Gå til innhold

Samsung skal vise verdens største 4K-TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig ser jeg ikke helt hvorfor de skal lage disse monster tv'ene, jeg vil heller ha 30" pc skjerm med 8k oppløsning og 16:10 format.

 

Om jeg vil ha stor "tv" kjøper jeg heller en prosjektor

 

Fordi man ikke kan sammenligne en tv med en projektor.

 

Tror nok 8K oppløsning på en 30" pc skjerm blir litt i meste laget om du ikke har tenkt å sitte med forstørrelse glass å spille.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Personlig ser jeg ikke helt hvorfor de skal lage disse monster tv'ene, jeg vil heller ha 30" pc skjerm med 8k oppløsning og 16:10 format.Om jeg vil ha stor "tv" kjøper jeg heller en prosjektor

 

Det er folk som vil ha det som tv vettu.

30" 8k er bortkasta tull og vas. 4k holder i massevis for en 30"...

jeg kunne selv tenkt meg en svær 60" 4k henganes på veggen for å spille på og bruke til filmer og serier og dille og daller på. kan være nyttig i 3ds max og photoshop au. åsså ha 2x 27" på bordet i tillegg som jeg har andre ting på. ekstremt digg.

hvorfor nøye deg med middelmådig når du kan få ekstremt ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er mer styr å sette opp en projektor, samt at man må bytte pærene på dem etter x antall timer. De pærene kan være dyre også... Kanskje ikke noe problem hvis man bare ser en film av og til, men bruker man den ofte så går de timene raskt!

 

Det er ikke rart at folk heller vil ha en diger TV. Selv har jeg en 65" plasma TV og synes ikke den er for stor. Sitter ca 2,8m unna den. Neste TV blir nok i 70-75" størrelsen ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Personling har jeg brukt prosjektor som TV i snart 4 år og enda ikke byttet pære. Føler selv at jeg ser på TV like mye/lite som alle andre, men også mulig jeg har vært heldig med pæren (4000 timer i følge prosjektoren selv). Med tanke på hvor ofte folk kjøper seg ny TV så syntes jeg derfor pære problematikk ikke er grunnlag for å styre unna prosjektor. Når det er sagt er alt smak og behag, en prosjektor lager lyd, den krever som regel noe mørkere rom, bildekvalitet koster mer og du blir nødt til å bruke en dekoder hvis du skal ha ren TV funksjonalitet. Grunnen til at jeg valgte dette fremfor en stor TV (55+) er fordi jeg syntes en TV av den størrelsen blir seende malplassert ut i forhold til resten av rommet, et lerret derimot skal være stort og kan tas i bruk ved behov.

 

Lenke til kommentar

Personlig ser jeg ikke helt hvorfor de skal lage disse monster tv'ene, jeg vil heller ha 30" pc skjerm med 8k oppløsning og 16:10 format.

 

Om jeg vil ha stor "tv" kjøper jeg heller en prosjektor

 

Prosjektorer er bra fordi de er billige, hadde man fått en 100-120 tommers TV til 15k tror jeg mange hadde valgt det.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser at Samsung skryter på seg «verdens største kommersielle UHD LED-TV». Nå er jo ikke denne TV'n kommersialisert enda (ute i butikkene) så foreløbig så er de grundig slått på LCD siden med Kinesiske TLC med sin 110" som ble vist frem allerede i Mars. Og Panasonic har hatt en 4K~ 145" siden 2010, men den er jo en plasma så det regnes vel ikke. ;)

 

I Kina selges forøvrig 65"~4K TV'r for $4000, og 4K~58" for $3000, så det blir ikke lenge LG,Sony og Samsung får selge sine overprisete 84/5" for $20000. :p

Lenke til kommentar

Min neste oppgradering blir nok 4K og 70-90". Må altså vente, men jeg håper det blir overkommelig innen få år.

20k er det jeg maks vil gi for en tv, jeg har de som regel bare 2-3 år, maksimalt 4 år kan jeg vel leve med en tv.

4K TV i den størrelsen og max 20 tusen kroner betyr at du må vente lenge ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...