Gå til innhold

Full forvirring rundt Google Maps for iOS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Karttjenesten til Apple blir sikkert bedre etter noen oppgraderinge, men var ikke en del av prinsippet til Apple at de ikke skulle lansere halvferdige ting?

Nå skal jeg ikke starte noen fanboy krig her, men så lang ser denne appen rett og slett latterlig ut. Et par ungdommer med litt fritid til overs kunna sikkert ha laget noe bedre på et par uker :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tror nok ikke at Steve Jobs ville godtatt dette. Ubrukelige kart i iOS6? Pisk noen hundre ekstra programmerere til å lage noe ordentlig før release. Eloksering som flasser av nye iphone5? Tving fabrikken til å gjøre det ordentlig, eller bytt fabrikk for metalldelene. Ble ikke den hvite iphone4 utsatt i lang tid pga hjemknappen som fikk en nyanseforskjell i forhold til resten av den hvite fronten? Hadde den nye sjefen brydd seg om det? Neppe...

 

Lenke til kommentar

Reuters er alltid ute etter å hisse til krig, sette fokus på uviktige ting for å ta fokus fra viktige ting.

 

Amerika, krigsindustri og jøder er bra, mens at muslimer, Europa og Kina er dum og slem, er stort sett Reuters-nytt.

 

I denne saken er det to amerikanske gigant-selskap, så vil tro de for en gangs skyld er nøytrale i saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror nok ikke at Steve Jobs ville godtatt dette. Ubrukelige kart i iOS6? Pisk noen hundre ekstra programmerere til å lage noe ordentlig før release. Eloksering som flasser av nye iphone5? Tving fabrikken til å gjøre det ordentlig, eller bytt fabrikk for metalldelene. Ble ikke den hvite iphone4 utsatt i lang tid pga hjemknappen som fikk en nyanseforskjell i forhold til resten av den hvite fronten? Hadde den nye sjefen brydd seg om det? Neppe...

 

Skulle til å skrive det samme. Er dette begynnelsen på slutten for Apple? Det virker som om den feilfrie opplevelsen Apple vanligvis selger begynner å slå sprekker under ny ledelse. Jeg har vanskelig for å se for meg at Jobs hadde latt disse kartene bli tatt i bruk før de var minst like gode som Googles kart, helst bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De lanserte jo strengt tatt Siri i Beta også... Jeg vil på ingen måte påstå at Siri var like uferdig som Maps virker, men allikevel. Det var heller ikke en fantastisk tjeneste til å begynne med.

 

Det er for så vidt riktig, men Siri erstatter ingen ting, det er en bonusgreie. Karttjenesten tar bort noe som fungerer veldig bra og erstatter det med noe fungerer veldig dårlig på mange områder. Derfor er ikke sammenligningen din helt på greip.

 

Videre er det uheldig at Apple sensurerer appstore for applikasjoner bare fordi de er alternativer til deres egne. Selv om det ikke nødvendigvis er tilfellet akkurat her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Karttjenesten til Apple blir aldri på nivå med Google, da Google har vært verden rundt for å ta street view bilder. Apple har 3d flyover men det funker ikke så bra... I Norge kommer vi sikkert ikke til å få like bra kart som Google maps.

 

Google ligger milevis unna Apple på Maps. !!!!!!!!!!!!!

 

Apple har skapt et iReligion, som omfatter simplisitet og en overlegen brukeropplevelse :S. Denne simplisiteten er selve drivkraften til at så mange mennesker har begynt å bønnfalle Apple og tro på alt de hiver til sitt folk...

 

Og nå etter Apple Profeten Steve Jobs døde landet det et nytt Apple Map applikasjon som ifølge Apple skulle vært sååå mye bedre enn Google maps, med turb by turn navigation og 3d flyover plus vertex rendring av kartene :(....

 

Nei jeg er ingen iBeliever, Apple Maps er dåårlig, jeg bruker streetview masse når jeg er i utlandet så iPhone 5 blir ikke aktuell for meg..

 

Android I love, maybe win phone 8 will be the NeXT king

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er et godt eksempel på hvordan media manipulerer folk, og dermed skaper unødvendig forvirring.

 

Slik ser Eiffeltårnet ut i Google Maps, ifølge Finn Jarle Kvalheim. Legg merke til at man har tatt seg bryet med å rotere bildet ca 140 grader med klokken, slik at nord er ned mot venstre, for at det skal se best mulig ut:

 

eiffel.280x497!.png

 

 

Slik ser Eiffeltårnet ut i Apple Maps, ifølge Finn Jarle Kvalheim. Legg merke til at det er et 2D-sattelittbilde som Kvalheim av en eller annen grunn finner naturlig å vise i et "flyover" 3D-view eller fugleperspektiv, som naturligvis gir en ekstra unaturlig perspektivisk forvrengning av et høyt objekt i et bilde som er tatt på skrå fra en helt annen vinkel:

 

eiffel2.280x210!.jpg

 

 

Slik ser Eiffeltårnet faktisk ut i Apple Maps, i vanlig kartprojeksjon eller 2D-view (som i det øverste bildet, men her er nord rett opp):

 

eiffel_maps.jpg

 

 

Det er svært nærliggende å konkludere med at Kvalheim bevisst har valgt bilder for å stille Apple Maps i et verst tenkelig lys med en fullstendig usaklig og oppkonstruert sammenligning - som om de reelle problemene ikke er ille nok. Greit nok, men av en eller annen grunn hadde jeg forventet bedre - ikke spør meg hvorfor, når man ser på mye av det tabloide mølet som publiseres...

Endret av Newton
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er svært nærliggende å konkludere med at Kvalheim bevisst har valgt bilder for å stille Apple Maps i et verst tenkelig lys med en fullstendig usaklig og oppkonstruert sammenligning - som om de reelle problemene ikke er ille nok. Greit nok, men av en eller annen grunn hadde jeg forventet bedre - ikke spør meg hvorfor, når man ser på mye av det tabloide mølet som publiseres...

Håper fjarle kan kommentere dette. Det er ganske kritikkverdig av Amobil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det er svært nærliggende å konkludere med at Kvalheim bevisst har valgt bilder for å stille Apple Maps i et verst tenkelig lys med en fullstendig usaklig og oppkonstruert sammenligning - som om de reelle problemene ikke er ille nok. Greit nok, men av en eller annen grunn hadde jeg forventet bedre - ikke spør meg hvorfor, når man ser på mye av det tabloide mølet som publiseres...

 

Bildet av eifeltårnet har vært publisert på mange nyhettsteder, og er det man får opp om man søker på IOS6 maps eiffel. Er det ikke heller nærliggende å tro at Journlisten har fått bildet herfra? Det er ihvertfall langt mer sannsynlig enn at det er en anti-apple konspirasjon på gang fra vedkommende.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Newton: Godt innlegg. Noen har nok tuklet med bildene for å gi inntrykk av at forskjellen er større enn den er, men det er neppe Amobil. Vil tro at bildene er hentet fra en annet nettsted. Det stemmer dårlig med mitt inntrykk av Amobil at de skal ha manipulert bilder i en slik setting.

 

Kartapplikasjonen i IOS6 er åpenbart uferdig, og jeg frykter at vi ser de første tegnene på et selskap som ikke lenger er like opptatt av kvalitetskontroll/perfeksjonisme som da Jobs satt ved roret.

 

Jeg satser på at vi får en Google-app. Apple vil få særdeles dårlig mediaomtale dersom de blokkerer en slik app når deres egne kart er elendige.

Lenke til kommentar

Newton: Godt innlegg. Noen har nok tuklet med bildene for å gi inntrykk av at forskjellen er større enn den er, men det er neppe Amobil. Vil tro at bildene er hentet fra en annet nettsted. Det stemmer dårlig med mitt inntrykk av Amobil at de skal ha manipulert bilder i en slik setting.

*

Bilde er ikke manipulert, men er et iPad screenshot, riktig nok fra en vinkel som påpeker poenget om at det er en del problemer med kartet, og bruke et "dårlig" bilde i en slik artikkel er vel helt normalt? Skulle man funnet et perfekt bilde fra Apple sitt kart og skrevet et artikkel om at det er mye forvirring rundt kartene i iOS6 da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
A report on Tuesday claims Apple had over one year left on its contract with Google Maps when it made the decision to replace the app with a proprietary solution, leaving the internet search giant with little time to develop a standalone version capable of running on iOS 6.

 

Og

 

Update: The New York Times has confirmed with its own sources that Google is indeed building a maps app, however the software will likely not be available for months as the company was "caught off guard" when Apple announced iOS Maps. Google Maps for iOS will possibly be released by the end of the year.

 

Kan grunnen til at Apple "ditchet" Google Maps ha vært forskjellsbehandling fra Google?

 

The move to introduce a totally new mapping system with iOS 6 and the new iPhone 5 was reportedly a result of the disparity of features between the Android and iOS versions of Google Maps. One key feature was free turn-by-turn directions, something that Google has been including in its Android OS for years.

 

http://appleinsider.com/articles/12/09/25/apple_reportedly_waived_one_year_of_google_maps_contract_in_switch_to_ios_maps

Lenke til kommentar

Merker jeg liker dette dårlig.

 

Da jeg hadde iPhone 4 var Maps en av de aller mest brukte programmene. Rett og slett genialt. Trenger ikke bilnavigering, men trenger å vite hva som er rundt med med en søkemotor som vet om alt.

 

Overgangen til Lumia var derfor stor, med Bing Maps som ikke engang lar deg søke i Norge... Nokia Maps var heldigvis bedre, men grensesnittet var ikke like enkelt og effektivt som Google Maps.

 

Og nå som jeg endelig skal tilbake til iPhone ser det ut til at jeg mister noe av det jeg likte best ved den, Google Maps. Æsj.

Lenke til kommentar

Merker jeg liker dette dårlig.

 

Da jeg hadde iPhone 4 var Maps en av de aller mest brukte programmene. Rett og slett genialt. Trenger ikke bilnavigering, men trenger å vite hva som er rundt med med en søkemotor som vet om alt.

 

Overgangen til Lumia var derfor stor, med Bing Maps som ikke engang lar deg søke i Norge... Nokia Maps var heldigvis bedre, men grensesnittet var ikke like enkelt og effektivt som Google Maps.

 

Og nå som jeg endelig skal tilbake til iPhone ser det ut til at jeg mister noe av det jeg likte best ved den, Google Maps. Æsj.

Ikke perfekt, men WP har kartsøk i Norge om du setter søkespråk til engelsk.

Lenke til kommentar
A report on Tuesday claims Apple had over one year left on its contract with Google Maps when it made the decision to replace the app with a proprietary solution, leaving the internet search giant with little time to develop a standalone version capable of running on iOS 6.

 

Og

 

Update: The New York Times has confirmed with its own sources that Google is indeed building a maps app, however the software will likely not be available for months as the company was "caught off guard" when Apple announced iOS Maps. Google Maps for iOS will possibly be released by the end of the year.

 

Kan grunnen til at Apple "ditchet" Google Maps ha vært forskjellsbehandling fra Google?

 

The move to introduce a totally new mapping system with iOS 6 and the new iPhone 5 was reportedly a result of the disparity of features between the Android and iOS versions of Google Maps. One key feature was free turn-by-turn directions, something that Google has been including in its Android OS for years.

 

http://appleinsider.com/articles/12/09/25/apple_reportedly_waived_one_year_of_google_maps_contract_in_switch_to_ios_maps

 

Ja, det er vel den eneste grunnen de kan ha?

Men jeg nekter å tro at Steve Jobs hadde sluppet denne slik, uansett hvor utrolig forskjellsbehandlet han hadde følt seg. Rett og slett fordi det er en real nedgradering.

Lenke til kommentar
A report on Tuesday claims Apple had over one year left on its contract with Google Maps when it made the decision to replace the app with a proprietary solution, leaving the internet search giant with little time to develop a standalone version capable of running on iOS 6.

 

Og

 

Update: The New York Times has confirmed with its own sources that Google is indeed building a maps app, however the software will likely not be available for months as the company was "caught off guard" when Apple announced iOS Maps. Google Maps for iOS will possibly be released by the end of the year.

 

Kan grunnen til at Apple "ditchet" Google Maps ha vært forskjellsbehandling fra Google?

 

The move to introduce a totally new mapping system with iOS 6 and the new iPhone 5 was reportedly a result of the disparity of features between the Android and iOS versions of Google Maps. One key feature was free turn-by-turn directions, something that Google has been including in its Android OS for years.

 

http://appleinsider.com/articles/12/09/25/apple_reportedly_waived_one_year_of_google_maps_contract_in_switch_to_ios_maps

 

Ja, det er vel den eneste grunnen de kan ha?

Men jeg nekter å tro at Steve Jobs hadde sluppet denne slik, uansett hvor utrolig forskjellsbehandlet han hadde følt seg.

Lenke til kommentar

Ja, det er vel den eneste grunnen de kan ha?

Men jeg nekter å tro at Steve Jobs hadde sluppet denne slik, uansett hvor utrolig forskjellsbehandlet han hadde følt seg.

 

Det er nok ikke eneste grunnen, jeg burde ordlagt meg litt annerledes.

Apple liker å ha kontroll på hva de selger kunden, og helst ha utviklingen under eget tak.

De vil slippe å være avhengig av en annen produsent og deres timeplan.

Men det er sikkert mye de kunne jobbet med i kartløsningen før de slapp den, og man kan jo spørre seg hvorfor det plutselig hastet med å erstatte Googles løsning.

 

Edit: Rettet opp litt :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...