Gå til innhold

Tynnere og lettere enn iPad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

WinRT blir en direkte konkurrent til ipad.

 

Vet jeg skal ha en Surface med WinRT, men vurderer også å bytte ut min Dell XPS 13 ultrabook med en Surface Pro. Tror dessverre 10" blir for lite som en laptoperstatter.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Vil man kunne bruke vanlig nettbank på disse? For da kan jeg skrote laptoppen...

 

Flere nettbanker fungerer fint uten bruk av Java applets, hvis det var det du tenkte på.

 

Selv bruker jeg både Skandiabanken og DnB nettbank på iPad uten problemer, men må naturlig nok sørge for å bruke en innloggingsmetode som ikke krever java. Kjører da nettbanken i nettleseren.

Lenke til kommentar

Eh, hvis dette hadde gjeldt de intel-baserte modellene hadde det vært ganske imponerende, men som vi ser vil de bli vesentlig tykkere... Dagens iPad er hverken spesielt tynn eller lett sammenliknet med konkurrentene, så dette var ikke akkurat noe skremmeskudd.

 

Men nå kan ikke Windows Pro nettbrett sammenlignes med iPad. Dagens iPad er temmelig tynn. Selv synes jeg det snart blir så tynt at de blir litt ubehagelige å holde i.

Lenke til kommentar

Følgende produsenter skal levere Windows RT maskiner ved lansering: Dell, Lenovo, Asus og Samsung.

 

Dette er altså i tillegg til Microsoft sin egen produserte Surface RT som enda ikke har fått bekreftelse for en internasjonal lansering.

 

HP var tidligere en Windows RT lanseringspartner, med ble byttet ut med Dell grunnet et ønske om å heller fokusere på Windows 8. Nokia har også nevnt interesse for å utvikle sin egen tablet, men det er minimalt sannsynelig for at det skjer i år.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...