Gå til innhold

Test: Toshiba Qosmio X870-11G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der kan neppe kalles en spillemaskin når den ikke klarer å dra to år gamle spill i en fornuftig framerate.Det er bare å innse det folkens, spillbærbare er ingen god idé. Den maskinen der er både varm og støyende. En stasjonær PC vil kunne gi langt bedre spillytelse for pengene.

 

En stasjonær pc vil gi mer ytelse for pengene ja, men husk at de er stasjonære. Akkurat som at bilen du har i garasjen går raskere enn den radiostyrte bilen:P

 

For mange er slike spillbærbare midt i blinken. Jeg ville personlig ha gått for denne: http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/MSIGT700NC218/msi-17-3-barbar-pc-gt70-0nc-218ne. Mye for pengene.

 

 

Lenke til kommentar
Det der kan neppe kalles en spillemaskin når den ikke klarer å dra to år gamle spill i en fornuftig framerate.Det er bare å innse det folkens, spillbærbare er ingen god idé. Den maskinen der er både varm og støyende. En stasjonær PC vil kunne gi langt bedre spillytelse for pengene.
En stasjonær pc vil gi mer ytelse for pengene ja, men husk at de er stasjonære. Akkurat som at bilen du har i garasjen går raskere enn den radiostyrte bilen:PFor mange er slike spillbærbare midt i blinken. Jeg ville personlig ha gått for denne: http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/MSIGT700NC218/msi-17-3-barbar-pc-gt70-0nc-218ne. Mye for pengene.

 

Men eneste fordelen du har med en laptop kontra en stasjonær maskin er jo at du kan flytte på den, men det er eneste fordelen også, med mindre du har en veldig gammel stasjonær maskin du prøver å spille på.

Men laptop er jo greit å ha med bort, eventuelt som en slags lan pc, men da hadde det nesten vært bedre med en shuttle maskin med ett über skjermkort og en skjerm i passe str å ta med seg.

Lenke til kommentar

Det der kan neppe kalles en spillemaskin når den ikke klarer å dra to år gamle spill i en fornuftig framerate.Det er bare å innse det folkens, spillbærbare er ingen god idé. Den maskinen der er både varm og støyende. En stasjonær PC vil kunne gi langt bedre spillytelse for pengene.

 

Det fins faktisk personer som trenger en PC de kan ta med seg, også til gaming. Jeg f.eks. bor på hotell fire dager i uken, og har dermed ingen mulighet til å ha med meg en stasjonær PC. Jeg vil tro at min situasjon er langt fra unik, og at salget av disse spill-bærbare retter seg mot flere enn de som bruker den som en stasjonær-erstatter.

 

Lenke til kommentar

Det der kan neppe kalles en spillemaskin når den ikke klarer å dra to år gamle spill i en fornuftig framerate.Det er bare å innse det folkens, spillbærbare er ingen god idé. Den maskinen der er både varm og støyende. En stasjonær PC vil kunne gi langt bedre spillytelse for pengene.

 

Det fins faktisk personer som trenger en PC de kan ta med seg, også til gaming. Jeg f.eks. bor på hotell fire dager i uken, og har dermed ingen mulighet til å ha med meg en stasjonær PC. Jeg vil tro at min situasjon er langt fra unik, og at salget av disse spill-bærbare retter seg mot flere enn de som bruker den som en stasjonær-erstatter.

Jeg er klar over at det finnes bruksområder der slike maskiner er aktuelle, men generelt sett kan ikke disse maskinene måle seg med spillemaskiner. De maskinene som gjorde det mer "brukbart" er uansett i en prisklasse som du kan få både en rimelig bærbar og en stasjonær for. Jeg har selv hatt "desktoperstatter", en toshiba X200T som var det ypperste i sin tid.

 

Det jeg reagerte kraftigst på var sammenhengen mellom de dårlige poengsummene (sammenlignet med de øvrige maskinene) og artikkelens tittel "Spillmaskin som mener alvor".

 

Det skal også nevnes at det er langt mer anstrengende å jobbe/spille på en bærbar over lengre tid, så folk bør velge en stasjonær med god skjerm om de kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...