Gå til innhold

Netflix kommer til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spent på pris. Håper de kjører samme pris som i statene. Men ser fort for meg at det vil koste det samme som Sumo, Viaplay etc. Derimot, om de setter 50-60 kr, som det koster i USA, så vil Netflix uten tvil bli mega populært!

 

50-60 kr. er ikkje særleg realistisk.

 

150-200 er ein fornuftig pris, gitt at det er ingen restriksjonar på kva TV-seriar og filmar som kan sjåast.

Endret av Xyril
Lenke til kommentar

Ikke realistisk? Det koster 8 dollar i statene, altså underkant av 50 NOK. Poenget mitt er enkelt og greit at om Netflix skal ta 3-4 ganger så mye for det i Norge vil det ende med at folk heller bruker VPN for å bruke den amerikanske versjonen av Netflix.

 

Jeg synes det er idiotisk å kreve en så mye høyere pris i Norge, selv om ting alltid koster mer her. Koster det opp mot 200 kr så blir det vanskelig å prioritere dette. Da det finnes gratis løsninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De kan i alle fall ikke legge seg høyere enn Spotify gjør med sine kr 99 i mnd dersom dette skal bli en suksess hvor folk flest bruker det.Også regner jeg ikke med at det blir noe problem å bruke dette på min Apple TV 3. generasjon?

 

Alle enheter som har støtte for Netflix i dag skal også ha støtte for den norske versjonen. Det inkluderer Apple TV :)

Lenke til kommentar
De kan i alle fall ikke legge seg høyere enn Spotify gjør med sine kr 99 i mnd dersom dette skal bli en suksess hvor folk flest bruker det.Også regner jeg ikke med at det blir noe problem å bruke dette på min Apple TV 3. generasjon?
Alle enheter som har støtte for Netflix i dag skal også ha støtte for den norske versjonen. Det inkluderer Apple TV :)

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Ikke realistisk? Det koster 8 dollar i statene, altså underkant av 50 NOK. Poenget mitt er enkelt og greit at om Netflix skal ta 3-4 ganger så mye for det i Norge vil det ende med at folk heller bruker VPN for å bruke den amerikanske versjonen av Netflix. Jeg synes det er idiotisk å kreve en så mye høyere pris i Norge, selv om ting alltid koster mer her. Koster det opp mot 200 kr så blir det vanskelig å prioritere dette. Da det finnes gratis løsninger.

 

En ting er hva vi synes er en idiotisk pris, noe helt annet er hva vi likevel går med på å betale. Se f.eks. på Steam som er langt i fra billigst, og har helt andre priser i Norge enn i USA, men som er populært pga enkelhet og mengden innhold som tilbys. Hvis prisen havner på ca 200 i måneden tror jeg mange ser på dette, kombinert med en Apple TV, som et godt alternativ til dyrere kanalpakker. Avhenger selvsagt av at innholdet er sammenlignbart med det amerikanske, og det er jeg litt skeptisk til at det kommer til å bli...

Lenke til kommentar

Ikke realistisk? Det koster 8 dollar i statene, altså underkant av 50 NOK. Poenget mitt er enkelt og greit at om Netflix skal ta 3-4 ganger så mye for det i Norge vil det ende med at folk heller bruker VPN for å bruke den amerikanske versjonen av Netflix. Jeg synes det er idiotisk å kreve en så mye høyere pris i Norge, selv om ting alltid koster mer her. Koster det opp mot 200 kr så blir det vanskelig å prioritere dette. Da det finnes gratis løsninger.

 

Vi må nok regne med å betale mer pga:

- Betalingsdyktigheten til markedet i Norge er ekstremt høyt i forhold til USA

- Antall potensielle kjøpere er mye lavere

- Beskatning på varer og tjenester høyere

- Kostnader i i Norge er høyere

 

Det er sikkert flere grunner.

 

Men prisen blir nok det folk er villig til å betale for tjenesten. Rundt 200 kr virker sannsynlig siden det er det filmkanalpakkene koster i dag.

 

Men det kan jo være Netflix går i priskrig for erobre flest mulig brukere, og da kan det tenkes at prisen vil være i overkant av 100 tenker jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm.. Har da hatt Netflix jeg i snart et halvt år! Satte opp routeren til å være VPN'a i San-Francisco, lagte meg så Netflix account, hvor jeg måtte betale $8 i måneden.

 

Slo av VPN-en og logga derfra inn på AppleTV-en min. Derfra var det free-to-be! ;)

 

Hvor raskt nett har du, og opplever du hakkete streaming?

Lenke til kommentar

Ikke realistisk? Det koster 8 dollar i statene, altså underkant av 50 NOK. Poenget mitt er enkelt og greit at om Netflix skal ta 3-4 ganger så mye for det i Norge vil det ende med at folk heller bruker VPN for å bruke den amerikanske versjonen av Netflix. Jeg synes det er idiotisk å kreve en så mye høyere pris i Norge, selv om ting alltid koster mer her. Koster det opp mot 200 kr så blir det vanskelig å prioritere dette. Da det finnes gratis løsninger.

 

De MÅ legge seg lavt hvis de ønsker kunder, løsningen med VPN og amerikansk netflix (med STORT utvalg) koster i underkant 100,- mnd

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...