Gå til innhold

Nvidia slipper ny driver til skjermkortene sine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom over et interessant synspunkt:

http://forums.anandt...29&postcount=13

 

Hvis du takler tearing under 60 fps takler du også tearing over 60 fps, hvorfor bry seg?

For de som ikke takler tearing er det jo også totalt ubrukelig siden du uungåelig vil få tearing når du faller under 60 fps med mindre du har triple buffer vsync.

 

Hmm, tripple buffering har jo sine egne ulemper under noen forhold, så det er litt overforenklet. Jeg synes adaptive vsync høres interessant ut. Det er kjekt å ha flere alternative måter å takle problemstillingen på ihvertfall - dersom det faktisk er implementert bra.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

"Bedre støtte for Nvidias flermskjerteknologi".

 

Jaha? betyr det et jeg snart kan få kjørt 3 selvstående skjermflater med 1 Nvidia 550ti skjermkort fremfor at jeg må ha 2 skjermer på HDMI og 1 på DVI hvor de på HDMI kun kan strekkes som en sammenhengende skjermflate (eks. at nettleseren da maksimeres på 2 skjermer, ikke ønskelig)? Dårlig løsning på dette så langt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kom over et interessant synspunkt:http://forums.anandtech.com/showpost.php?p=33184129&postcount=13Hvis du takler tearing under 60 fps takler du også tearing over 60 fps, hvorfor bry seg?For de som ikke takler tearing er det jo også totalt ubrukelig siden du uungåelig vil få tearing når du faller under 60 fps med mindre du har triple buffer vsync.

Du trenger bare å ha på vsync. Tripple buffering har lite å si på dette.

Lenke til kommentar
Kom over et interessant synspunkt: http://forums.anandt...29&postcount=13 Hvis du takler tearing under 60 fps takler du også tearing over 60 fps, hvorfor bry seg? For de som ikke takler tearing er det jo også totalt ubrukelig siden du uungåelig vil få tearing når du faller under 60 fps med mindre du har triple buffer vsync.

Og så har du dem som takler tearing bedre enn store framerate drops og ujevne frame oppdateringer, men vil ha vsync når skjermkortet klarer å holde følge med skjermen.

Vsync og triple buffering vil holde på frameraten, men det gir ujevne oppdateringer mtp "tidslinja" (motion discontinuity) når frameraten er under refresh raten. Man kan dog mikse og trikse med en framerate cap for å hindre at den 3. bufferen blir mye brukt. Triple buffering bruker også mer minne, men det vil sjelden være et problem med dagens skjermkort.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

301.25 beta er ute

 

Ikkje vits å reklamere for gamle drivere som 301.24 :p

 

Her er 25:

http://www.station-d...ion-drivers.com).exe

 

301.25 beta funka dårlig med GTX 590, gjenkjente ikke mitt GTX 590 i hvert fall.

 

301.24 beta funker med GTX 590, skal game litt senere og teste ytelsen.

 

Sjekket om jeg fant noe til de såkalt "forbedringer for multi display"... Tenkte da at de kanskje hadde fikset Surround, men neida...

 

Fortsatt mangel/feil med Surround hvis man har mer enn 3 skjermer fysisk koblet til. Benq skjermen min blir alltid ekskludert uansett tilkobling med mindre en av de andre tre skjermene fysisk kobles fra:

post-27389-0-72108600-1334161184_thumb.jpg

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...