Gå til innhold

AMD kutter prisene ? igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er veldig bra vil får ennå et priskutt fikk nå lyst på et Asus Radeon HD 7970 DirectCU II Top kort.

 

Men jeg syns generielt sett ATI bør prioritere bedre linux drivere og Apple drivere fra nå av.

Gratis spill hjelper ikke stort når steam har sommersalg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er langt viktigere at 7870 får et priskutt mener jeg. Det leverer imponerende mye ytelse med et veldig lavt strømforbruk og til rett pris vil det være bortimot uslåelig.

 

 

Noe jeg tror de hadde tjent på om de hadde gjrot fra starten av slik at de i tillegg kunne beholdt sitt rykte som gode på Pris. Var jo faktisk nVidia som presset prisene i denne omgang .

Men (litt) bedre sent en aldrig ....

7970 solgte jo som varmt hvetebrød ved lansering, dessuten har de jo fortsatt ledet kraftig på pris/ytelse under 2000 kr med 7850 som er der det virkelig betyr noe.

Endret av arni90
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er langt viktigere at 7870 får et priskutt mener jeg. Det leverer imponerende mye ytelse med et veldig lavt strømforbruk og til rett pris vil det være bortimot uslåelig.

 

 

Noe jeg tror de hadde tjent på om de hadde gjrot fra starten av slik at de i tillegg kunne beholdt sitt rykte som gode på Pris. Var jo faktisk nVidia som presset prisene i denne omgang .

Men (litt) bedre sent en aldrig ....

7970 solgte jo som varmt hvetebrød ved lansering, dessuten har de jo fortsatt ledet kraftig på pris/ytelse under 2000 kr med 7850 som er der det virkelig betyr noe.

 

Men - Min påstand er at de hadde solgt enda mer om de hadde (som AMD stort sett gjør) lagt seg i lav prisklasse til å starte med, for da hadde ikke så mange ventet på svar fra nVidia

Lenke til kommentar

Men - Min påstand er at de hadde solgt enda mer om de hadde (som AMD stort sett gjør) lagt seg i lav prisklasse til å starte med, for da hadde ikke så mange ventet på svar fra nVidia

Din påstand var at de hadde tjent mer med lavere lanseringspriser, det er noe helt annet.

AMDs kort har mest sannsynlig begynt å selge dårlig, derfor senker de prisene og håper at folk får mer lyst til å kjøpe da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men - Min påstand er at de hadde solgt enda mer om de hadde (som AMD stort sett gjør) lagt seg i lav prisklasse til å starte med, for da hadde ikke så mange ventet på svar fra nVidia

Din påstand var at de hadde tjent mer med lavere lanseringspriser, det er noe helt annet.

AMDs kort har mest sannsynlig begynt å selge dårlig, derfor senker de prisene og håper at folk får mer lyst til å kjøpe da.

 

Hva i all verden var hensikten med den Quoten, du endret da ikke på min mening?. Ja jeg tror AMD haddet solgt mer samt sittet igjen med mer om de hadde fortsatt som før med lave release priser\start priser\lanserings pirser. Om du tror noe annet er det helt ok ...

Lenke til kommentar

Noe jeg tror de hadde tjent på om de hadde gjrot fra starten av slik at de i tillegg kunne beholdt sitt rykte som gode på Pris. Var jo faktisk nVidia som presset prisene i denne omgang .

Men (litt) bedre sent en aldrig ....

7970 solgte jo som varmt hvetebrød ved lansering, dessuten har de jo fortsatt ledet kraftig på pris/ytelse under 2000 kr med 7850 som er der det virkelig betyr noe.

Siste Steam-survey fra juni vist iallefall at andelen 7970 kort hadde stagnert, og var forbigått av GTX 680

 

0.50% av Steam-brukere har har 7970 (stabilt siden mai)

0.74% har GTX 680 (økning på 0,18 siden mai)

 

Hvis de setter ned prisen vil forhåpentligvis det stimulere til mer salg.

Lenke til kommentar

Men - Min påstand er at de hadde solgt enda mer om de hadde (som AMD stort sett gjør) lagt seg i lav prisklasse til å starte med, for da hadde ikke så mange ventet på svar fra nVidia

Din påstand var at de hadde tjent mer med lavere lanseringspriser, det er noe helt annet.

AMDs kort har mest sannsynlig begynt å selge dårlig, derfor senker de prisene og håper at folk får mer lyst til å kjøpe da.

 

Hva i all verden var hensikten med den Quoten, du endret da ikke på min mening?. Ja jeg tror AMD haddet solgt mer samt sittet igjen med mer om de hadde fortsatt som før med lave release priser\start priser\lanserings pirser. Om du tror noe annet er det helt ok ...

 

Er ingen automatikk i at lavere pris på kortet, som på daværende tidspunkt hadde ytelsestronen, ville ha ført til høyere fortjeneste. For eksempel kunne en for lav pris på 7970 forsterket en "venteeffekt" på nvidia's lansering ved at markedet mistet troen på AMD's selvtillitt til kortet. I tillegg ville en for lav pris fra AMD sin side mest sannsynlig ført til en enda lavere lanseringspris fra NVIDIA, noe som ikke ville ha vært gunstig for noen av partene.

Endret av Joona
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det jo ikke så mye snakk om "lavere" pris for min del, de gikk mye Høyere en standard Release (til å være AMD) for de trodde nok de hadde et bedre balletak på nVidia en det skulle vise seg, slik at de da trygt kunne briljere med pris. Jeg tror da dette slo litt feil som nevnt, tror de hadde vært bedre tjent med å krige på pris fra starten av, da hadde ikke så mange sittet på gjerdet å ventet på svar fra nVidia ...

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det er veldig bra vil får ennå et priskutt fikk nå lyst på et Asus Radeon HD 7970 DirectCU II Top kort.Men jeg syns generielt sett ATI bør prioritere bedre linux drivere og Apple drivere fra nå av.Gratis spill hjelper ikke stort når steam har sommersalg.

 

Apple-drivere? Apple har drivere eksklusivt for kortene i sine egne PCer, thats it. Tar jeg ikke feil har all Apple-HW også egne Device-IDer selvom HW er tilsynelatende likt.

 

Ellers er det hackintosh-communityen som lager drivere til skjermkortene, så jeg ber om litt research før du sier noe sånt.

Lenke til kommentar

Apple-drivere? Apple har drivere eksklusivt for kortene i sine egne PCer, thats it. Tar jeg ikke feil har all Apple-HW også egne Device-IDer selvom HW er tilsynelatende likt.

ikke nødvendigvis.

Nvidia lager for eksempel en egen "developer driver" hvis man ønsker å utvikle programmer som bruker CUDA. Denne er i motsetning til driveren innebygd i OSX optimert for GPGPU bruk.

Lenke til kommentar

Som en generell kommentar virker det som om en del av forumbrukere ikke er kjent med begrepene vinningsoptimal pris og vinningsoptimal mengde. Å selge mer, men med mindre fortjeneste gir ikke automatisk bedre inntjening.

 

Jeg vil sitere forumbestefar: tom waits for alice som tok følgende eksempel:

 

Kundene: "Produktet er for dyrt."

Salgssjef: "Hvor mye burde det koste da?"

Pinlig taushet, og kundene stirrer i gulvet...

Salgssjef: "Halv pris? Hadde det vært greit?"

Kundene: "Joda, halv pris hadde vært greit."

Salgssjef: "Og hvor mye mer ville vi solgt om vi hadde halv pris?"

Pinlig taushet igjen...

Salgssjef: "Kanskje dobbelt så mange?"

Kundene: "Jo, dere hadde sikkert solgt dobbelt så mange."

Salgssjef: "Men hvorfor skulle vi gjøre det da? Vi sitter igjen med nøyaktig samme brutto omsetning (dobbelt så mange til halv pris), men vi har nesten doblet lager og fraktkostnader, og øket produksjonskostnadene og salgskostnadene. Tommelfingerregelen er: Skal vi halvere prisen, må vi firedoble omsetningen..."

 

Nå er ting enda mer komplisert da AMD ikke sitter igjen med hele salgssummen pr. kort som selges. Hvis AMD før satt igjen med 100 USD pr kort, så sitter de nå igjen med 50 USD pr kort, de har halvert sin inntjening, selv om prisen bare senkes rundt 15%.

 

Hvis du tror du kan drive bedre business og gi bedre økonomiske råd som vil øke inntjeningen betraktelig for store selskaper så bør du enten stikke fingeren i jorda og revurdere din egen fortreffelighet, eller komme deg ut av gutterommet --- fordi din egenskap er noe som kan gjøre deg rik.

 

 

Men sånn on-topic, noen som vet hvor tidlig vi kan forvente at norske nettbutikker følger opp denne prisendringen ?

Endret av Thorsen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er de blant annet meg du sikter til?. Jeg ponengterer da veldig nøye at dette er en analyse fra min side jeg ar ganske sikker på stemmer, men på ingen måte kan bekrefte selvsagt, noe jeg heller ikke har mulighet til da de som kjent tok en annen beslutning.

 

Hva i alle dager har videre ditt svar med å forlate et Gutteromm å gjøre, det er da klart som dagen at det bare var en rask analyse av saken (igjen). Greit å være bedreviter men man burde i alle fall klare å se forkjell på Påstand og en enkel analyse ...

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Apple-drivere? Apple har drivere eksklusivt for kortene i sine egne PCer, thats it. Tar jeg ikke feil har all Apple-HW også egne Device-IDer selvom HW er tilsynelatende likt.

ikke nødvendigvis.

Nvidia lager for eksempel en egen "developer driver" hvis man ønsker å utvikle programmer som bruker CUDA. Denne er i motsetning til driveren innebygd i OSX optimert for GPGPU bruk.

Joda, men jeg tror nok ikke det var dithen han siktet.

Lenke til kommentar
Noe jeg tror de hadde tjent på om de hadde gjrot fra starten av slik at de i tillegg kunne beholdt sitt rykte som gode på Pris. Var jo faktisk nVidia som presset prisene i denne omgang .Men (litt) bedre sent en aldrig ....
7970 solgte jo som varmt hvetebrød ved lansering, dessuten har de jo fortsatt ledet kraftig på pris/ytelse under 2000 kr med 7850 som er der det virkelig betyr noe.
Siste Steam-survey fra juni vist iallefall at andelen 7970 kort hadde stagnert, og var forbigått av GTX 6800.50% av Steam-brukere har har 7970 (stabilt siden mai)0.74% har GTX 680 (økning på 0,18 siden mai)Hvis de setter ned prisen vil forhåpentligvis det stimulere til mer salg.

 

Hvis 0.50 % har 7970 og 0.74% har 680 kort. da er det en stor gruppe på over 98 % som har noe annet ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...