Gå til innhold

Full forvirring rundt Google Maps for iOS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

* Eller ønsker jeg heller at stadig flere av mine personopplysinger, alt fra hva jeg søker på og leser online til min lokalisering til enhver tid, skal havne i Googles klør? *

Men hvilken rolle spiller dette for deg annet enn at Google sine gratise tjenester blir bedre? :hmm:

Tenk deg at du bor i en glassboks, der alle til enhver tid kan se hva du gjør, i minste detalj. Tenk deg at noen leser alt du skriver. At noen alltid vet hvor du er. Hvem du er sammen med. Hva du kjøper. Hva du spiser. Hva du ser på...

 

Tenk deg at noen hele tiden sender deg reklame og informasjon basert på det de tror de vet om deg. At noen alltid foreslår hva du skal skrive mens du skriver. At noen velger ut hva du skal finne når du leter eller søker...

 

Omtrent slik er det å oppgi enhver form for personvern...

 

Når tror du Google slutter å utvide sine "gratise tjenester" inn i stadig flere områder for å samle informasjon om deg? Når de ikke gidder mer? Når de vet alt som er å vite? Eller når tilstrekkelig mange sier at nå er det faen meg nok?

 

 

.

 

Fantastisk! Slipper jeg reklame som ikke er relevant for meg, og jeg er hverken yrkeskriminel eller hemmelig spion, så at folk vet hvor jeg er har jeg ingen problemer med. Om min aktivitet og bevegelse kan gjøre tjenester og produkter bedre har jeg ingen problemer med at noen overvåker meg.

 

Skulle det være enkelte ting jeg ikke ønsker google innsyn i så bruker jeg bare en annen løsning..

 

Hvorfor det er farlig at google vet f.eks hvor jeg befinner meg, er det jeg ikke skjønner

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kanskje Apple visste mer enn det som kom fram i media?

 

Microsoft expands Motorola patent case to target Google Maps

og

Targeting Google Maps on a service level would not only affect Motorola's own insignificant sales in Germany, but would also have an impact on every other smartphone maker relying upon Google Maps.

http://appleinsider.com/articles/12/10/11/microsoft-expands-motorola-patent-case-to-target-google-maps

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...