Gå til innhold

Prisen på Nokia-flopp halvert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Halvering av prisen er en løgn og det vet dere. Det er selvsagt totalprisen som er den reelle prisen, ikke kronestykket, 99 dollar eller hva nå første avdrag er på.

 

At det bare gjelder USA og hele 2 års binding gjør selvsagt ikke saken bedre.

Endret av Simen1
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Håper inderlig Nokia får lysere tider. Skaffet med Lumia 900 selv, og er knallfornøyd! Først nå jeg tar i bruk Windows Phone OS, etter å ha vært tilhenger av Android i flere år. Overgangen har vært null prob. Enkelt og brukervennelig brukergrensesnitt. Førsteinntrykket er hvertfall alle tiders. Makan til smooth betjening, og niks software feil - ikke låst seg eller kommet opp med feilmeldinger. Har også knipset endel bilder, der jeg er godt fornøyd med bildekvaliteten. Kontrasten på skjermen synes jeg også er knall. (Nå skal det sies at jeg bare har hatt den noen få dager :p )

 

Krysser fingrene for at andre også vil gi Nokia en sjanse når det gjelder smarttelefoner. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ga etter for gruppepress og endret tittelen! :)

Veldig bra :) , men jeg er ikke helt fornøyd ennå. 50 dollar er vel en ganske liten reduksjon av totalprisen? Å kalle det dumpe prisen høres for kraftig ut. Jeg ville kalt det en ubetydelig prisjustering, i et marked som er ganske irrelevant for leserne her.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Det som er trist er jo at denne telefonen faktisk ikke er noen dårlig telefon. Problemet er at Windows Phone har så liten oppslutning og apell at folk vegrer seg for å kjøpe den. Spesielt siden den ikke vil kunne oppgraderes til nyeste OS som dukker opp snart. Her har Microsoft gjort en skikkelig blemme som dessverre går ut over salget til Nokia.

 

Jeg liker Windows Phone, og disse Nokiatelefonene er kuule og bra. Men å kjøpe en telefon for 4.000 kr som ikke vil kunne kjøre neste generasjons OS? Nei takk.

 

Der kan de lære av Apple. Nyeste versjon av iOS kan kjøres på telefoner fra flere år tilbake(3GS). Androidtelefoner bruker også altfor lang tid på å kunne oppgraderes. Jeg venter fortsatt på Android 4 til min....

 

Lenke til kommentar

Lumia 900 er vell ikke noe flaggskip ??? Den er jo strippet for nesten alt av teknologi...

Finnes ikke rart att denne selger dårlig heller..

 

808 er jo Nokia`s flaggskip, sammenligner man den med Lumia 900 ser man hvorfor det er feil å kalle Lumia 900 ett flaggskip..

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lumia 900 er vell ikke noe flaggskip ??? Den er jo strippet for nesten alt av teknologi...

Finnes ikke rart att denne selger dårlig heller..

 

808 er jo Nokia`s flaggskip, sammenligner man den med Lumia 900 ser man hvorfor det er feil å kalle Lumia 900 ett flaggskip..

Et flaggskip er nødvendigvis ikke produktet fra produsenten som er best utstyrt eller fremst innenfor teknologisk innovering. Når man tenker flaggskip så er det heller i den banen av hvilket produkt som de har satset mest på.

 

Nokia 808 = Powerhouse.

Nokia Lumia 900 = Flaggskip.

Endret av doffen45
Lenke til kommentar

50 dollar er vel en ganske liten reduksjon av totalprisen? Å kalle det dumpe prisen høres for kraftig ut. Jeg ville kalt det en ubetydelig prisjustering (...)

 

Selv er jeg en fullpriskjøper som sparer masse på å bytte til billigste abo framfor å kjøpe hos Telenor, så prinsippelt er jeg enig med deg. Man skal alltid se på totalprisen. Men jeg tok opp denne problemstillingen på et internasjonalt forum, og de amerikanske brukerene jeg har snakket med har et helt annet perspektiv på det enn jeg har.

 

De velger operatør etter lokalt dekningsområde, og det virker som de nesten aldri vurderer mer enn én operatør, fordi konkurransen er så dårlig og dekningen så flekkvis. Flere forteller meg at de har forsøkt #2 på dekning der de bor, og avskrevet den som for dårlig. Utover det så har de (vissnok) ikke så mye å spare innenfor de få abonnementene de kan velge fra. Pakkeløsningene har gjerne noe som et antall minutter, fritt internett og whatever, mens de billigste ikke har det.

 

Så da er det et spørsmål om bindingstid, først og fremst, der de uansett ikke ser for seg å bytte operatør. Når de på toppen av dette får tilbud om ny "gratis" telefon etter en stund, har de jeg snakket med ikke en følelse av at de har noe som helst som veier i mot å kjøpe subsidiert telefon. De amerikanarene jeg har snakket med, tenker på en 99-dollars telefon som en 99-dollars telefon, og beholder samme abonnementet selv om de kjøper en ny telefon på siden.

 

At markedet er ubetydelig for leserene her er jeg til dels enig i, men nå har den nye Nokia-ledelsen bestemt seg at Nord-Amerika er the thing, styrket den sentrale ledelsen med ledere fra den "vellykkede" nord-amerikanske branchen, og tuppet ut alle som jobber med operativsystem andre enn nordamerikanske. Så for Nokia er USA kjempeviktig.

 

Satsningen har vissnok ført til at de har solgt 330000 Lumia-telefoner i USA. Tilsammen.

 

Hvis ikke WindowsP 8 er en gedigen suksess i følge amerikanske tek-blogger... Er det vel greit å si at Nokia er historie som selvstendig selskap.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Flaggskipet Nokia Lumia 900 er helt klart en mobiltelefon som kan hevde seg blant de beste mobilene på markedet hvis vi ser på spesifikasjoner. "

 

På hvilken måte kan en mobil med 800x480, enkel kjerne, 512mb minne og 8mp kamera uten xenon hevde seg blant de beste mobilene på markedet? Hva har denne som f.eks Lumia 710 ikke har?

Lenke til kommentar

"Flaggskipet Nokia Lumia 900 er helt klart en mobiltelefon som kan hevde seg blant de beste mobilene på markedet hvis vi ser på spesifikasjoner. "

 

På hvilken måte kan en mobil med 800x480, enkel kjerne, 512mb minne og 8mp kamera uten xenon hevde seg blant de beste mobilene på markedet? Hva har denne som f.eks Lumia 710 ikke har?

 

http://www.phonearena.com/phones/compare/Nokia-Lumia-900,Nokia-Lumia-710/phones/6476,6502

 

Sånn, så slipper du å søke etter det selv.

Lenke til kommentar

Det som er trist er jo at denne telefonen faktisk ikke er noen dårlig telefon. Problemet er at Windows Phone har så liten oppslutning og apell at folk vegrer seg for å kjøpe den. Spesielt siden den ikke vil kunne oppgraderes til nyeste OS som dukker opp snart. Her har Microsoft gjort en skikkelig blemme som dessverre går ut over salget til Nokia.

 

Jeg liker Windows Phone, og disse Nokiatelefonene er kuule og bra. Men å kjøpe en telefon for 4.000 kr som ikke vil kunne kjøre neste generasjons OS? Nei takk.

 

Der kan de lære av Apple. Nyeste versjon av iOS kan kjøres på telefoner fra flere år tilbake(3GS). Androidtelefoner bruker også altfor lang tid på å kunne oppgraderes. Jeg venter fortsatt på Android 4 til min....

 

Så det du sier er at når en iPhone får nytt versjonsnummer på OS'et så gror den også ny HW? Eller er det flere funksjoner i siste versjon av iOS/iPhone som ikke fungerer på eldre modeller?

 

Dagens WP7,5 telefoner får WP7,8, et OS som i stor grad ser og føles ut som WP8. Sånn sett kunne de gitt den samme versjonsnummer og fåtallet hadde merket noe som helst. Da hvis man kun ser på OS'et.

 

Men, det er gjort en del sørre endringer, som da gir noen grunnleggende forskjeller. Den største forskjellen ligger i applikasjonene og det faktum at WP8 apper ikke kan kjøres på dagens modeller.

 

Men dette behøver ikke bli noe stort problem, og fordelene med valgene som er blitt tatt overgår ulempene. For selv om WP8 apper ikke kan kjøres på WP7,5, kan 7,5 apper kjøres på 8. Det finnes flere millioner potensielle kunder om man utvikler for WP7,5, og det vil ta noe tid før man får så mange WP8 brukere at man kan overse disse. Desuten er det mange utviklere som sitter inne med kompetanse for utvikling til WP7,5, disse må omskolere seg for å utvikle til WP8. Ikke den største utfordringen kanskje, men dog. I tillegg finnes det allerde mengder av supre apper til WP7,5.

 

Innen du som bruker får faktiske problemer, fremfor følelsesmessige, ved å ikke få WP8 oppdateringen, er disse modellene uansett byttet ut/avlegs.

 

Altså, i verste fall fører dette til å du går glipp av en og annen "poppis applikasjon".

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...