Gå til innhold

Test: Sony KDL-55HX855


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter her selv med en Sony tv, forferdelig meny system :D tror jeg kan nå samme instillinger 3 forskjellige veier men fjernkontrollen.

 

noe å nevne er at Sony er kresen på hve den lese fra usb minne. vi har en Phillips tv på jobb, der er det bare å sette inn det meste. den gjør det bra selv med x264 filer

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Hvordan en TV med en minusliste som inneholder noe med bildekvalitet (i dette tilfellet bevegelser) kan få "Anbefales av HW.no" syntes jeg er utrolig merkelig.

 

Hva er poenget med TV om den har bra meny eller fint design når bildene som vises er crap ?

Sist jeg var inne i menyen på TV'en min var for 2 år siden da jeg stilte inn bildet sammedagen den kom i posten.

 

Problemet er vel kanskje at da er det bare 4 år gamle Pioneer- og enkelte Panasonic-TV'er som hadde vært anbefalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig godt fornøyd med testen, god kvalitet og god presentasjon av informasjon. Keep it up!

 

Hvordan en TV med en minusliste som inneholder noe med bildekvalitet (i dette tilfellet bevegelser) kan få "Anbefales av HW.no" syntes jeg er utrolig merkelig.Hva er poenget med TV om den har bra meny eller fint design når bildene som vises er crap ?

 

Det kan tenkes at bildet er bra og den er flott til vanlig fjernsynstitting, mens raske bevegelser spill o.l. ikke gir den beste kvaliteten. Jeg har en eldre 46" versjon Sony og må si at problemet med bevegelse er for de kresne der ute. Derfor kan nok anbefales brukes i den sammenheng.

 

 

 

Lenke til kommentar

Eehhm, hvilken film er bildet i artikkelen fra? :tease:

 

Land of the Lost - en parodi. Jeg synes den er knallbra, men overasket over at det blir brukt bilde fra filmen her for det ble ikke akkurat en kommersiell suksess.

 

edit:

Så ikke at det allerede var svart på under "hurtig svar".... men lar det stå .

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Eehhm, hvilken film er bildet i artikkelen fra? :tease:

 

Land of the Lost - en parodi. Jeg synes den er knallbra, men overasket over at det blir brukt bilde fra filmen her for det ble ikke akkurat en kommersiell suksess.

 

edit:

Så ikke at det allerede var svart på under "hurtig svar".... men lar det stå .

Det var da en ganske fotogen scene da :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne TV'en i en måneds tid, og jeg kan ikke si meg annet enn meget fornøyd.

 

Jeg har akkurat pensjonert en Pioneer til fordel for denne, og foruten sortnivået på Batman-filmene, så er Sonyen bedre på alt - inklusive bevegelse og fotball.

 

Jeg har også en Samsung 7-serie LED, som ikke klarer å holde følge med denne. Samsung har som kjent hatt litt problemer med ghosting de siste 2-3 generasjonene, Sonyen kan jeg ikke si har dette problemet.

 

3D har jeg ikke testet, da jeg ble møkkalei av det på Samsungen.

 

Uten å være fanboy-ish her, så vil jeg påstå at dette er årets beste LED-modell. Spesielt mtp at den koster 5-10k mindre enn tilsvarende toppmodeller fra LG og Samsung (760/870(?) og ES8xxx).

 

Det eneste jeg irriterer meg over er den håpløse vinkelen den står i ved bruk av foten, og at Sony ikke tillater .mkv over USB eller DLNA.

 

Det siste problemet blir fikset om noen dager, da min RPi dukker opp i posten. Eller ved bruk av en billig Blu-Ray spiller. Det første problemet får man fikset ved å klistre den på veggen!

Lenke til kommentar

"Syns du at 55 tommer er i største laget"

Nei jeg syns ikke 55" er i største laget, jeg syns det er i minste laget. Har hatt 63" i 1.5 år nå og jeg tenker nå på å kjøpe meg en ny modell siden det har vært mye problemer med min Samsung tv, og da blir den i hvertfall ikke mindre. Spm. her er vel heller om den er å få tak i som større modell, visst ikke så er det bare å glemme denne for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...