Gå til innhold

Windows er 8 er produksjonsklar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir spennende å se hva som er nytt, og om alle feilene er fikset.

 

Vet noen om Windows 8 RTM (Build 9200) har mulighet for:

 

Launch the registry editor (win+r &--#62; regedit &--#62;enter)

Drill down to HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer

Double-click on RPEnabled

Change the value from 1 to (zero)

Tap enter or click OK

 

Eller http://lee-soft.com/vistart/ ?

 

Jeg lurer også på om AHCI/UEFI baserte maskiner virker bedre med tanke på bluescreen og USB3 kontroller har opplevd en del problemer med windows 8 Release preview.

 

PowerDVD og WinDVD har vel vert særdeles ustabilt også etter min erfaring god mulig det har blitt bedre.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Gledet meg mer til Vista enn nå til Win8. Vista innså de fleste ganske tidlig var noe drit, her vet man at det blir sannsynligvis skivebom for alt annet enn nettbrett lenge før lansering. Men det blir spennende å se hva som skjer som konsekvens av dette.

Lenke til kommentar

God mulig man må oppgi produktnøkkelen under bestilling.

Eller tilsvarende løsning der produsenten tilbyr OEM recovery plater?

 

Husker den gang jeg skulle bestille windows 7 oppgradering på Asus V1V ble til jeg kun fikk oppgraderingslisens men uten drivere så maskinen ble nesten ubrukelig spessielt bluetooth fikk jeg ikke lengere brukt.

 

Så hvorfor ikke vente å kjøpe pc til windows 8 kommer hvis driverne ikke er inkludert?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Bortsett fra Metro grensesnittet, som jeg personlig syns er noe meningsløst tøv på en desktopmaskin styrt med keyboard og mus, hva i hovedsak er de gode grunnene til å oppgradere til Win 8 fra Win 7 ?

 

Bedre taskbar (spessielt for fler-skjerm), ny explorer og task manager er vel tingene du vil "se". Ellers er oppstart enormt mye kjappere, og OSet virker mye kjappere generelt (hvertfall på gammel netbook som før hadde winXP), bedre flerbruker støtte (kan logge på med microsoft bruker (live/hotmail). Bedre integrering med SkyDrive, og integrering med WP8 og XBox kommer nok til å bli ganske så sentral.

Lenke til kommentar

Blir spennende å se hva som er nytt, og om alle feilene er fikset.Vet noen om Windows 8 RTM (Build 9200) har mulighet for:Launch the registry editor (win+r &--#62; regedit &--#62;enter) Drill down to HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer Double-click on RPEnabled Change the value from 1 to (zero) Tap enter or click OKEller http://lee-soft.com/vistart/ ?Jeg lurer også på om AHCI/UEFI baserte maskiner virker bedre med tanke på bluescreen og USB3 kontroller har opplevd en del problemer med windows 8 Release preview.PowerDVD og WinDVD har vel vert særdeles ustabilt også etter min erfaring god mulig det har blitt bedre.

 

Har testet dette, men du trenger MBM Monitor 5 for at det skal fungere optimalt.

Ellers blir prosessoren for høy temp.

Lenke til kommentar
Embrace Extend Extinguish. Dette er grunnen til at man får oppdateringen så billig. Man lokkes inn til Metro-app systemet med en billig inngangsbilett. Omtrent etter modell fra narkolangerne, "første skudd gratis". Deretter utvides metro til å bli obligatorisk. Sannsynligvis etter samme modell som antivirusen og brannmuren. Dvs. all konkurrerende programvare betraktes som en sikkerhetstrussel du må trosse en rekke advarsler for å få installert. Siste akt er extinguish - trekke ut støpslet for alle ikke-metro apps. Dette kommer neppe før Windows 9 eller 10. Men det er jo greit å vite hvor det bærer hen. Microsoft har forsøkt dette en rekke ganger før (se linken) og alt ligger til rette for at historien gjentar seg i nok et forsøk på å låse kundene inne.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Høres rart ut, kanskje det er en bug eller slikt, hvis du sitter på Sandy brige eller ivybrige prosessor syns jeg det høres litt rart ut virker nesten som en laptop.

 

Simen1: Du har nok et poeng jeg tviler på microsoft hadde gitt windows så billig.

Godt mulig neste versjon windows 9 blir det som med mac man må bruke windows store for å oppgradere til nyere operativsystemer, omtrent som apple holder på med apps store. Er veldig irriterende hvordan sikkerheten etterhvert blir, om man kjører piratversjoner får man raskt problemer virker det som de som handler på steam kanskje ikke får spilt fordi microsoft tror man har piratkopi av spillet.

Lenke til kommentar

Embrace Extend Extinguish. Dette er grunnen til at man får oppdateringen så billig. Man lokkes inn til Metro-app systemet med en billig inngangsbilett. Omtrent etter modell fra narkolangerne, "første skudd gratis". Deretter utvides metro til å bli obligatorisk. Sannsynligvis etter samme modell som antivirusen og brannmuren. Dvs. all konkurrerende programvare betraktes som en sikkerhetstrussel du må trosse en rekke advarsler for å få installert. Siste akt er extinguish - trekke ut støpslet for alle ikke-metro apps. Dette kommer neppe før Windows 9 eller 10. Men det er jo greit å vite hvor det bærer hen. Microsoft har forsøkt dette en rekke ganger før (se linken) og alt ligger til rette for at historien gjentar seg i nok et forsøk på å låse kundene inne.

 

Nettopp derfor Gabe Newell er skeptisk.

Lenke til kommentar
Høres rart ut, kanskje det er en bug eller slikt, hvis du sitter på Sandy brige eller ivybrige prosessor syns jeg det høres litt rart ut virker nesten som en laptop.

 

Akkuratt nå så sitter jeg på stolen min.

Men avhenger prosessoren sin temperatur på hvor jeg befinner meg i huset/ute?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...