stor andel her i Norge, så hadde det blitt rundt 7500 iPhones ila første helgen.

 

Det sammenlignes med 5 millioner ila første helgen i ni land. Disse landene har sammenlagt ganske nøyaktig halvparten av Kinas befolkning. Altså ble det solgt til 5x så stor andel av befolkningen i disse landene.

 

Ikke imponert.

Utrolig mye som skurrer her, vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Men du kan få lov å undersøke litt om kjøpskraften til kineserne, samt salget til andre konkurrenter først og fremst før du lirer av deg slikt.

 

Kan være geografikunnskapene mine skurrer litt, men er ikke Hong Kong en del av Kina? "[...]men dette var riktignok i ni land: USA, Australia, Canada, Frankrike, Tyskland, Hong Kong, Japan, Singapore og Storbritannia."

Hong Kong er i Kina, men har et eget uavhengig administrativt styre. Når Kina ble kommunistisk flyktet mange til Hong Kong som hadde et kapitalistisk styresett. Hong Kong var under Britisk herredømme fram til 1997 når de ble overlevert til Folkerepublikken Kina under visse forutsetninger(som f.eks. at de fikk beholde sin egen valuta og det kapitalistiske styresettet).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...