Gå til innhold

Crytek vil kun satse på «free to play» (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri helt skjønt hvordan de kan tjene penger på free-to-play. Annonser? Reklame? Anyone?

 

For det meste er det ingame store der man kjøper items for ekte penger, eksempel på items er enten gear/våpen etc som også kalles pay2win. Annet eksempel er items og skins som kun endrer utsenet på karakteren din. Reklame/ads er det også som regel. Masse penger i dette isteden for b2p.

Lenke til kommentar

Har aldri helt skjønt hvordan de kan tjene penger på free-to-play. Annonser? Reklame? Anyone?

 

Mikrotransaksjonar. Den gemene hop av F2P-spel er designa rundt grinds som du kan korte ned med å betale, eller at dei som ikkje betaler er "content" for dei som gjer det (Pay to win/P2W). Dei to-tre gode F2P-spela (untatt dei som var designa for subscription e.l. før dei gjekk F2P, t.d. LoTRO) er framleis designa rundt moro, men lar deg kjøpe kosmetisk dilldall gjennom mikrotransaksjonar.

 

Prinsippet "there's a sucker born every minute" er stort sett forklaringa på kvifor F2P er rekna for å ha høgare innteningspotensiale og betre utsiktar til eit langt liv med "game as service"-modellen.

 

Kjem ikkje over tittelen på Warface.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til dette, det er feil, trist og galt.

 

Nr 1: Dette er IKKE fremtiden for storspillene.

Nr 2: ET FÅTALL seriøse gamere er interessert i in-game purchases baserte spill.

Nr 3: 'Free to play' er IKKE free to play. Etter en stund med in-game purchases så har du sammenlagt endt opp med å betale en gjennomsnittlig full-pris 3 ganger på et spill.

 

Med konseptet betaler du altså rundt 1000 kr. om du spiller det sånn det er ment for å spilles.

 

DLC's er greit, det er et tillegg til et allerede ferdig og betalt spill.

Jeg tror jeg kan snakke for de fleste når jeg sier at jeg vil betale en engangssum for et spill og kose meg med det uten å tenke mer på kostnader.

 

De skal presse deg for hver eneste krone med 'Free to play' konseptet, ikke fall for svindelen.

Endret av morten-89
Lenke til kommentar
Har aldri helt skjønt hvordan de kan tjene penger på free-to-play. Annonser? Reklame? Anyone?
For det meste er det ingame store der man kjøper items for ekte penger, eksempel på items er enten gear/våpen etc som også kalles pay2win. Annet eksempel er items og skins som kun endrer utsenet på karakteren din. Reklame/ads er det også som regel. Masse penger i dette isteden for b2p.

 

Har aldri helt skjønt hvordan de kan tjene penger på free-to-play. Annonser? Reklame? Anyone?
Mikrotransaksjonar. Den gemene hop av F2P-spel er designa rundt grinds som du kan korte ned med å betale, eller at dei som ikkje betaler er "content" for dei som gjer det (Pay to win/P2W). Dei to-tre gode F2P-spela (untatt dei som var designa for subscription e.l. før dei gjekk F2P, t.d. LoTRO) er framleis designa rundt moro, men lar deg kjøpe kosmetisk dilldall gjennom mikrotransaksjonar.Prinsippet "there's a sucker born every minute" er stort sett forklaringa på kvifor F2P er rekna for å ha høgare innteningspotensiale og betre utsiktar til eit langt liv med "game as service"-modellen.Kjem ikkje over tittelen på Warface.

 

Ok da er jeg med! Høres ut som de på sikt potensielt sett kan tjene mer på denne modellen altså. Takk for respons!

Lenke til kommentar
"Som vi ser med Warface, er vår tilnærming å tilby topp, konsollkvalitet på spillene."Noen andre som pirker på denne setningen?
http://youtu.be/W1ZtBCpo0eU

Haha, skuffende mye sannhet i den snutten der! Jeg likte faktisk Crysis 1 (ikke testa 2). En av de få moderne FPS jeg faktisk klarte å more meg med. Triste nyheter at de skal over til microtrans. På den annen side har jeg aldri likt Crysis på multiplayer uansett.

 

Langt mellom godbitene nå om dagen :( For min del er FPS sjangeren så godt som død... Half-life er muligens siste overlevende...

Lenke til kommentar

Det er jo en interessant gjeng, og det er jo spennde å høre deres perspektiv, jeg kan dog ikke unngå å legge merke til at det stadig er noe eksternt som gjør at de skal tjene mere (mindre piratkopiering, mindre bruktkjøp, utvikle til konsoll, free to play), jeg tror kanskje det hadde vært bedre med en større fokus på spillets kvalitet som suksessfaktor.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...