Gå til innhold

Gruvedrift i rommet (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det å løfte opp og flytte på bygninger under kategorien "realistisk fysikksimulering"? :)

 

Ser uansett ut som et spennende konsept dette, blir kanskje spyttet inn noen kroner etterhvert.

 

Hva mac angår:

 

"The initial release of Blackspace is targeted for the PC. Our code base is flexible and could be branched to Mac, Linux, as well as consoles.But due to the expense of porting a game like this, this will likely happen if and after the PC release is a success."

Lenke til kommentar

Mac-klient (og eventuelt Linux-klient) kommer sikkert som et stretch goal eller som de sier i Kickstarter-teksten etter en suksessful PC-lansering. Jeg synes forøvrig industrien i sin helhet burde begynne å skille mellom begrepet PC og operativsystemet Windows. Både Linux og OS X-operativsystemer kjører jo på "personal computers". Så å si at spillet kommer ut på PC er tvetydig og må således sees i kontekst av hvilke andre "maskinvarer" (Mac) og operativsystemer (Linux) det ikke kommer på. Ok, jeg er kanskje litt pedantisk nå, men synes man burde være konsistent og bruke OS som definisjon på platform, ikke "PC"-begrepet.

 

Med det sagt ser dette dritkult ut, og jeg har allerede støttet prosjektet. Om de får til en god multiplayer kan dette bli riktig så bra.

Lenke til kommentar

Hva er det som har skjedd med spillskaperene? Synes alle tigger om penger nå til dags. Finnes det ikke investorer mere?

 

Spillskapere har sett seg lei av all shitten publishers driver med. Derfor velger mange å la folket/spillerbasen betale for spillet isteden. Da slipper man tilbakestående utvikling som nedumming av innholdet, korte tidsfrister og launch day DLCs. *kremt* EA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det som har skjedd med spillskaperene? Synes alle tigger om penger nå til dags. Finnes det ikke investorer mere?

Eg ser heller at me har uavhengige skaparar som blir støtta av tilfeldige på nettet enn at dei får pengar av investorar som er med på å påverke spelet.

 

Kickstarter er eit ganske genialt konsept. Får du nok personar med så kan det bli ein stor sum til slutt, utan at de kostar den enkelte stort.

Lenke til kommentar

Multiplayer kunne blitt bra ja. Håper det kommer. Tror jeg skal støtte dette ja. Digger slik type fysikk som vi ser her. Tror jeg brukte mer tid på f.eks. å leke meg med fysikken i HL2 enn jeg brukte på å spille gjennom historien i spillet :p

 

Jeg er også veldig fasinert av selskapet Planetary Resources virkelige planer om å gjøre gruvedrift i rommet. http://www.planetaryresources.com/ Med på laget har de milliardærer som Larry Page og Eric Schmidt fra google og filmskaperen James Cameron bare for nevne noen. Men de skal neppe drive noe krigføring i rommet :p

 

http://youtu.be/7fYYPN0BdBw

 

 

Btw, kickstarter er fantastisk. Endelig får jeg se prosjekter jeg før i tiden bare kunne drømme om at det ble satset skikkelig på.

 

Også bra at Gamer.no tar seg tiden til å fortelle om alle disse prosjektene. Det er vel stort sett slik jeg har fått med meg alle de prosjektene jeg til nå har støttet.

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...