Gå til innhold

Ny og bedre SkyDrive er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt hvordan dere kan sammenligne SkyDrive og iGoogle? iGoogle er en slags startnettside der man kan legge til gadgets (klokke, vær, kalender, Gmail osv) og RSS-feeds. Bruker det selv til RSS-feeds. Fin måte å få oversikt over nyhetene på mange nettsider.

 

SkyDrive er jo overlegen på lagringsplass, men den må støtte Android og GNU/Linux før den kan brukes av meg. Dropbox fungerer fint for min iPad, HTC Desire, Nokia Lumia 800 og laptop med Ubuntu.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Hvis jeg lagrer musikk på SkyDrive, vil jeg da kunne spille av (streame) denne direkte fra nettet (på enheter som ikke synkes), eller må fila lastes ned først?

 

Noe av hensikten med å lagre på nett er å spare diskplass på lokal maskin, og da nytter det ikke at alt synkes ned til mine lokale maskiner automatisk. Så da er kanskje ikke SkyDrive det rette for meg... (Jeg bruker allerede DropBox til mapper jeg ønsker synkronisert, og Jotta til nett-backup av andre mapper med tilgang fra andre maskiner)

Lenke til kommentar

Kan man ikke ha skydriven på ett nettverksdrev? Har MS enda ikke skjønt at folk bruker SSDer?

Kan du nevne en synkroniseringstjeneste á la Skydrive som støtter det? Jeg har ikke funnet noen...

 

Nei, det er rimlig latterlig, hadde håpt MS faktisk skulle skjønne at det trengs (kombinert med litt restefrustrasjon av den litt håpløse holdningen som vises til win7 sitt stadig eskalerende diskbehov), iogmed at de faktisk har klart å stavre på beina en ganske bra tjeneste ellers. Jeg skjønner ikke poenget med å ikke la deg installere på nettverksdrev.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, det er rimlig latterlig, hadde håpt MS faktisk skulle skjønne at det trengs (kombinert med litt restefrustrasjon av den litt håpløse holdningen som vises til win7 sitt stadig eskalerende diskbehov), iogmed at de faktisk har klart å stavre på beina en ganske bra tjeneste ellers. Jeg skjønner ikke poenget med å ikke la deg installere på nettverksdrev.

Så, kun for klargjøring: MS er altså like latterlige som alle andre?

 

Jeg ser poenget ditt, men må jo kommentere at det er motstridende med poenget for en slik synkroniseringstjeneste. Poenget er jo å ha en lokal kopi, ikke bare kopiere det ned til en annen server. Til det har man jo web-tjenesten. ;)

 

 

... og dessuten er det jo forholdsvis enkelt å komme rundt den "begrensningen". Installer programmet på serveren. :)

Lenke til kommentar

Nei, det er rimlig latterlig, hadde håpt MS faktisk skulle skjønne at det trengs (kombinert med litt restefrustrasjon av den litt håpløse holdningen som vises til win7 sitt stadig eskalerende diskbehov), iogmed at de faktisk har klart å stavre på beina en ganske bra tjeneste ellers. Jeg skjønner ikke poenget med å ikke la deg installere på nettverksdrev.

Så, kun for klargjøring: MS er altså like latterlige som alle andre?

 

Jeg ser poenget ditt, men må jo kommentere at det er motstridende med poenget for en slik synkroniseringstjeneste. Poenget er jo å ha en lokal kopi, ikke bare kopiere det ned til en annen server. Til det har man jo web-tjenesten. ;)

 

 

... og dessuten er det jo forholdsvis enkelt å komme rundt den "begrensningen". Installer programmet på serveren. :)

 

Å ha ting på filserveren er det samme som å ha det "lokalt" for min del. Det er helt transparent, untatt at disse synkroniseringstjenestene ikke vil la meg gjøre det da. En Webtjeneste er jo vesentlig mer tungvindt i praksis. Men å installere det på serveren må jeg innrømme jeg ikke tenkte på, det funker nok som en grei løsning, sålenge den lar meg gjøre det på ett annet drev enn windowspartisjonen. Ulempen er at man ikke får se synk-status, hvor mye plass som er brukt osv.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kan man ikke ha skydriven på ett nettverksdrev? Har MS enda ikke skjønt at folk bruker SSDer?

 

AtW

 

Du kan jo alltids sette opp Skydrive på den stasjonære og så dele denne med nettverket ditt.

 

Ellers så virker Skydrive appen i Windows 8 på en annen måte en den vi nå har fått for Windows 7.

 

I Windows 8 så syncer den ikke Skydrive med den lokale disken, men bruker den som en "ekstern harddisk".

 

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ellers så virker Skydrive appen i Windows 8 på en annen måte en den vi nå har fått for Windows 7.

 

I Windows 8 så syncer den ikke Skydrive med den lokale disken, men bruker den som en "ekstern harddisk".

 

Det høres ut som et stort framskritt. Men jeg kommer nok i overskuelig framtid til å bruke Win7.

 

Jeg ønsker meg muligheten til å kunne definere en mappe som synkes automatisk mellom SkyDrive og lokale maskiner, og at øvrige mapper kan lastes opp uten synkronisering. (Og en mulighet for å spille av musikkfilene mine direkte fra SkyDrive!)

 

Jeg har 25 GB på SkyDrive som jeg foreløpig ikke kan bruke, siden jeg ikke ønsker mer automatisk synkronisering.

 

Microsoft må vel klare bedre enn å lage en kopi av DropBox? (De har riktignok webapplikasjoner som Dropbox ikke har, men jeg hadde håpet på mer!)

Endret av nojac
Lenke til kommentar

[En god kandidat til "First World Problems"... ;)

He he... Skal vi diskutere verdensproblemer er kanskje ikke en tråd om nye SkyDrive rette plassen....

 

Og selv om autosynken i nye SkyDrive ble en skuffelse for meg, er jeg glad jeg har de 25 GB. For jeg ser fram til at tjenesten utvikler seg til noe lang mer enn den er i dag. Også for oss med Win7.

 

Men verden går trolig videre uten også...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...