Gå til innhold

Slik blir HBO i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje du burde lese artikkelen før du kommenterer?

 

Utdrag fra artikkelen:

"Samtlige HBO-serier som går i USA vil bli tilgjengelig i Norden, kun et par timer etter de blir sendt på andre siden av atlanteren."

 

Men så var det jo det med å tro alt man leser. Jeg for min del tror det ikke før jeg ser det.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Så du kan faktisk sjå HBOnordic online utan å måtte ha det på TVen, slik som i USA? Genialt at dei endeleg har skjønt det!

 

Er grunnet Skandinavias egne vaner og behov dette. Kommer nok til å irritere vettet av amerikanerne at vi slipper å abonnere på Kabel-tjenesten for å få tilgang til streamingløsningen.

 

Men så var det jo det med å tro alt man leser. Jeg for min del tror det ikke før jeg ser det.

 

 

Tro i vei! De garanterte innen 24 timer, i flere tilfeller bare en time eller to etter.

 

Dette er viktig for å slå konkurrenten (piratvarianten). Håper de lykkes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kanskje du burde lese artikkelen før du kommenterer?Utdrag fra artikkelen:"Samtlige HBO-serier som går i USA vil bli tilgjengelig i Norden, kun et par timer etter de blir sendt på andre siden av atlanteren."
Men så var det jo det med å tro alt man leser. Jeg for min del tror det ikke før jeg ser det.

 

Sant det, men iogmed at det er snakk om en streaming tjeneste, ser jeg ikke hvorfor det skal bli noe problem å få sett det kort tid etter.

Lenke til kommentar

Herlig! Mangler bare å få mer info om Netflix nå så blir dette bra saker :D

 

Så jeg kommer nok til å betale for å kunne streame HBO hjemme.

 

Netflix satser mer på egne produksjoner nå, sikkert fordi det er vanskelig å få tredjepart med på å gjøre serier tilgjengelig raskt.

 

Nå kan de jo alltids overraske med serier fra AMC, Showtime og FX (kvalitetsnettverkene som HBO mangler innhold fra) kort tid etter USA-lansering - men det ville vært en stor overraskelse.

 

 

Skal forøvrig nevnes at HBO Nordic vil inneholde serier fra andre enn HBO. Blant annet Starz ( med Magic City). De har blant annet avtaler med NBC Universal og Freemantle.

Lenke til kommentar

Sant det, men iogmed at det er snakk om en streaming tjeneste, ser jeg ikke hvorfor det skal bli noe problem å få sett det kort tid etter.

 

Ser for meg at det blir noe bråk med de som allerede sender tv seriene deres på Norsk tv, og at de krever at HBO holder streamingen til det er sendt på Norsk tv. Alt handler om penger, og penger skaper bråk, så enkelt er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ser for meg at det blir noe bråk med de som allerede sender tv seriene deres på Norsk tv, og at de krever at HBO holder streamingen til det er sendt på Norsk tv. Alt handler om penger, og penger skaper bråk, så enkelt er det.

 

Tvilsomt. De har en avtale og må forholde seg til den. Normalt er det en 9 måneders periode de må vente.

 

Det er uansett nok av seere som vil holde seg til gamle seervaner og se True Blood på NRK et år etter de yngre med sine nye vaner.

 

Spørsmålet blir hva selskaper som Fox, NBC, ABC osv gjør. Vil de tviholde på "film-modell" hvor streamingtjenester må vente i en evighet, eller vil de satse på å nå ut til "piratgenerasjonen" med et bedre tilbud?

 

Netflix har jo ikke akkurat hatt det lett med hverken TV- eller filmbransjen på dette området. Forhåpentligvis får HBO ballen til å rulle, vi nordmenn får bare prise oss lykkelige for at vi er utvalgt som teskaniner. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

La oss bare håpe at de faktisk gjennomfører som planlagt. Vi er uansett ikke fortapt her i Norge. Om de fortsetter som før så fortsetter vel bare serie hungrende nordmenn nedlastningen. Så lenge de ikke har et godt tilbud synes jeg det man iverfall moralsk sett er på den trygge siden, loven er vel kanskje ikke enig i det men det er jo ikke et problem her i Norge.

Lenke til kommentar

Endelig får disse tullingene ut fingeren og møter forbrukerens behov. Da mangler det bare at musikk artistene gjør det samme.

 

Men vær så snill å la oss laste ned seriene i dugelig kvalitet!

 

Er ikke musikk artistenes feil, men heller de store mektige plateselskapene og filmselskapene som er grådige og ikke ser hvor mye de faktisk tjener og har tjent på nedlastning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...