Gå til innhold

Netflix vs hbo go , norsk eller utendlandsk?


Anbefalte innlegg

Er det kun det utvalget man ser på nettsiden til Netflix man har på norsk verisjon? Var jo nesten ingenting..

 

Hbo Go er også på vei, men det er kun tv serie, altså ikke film?

 

Hva er å anbefale these days, hvis man vil ha stort utvalg av både tv serie og film, blir det kanskje å opprette en US konto på en av de overnevnte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er definitivt større utvalg på amerikansk netflix. Norsk netflix har allikevel litt som de andre landene ikke har. Her i landet har vi f. eks en sesong med Justified. I Storbritannia har de 3 sesonger Californication, som man ikke finner på den amerikanske eller norske. Generelt sett har de mer på den amerikanske dog. Bruk Unblock-US så kan du bruke britisk, amerikansk og norsk på samme konto. Gjør det selv, anbefales.

Lenke til kommentar

Er det ikke komplisert å "aktivere" denne unblock-greia med instillinger på maskin osv,? Eller er det bare å registrere seg på norsk trial, skrive inn mail adressa si på unblock siden, få en e-post, trykke på link så er man igang?

 

Ps: Er det ingen streaming tjenester som streamer reality greier (The apprentice og andre ABC serier) ?

Lenke til kommentar

Alt du trenger å gjøre etter du har registrert deg på unblock-US er å endre DNS til deres servere. Det er veldig lett og de viser deg via en video/tekstguide der. Du kan også sette opp på routeren din at kun netflix, pandora osv amerikanske tjenester skal bruke unblock-us DNS mens resten går via standard DNS. Har finnes også et par addons til Firefox som kan endre DNS on the fly, jeg kan komme tilbake til dette etter hvert som jeg har fått testet de ut skikkelig.

Lenke til kommentar

Unblock-US DNS er en reverse proxy. Når du skriver inn "netflix.com" eller en annen tjeneste Unblock-US støtter så får du tilbake et DNS oppslag fra deres server som redirecter deg til deres proxyserver som kobler seg til netflix.com

 

Hastigheten skal være ~like god som direkte oppkobling og skal fint kunne streame HD fra Netflix eller lignende tjenester.

 

Borger___ det er bare å teste 1 uke gratis trial og sette DNS manuelt via deres guider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du kobler til via Unblock-US sin reverse proxy unngår du IP/location sjekken til Netflix mens media streamingen går direkte fra netflix sine servere. Hvis det går tregt er det nok koblingen fra ISPen til Netflix sine servere som gjør at det går tregt.

 

Sjekk hastigheten via ISP på speedtest.net og velg en server i USA. Selv har jeg 6-10/2-5mbit

Endret av eleNerf
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har samme problem som han over her. Får samme hastighet uansett om jeg bruker VPN eller unblock us. Begge klarer hd fint, men ligger på en hastighet rundt 3mb/1mb på ps3. Noen som vet hvordan man kan utnytte all hastigheten man har med dette ? Fint hvis noen linker eller forklarer litt nærmere hvordan man kan ordne det, gidder iallfall ikke betale for unblock us så lenge hastigheten er den samme som gratis mulighetene, som tillegg var enklere å sette opp.

Lenke til kommentar

Når du kobler til via Unblock-US sin reverse proxy unngår du IP/location sjekken til Netflix mens media streamingen går direkte fra netflix sine servere. Hvis det går tregt er det nok koblingen fra ISPen til Netflix sine servere som gjør at det går tregt.

 

Sjekk hastigheten via ISP på speedtest.net og velg en server i USA. Selv har jeg 6-10/2-5mbit

Fiffig. Jeg visste det var mer latency og treigere speed, men ikke at det var så ille. Har egentlig 70/10, men fikk 2-6/0.5-1 avhengig om det var på vest- eller østkysten av USA. Har Canal Digital, og hadde vært interessant å høre hvilke hastigheter andre får med deres ISPer mtp.de fleste går vel igjennom nix uansett?

Lenke til kommentar

Fiffig. Jeg visste det var mer latency og treigere speed, men ikke at det var så ille. Har egentlig 70/10, men fikk 2-6/0.5-1 avhengig om det var på vest- eller østkysten av USA. Har Canal Digital, og hadde vært interessant å høre hvilke hastigheter andre får med deres ISPer mtp.de fleste går vel igjennom nix uansett?

 

Tror det er vanskelig å komme seg over 10mbit fra Norge til Netflix sine servere i USA gitt.

 

Hadde bare dette blitt en realitet. Sukk

Lenke til kommentar

http://www.unblock-us.com/ Bruk din norske Netflix trial på denne siden, det er 1 uke gratis trial der. Da får du se det amerikanske utvalget. Kjøper du amerikansk Netflix etter trialen din går ut blir det å koste rundt 73,- inkludert unblock-us.

Eller, man kan laste ned mozilla's nettleser firefox, og aktivere media hint. Da vil man få amerikansk innhold gratis om man har betalt for norskt. Man kan også bytte mellom norsk og amerikansk som man vil :)
Lenke til kommentar

Eller, man kan laste ned mozilla's nettleser firefox, og aktivere media hint. Da vil man få amerikansk innhold gratis om man har betalt for norskt. Man kan også bytte mellom norsk og amerikansk som man vil :)

 

Mediahint er tregere enn Unblock-US. Tjenesten er også gratis så det er ingen som vet hva deres intensjoner med å route trafikk er. Jeg ville hvertfall brukt en egen browser for kun MediaHint og Netflix streaming da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mediahint er tregere enn Unblock-US. Tjenesten er også gratis så det er ingen som vet hva deres intensjoner med å route trafikk er. Jeg ville hvertfall brukt en egen browser for kun MediaHint og Netflix streaming da.

Vel, jeg får HD-oppløsning 10 sec etter jeg starter noe, og har ikke den beste farten på nettet heller. Ser ikke hvorfor du mener det er treigere.
Lenke til kommentar

Startet min trial av unblock US igår og er veldi fornøyd. Får streamet i HD og har samme fart som til vanligt (100/100)

 

Trur nok det folk misforstår er at serveren forsatt er i USA og det er nok ikkje noe å gjøre med det, så du kan uansett ikkje forvente og få den hastigheten du har til vanligt til ein server i USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...