Gå til innhold

Spion-loven CISPA godkjent i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"...og at de ser på CISPA som et relevant verktøy for å beskytte seg mot den stadig voksende hacker-trusselen."

 

Det er en god grunn til at den vokser, og dette vil bare gjøre den verre.

 

Hele sulamitten med DLD, SOPA, CISPA og andre idiotiske lover som verdens større regjeringer prøver å klemme inn i internett gjør meg trist.

Endret av Nødstopp
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har som mange andre tenkt på dette, hva med å lansere ett helt nytt internett som ikke er knyttet opp til nåværende nettet og dens protokoller, ja jeg skjønner at det en del arbeid som ligger bak dette, men tanken å ha et internett som tilhører folket og ikke USA, dersom man skal være fri fra overvåkning og kontrollering og nettsensur. Jeg husker ikke om jeg leste om dette her eller et annet sted, om at piratebay vurderte å skyte opp en satelitt opp i rommet for å lagre det de har, slik at myndighetene ikke kan radie som de vil.

 

Ja en alternativ vil være intranett - men da havner vi like langt som Iran. (Ikke vondt ment)

Men en for "lukket nettverk" for myndighetene, men opent for oss.

Endret av auchaunn
  • Liker 3
Lenke til kommentar

*snip*.

 

Kombinasjonen "Ikke kontrollert av myndighetene" & "fullt lovlig" passer ikke helt i dagens samfunn.

 

Det er i dag kun den private samtalen mellom to personer på en øde øy og uten mobiltelefon, som ikke lar seg kontrollere på ett eller annet nivå....forutsatt at de rodde dit selv.

Endret av Cerwell
  • Liker 3
Lenke til kommentar

- Obama har _ikke_ lovet å nedlegge veto, hans rådgivere har sagt de vil råde ham til det. Stor forskjell.- Rimelig sikker på at det ikke finnes noe "sikkerhetsdepartement"

 

Du har rett , det heter faktisk " department of safety and security " Såååå... menmen betyr omtrent det samme

 

 

(Damn, dette var om FN. men det er vell DHS og NSA og flere som jobber med (nesten) det samme)

Endret av Stalthy
Lenke til kommentar

Er fortsatt utrolig at DLD får gå igjennom her i Norge. Har vi ikke demokrati? Det faktum at de to største partiene (Høyre og AP) faktisk går for dette er deprimerende.

 

Høyre fikk ihvertfall gjort store endringer på det forslaget Arbeiderpartiet først la fram.

Det som ble vedtatt er uansett ikke bra, men langt bedre enn det AP ville ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

- Obama har _ikke_ lovet å nedlegge veto, hans rådgivere har sagt de vil råde ham til det. Stor forskjell.- Rimelig sikker på at det ikke finnes noe "sikkerhetsdepartement"

 

Du har rett , det heter faktisk " department of safety and security " Såååå... menmen betyr omtrent det samme

 

Ser jeg tar feil, de mener selvsagt DHS. Hva du snakker om aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Er ikke lenge til det blir ett land ala sveits, men for internettHvor sånne lover er fraværendeGoogle og facebook etc kan jo true med å flytte ut av US så blir det nok stille i gården

 

Google og Facebook støtter lovforslaget. Den eneste grunnen til at de var motstandere av SOPA, var at dette forslaget gikk mot deres forretningsinteresser.

Lenke til kommentar

Det er kun et spørmål om tid før det blir et tema her og.Blir spennende å se hvor det isåfall ender... :nei2:

 

Har nesten ikke noe å si hvordan det ender her, de kommer bare til å finne på nye lover i flokk og fleng og prøve til de kommer igjennom. Og det er jeg ganske sikker på at de gjør før eller senere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...