Gå til innhold

Denne My Booken er like rask som en SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm...

 

Dette er første gang jeg besøker forsiden på en stund, og det ser vel ut som om det blir en stund til neste gang. Totalt sett 1 artikkel som handlet om noe jeg interesserer meg for, og den er oppgulp fra tech power up.

 

Er det virkelig ikke mulig å ha et norsk entusiastdrevet hardware-nettsted med egenprodusert innhold?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er mulig, men da må nok utgiftene også holdes på entusiastnivå. I det overhead stiger mot grensene til det markedet kan støtte må videre vekst skje på kvalitetens kostnad. Høye utgifter krever flere annonsedisponeringer krever større artikkelproduksjon og mer effektiv annonsepromotering. Den større artikkelproduksjonen medfører mindre dyptgående saker og målet om mer effektiv annonsepromotering medfører luretitler og mer almen kundemål, også kjent som «fordumming». Jeg tror at hvis ikke for HW-forumet hadde omtrent alt av nettverkets nyhetssider vært omtrent brukertomme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke noen bare levere ett ganske kompakt, snasen og solid 2.5" SATA3-kabinett med 1-2 Thunderbolt-kontakter? Så kan jeg selv velge om jeg vil putte inn en 5400 RPM, 7200 RPM eller SSD inni der... De tar jo passe overpris for disse Thunderbolt løsningene også, spesielt de med SSD koster jo langt mer enn hva det normalt burde kostet å skaffe et kabinett + SSD og gjort det selv.

Lenke til kommentar

Rask som en SSD? Nja.. nuvel.. Nå er vel ikke IO og søketid helt i nærheten av SSD på denne så det er vel en gigantisk overdrivelse. Ei heller er den like rask som en SSD i overføring, samt det finnes e-Sata som helt greit når disse hastighetene på eksterne raid løsninger som dette. Ikke at jeg ikke liker thunderbolt, men for guds skyld, kan en ikke enes om en J***** standard som alt kan kjøre på da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nettopp. Anandtech har allerede testet MyBook-en. Konklusjonene til Anand er det heller ikke vanskelig å være enig i. Til denne prisen er det vanskelig å se hvilken målgruppe WD har til hensikt å treffe.

 

HW.no nøyer seg med å slenge ut en VG-overskrift som i beste fall er en halvsannhet. Denne artikkelen kunne dere kanskje spart til dere eventuelt hadde testet MyBooken? Anandtechs tall tilsier at produktet spises til frokost av SSD-er hva gjelder IO-ytelse. Skal man sammenligne epler og epler, bør dere også sammenligne med to SSD-er i raid-0. Da spises denne også til frokost ved overføring av større filer. Spørsmålet da blir om overskriften i det hele tatt fortjener karakteristikken "halvsannhet".

Lenke til kommentar
Nettopp. Anandtech har allerede testet MyBook-en. Konklusjonene til Anand er det heller ikke vanskelig å være enig i. Til denne prisen er det vanskelig å se hvilken målgruppe WD har til hensikt å treffe. HW.no nøyer seg med å slenge ut en VG-overskrift som i beste fall er en halvsannhet. Denne artikkelen kunne dere kanskje spart til dere eventuelt hadde testet MyBooken? Anandtechs tall tilsier at produktet spises til frokost av SSD-er hva gjelder IO-ytelse. Skal man sammenligne epler og epler, bør dere også sammenligne med to SSD-er i raid-0. Da spises denne også til frokost ved overføring av større filer. Spørsmålet da blir om overskriften i det hele tatt fortjener karakteristikken "halvsannhet".

 

En ting er "hva er kjappest", mens et annet spørsmål er til hvilken pris. En 2 TB eksterndisk med raid 0 på SSD, så snakker vi i utgangspunktet 4 x 512 GB SSD'er, eller 8 x på raid 1. Med en stykkpris på 3200 (3199,- for Crucial M4 512GB hos komplett akkurat nå) så snakker vi diskpris på til sammen 12800,- eller 25600,-.

 

Til sammenligning, så koster velociraptoren 1899,- per stykk, og det blir da en diskkostnad på 3800,-/7600,-.

 

Altså snakker vi om "Toyota Celica" vs en formel1-bil.

 

(Edit: rota med diskantall mellom Raid 0 striping og Raid 1 speiling)

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar

*klipp*

 

En ting er "hva er kjappest", mens et annet spørsmål er til hvilken pris. En 2 TB eksterndisk med raid 0 på SSD, så snakker vi i utgangspunktet 4 x 512 GB SSD'er, eller 8 x på raid 1. Med en stykkpris på 3200 (3199,- for Crucial M4 512GB hos komplett akkurat nå) så snakker vi diskpris på til sammen 12800,- eller 25600,-.

 

Til sammenligning, så koster velociraptoren 1899,- per stykk, og det blir da en diskkostnad på 3800,-/7600,-.

 

Altså snakker vi om "Toyota Celica" vs en formel1-bil.

 

(Edit: rota med diskantall mellom Raid 0 striping og Raid 1 speiling)

 

Jeg kan godt være med på din analogi. Overskriften kan da oversettes til: "Denne Toyota-en er like rask som en formel 1-bil". Det blir ikke mer riktig av at Toyota-en er billigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...