Gå til innhold

Worms: Revolution er avslørt (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke mye revolusjon å spore her utifra filmen.

Ser jo utrolig likt ut de forrige spillene rent gameplay messig. Bare med en ny grafikkmotor.

Hadde virkelig håpet de ville gjøre noe helt nytt nå, f.eks ha ekte fysikk på omgivelsene.

At hauger velter og raser sammen når grunnen under dem sprenges vekk f.eks. Det hadde vært noe.

Skuffende Team 17..

Endret av Santar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Veldig godt å se at de har gått bort fra 3D, eller i alle fall lagt det til side foreløpig. Jeg synes Worms: Reloaded som kom til PC for en tid tilbake var et helt greit spill, men det irriterte meg grenseløst at man bare kunne ha 4 mark på hvert lag. Og ikke minst det at tilpasningene man hadde i f.eks. Worms 2 var helt fraværende.

Lenke til kommentar

Ikke godt å si utifra filmsnutten, men alle Worms spill siden Worms Armageddon og Worms World Party har bare blitt dårligere og dårligere, først fikk vi en rekke med håpløse spill i 3D som fungerte heller dårlig, så har vi Worms 4: Mayhem som for mange av oss fremdeles ikke har klart å starte opp..

 

 

Worms Reloaded var det første spillet siden Armageddon og World Party som har vært halvveis ok, men det er jo hovedsaklig et amputert Armageddon med litt oppdatert grafikkmotor. Du har færre våpen, færre antall Worms per bane, færre muligheter for customization og ikke minst så er nett-delen helt håpløst elendig når den verken støtter LAN på et spill som Worms og alt må gå over Steam som for meg har fungert helt elendig om to spillere spiller fra samme nettverk som ser ut til å få ting til å klikke fullstendig.

 

Forvirrende er det også når Worms Reloaded kommer i en egen Mac utgave som heter Worms Special Edition, samtidig som Worms Relaoded fungerer til både Windows og Mac og bare skaper unødvendig fragmentering av noe som i all hovedsak er det samme spillet bare det ene kjører utenom Steam og selges på Mac AppStore og det andre går 100% på Steam.

 

 

 

Håper Worms Revolution kommer med minst like mye customization muligheter, våpen osv som de gode gamle spillene, at de ikke drar inn håpløse 3D-elementer og at de forbedrer fysikkmotoren litt samtidig som de kommer tilbake med god gammel LAN-støtte og at ikke alt på død og liv må gå over Steam men at det er en mulighet for de som faktisk ønsker det.

 

Inntil videre så holder jeg med til Worms Armageddon.

Lenke til kommentar

Så... bedre skyggelagt flerlags-2D med diverse 3D-effekter her og der? Er det noe nytt ellers? -_-

 

Worms World Party fra 2001 ser jo fortsatt helt kurant ut i dag. Grafikken er ikke like fancy men 2D-en er rimelig skarp og helhetsinntrykket er mer oversiktlig og mindre rotete.

 

Dette spillet ser mest ut som noe som hadde egnet seg best på et nettbrett. Og da tror jeg jeg jaggu grafikken fra WWP hadde vært å foretrekke på en 7 til 10 tommers skjerm pga. de enklere linjene.

 

Nå skal jeg ikke forhåndsdømme men ut fra teaseren der så virker det vanskelig å se at det er så mye nytt ute og går.

Lenke til kommentar

Er litt enig med Ramguy, i tillegg så må man låse opp masse våpen, istedet for å ha de med en gang. Hvorfor antar de at folk som liker worms vil spille igjennom en trøttsom SP-campaign?

 

AtW

Vel, noen av oss liker faktisk campaignene i Worms-spillene. :p

 

Det er helt greit det, det som derimot er en uting er å tvinges igjennom SP-campaing for å få alle våpnene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er bra dei held seg til 2D. Worms og 3D var ein dårleg match.

 

Serien blir aldri så bra som den var med WA og WWP for min del, men eg har vore borti alle spel sidan den gong. Det endar stort sett med at eg går tilbake til WWP ein periode.

 

Eg gjer nok spelet eit forsøk når det kjem ut. Worms: Reloaded var skuffande. Det var alt for tydleg at det var ein konsollport. Worms gjer seg best på PC.

 

Worms 2 var egentleg høgdepunktet når ein såg på det tekniske. Der kunne du endre alt mogleg av karakteristikkar på våpen. Eg lagde fleire versjonar av Worms med eigendefinerte våpen og oppsett. Du har den klassiske med eit tomt brett og ein makk står på kvar sin girder, du har kun shotgun tilgjengeleg.

 

Ein anna favoritt var eit brett med kun land, innestengt. For å få plass til makkane dukka det opp hol her og der. Fjerna det meste av våpen bortsett frå eit par, inkludert minigun. Skrudde opp krafta på minigun sånn at du kunne skyte lange hol i brettet med den og ta knekken på folk. I tillegg kunne ein sjølvsagt endre kor mykje makkane tålte.

 

Armageddon og World Party gjekk meir vekk frå dette og ting vart enklare og minna meir og meir om noko ein kan finna på konsoll. Grafisk var WA og WWP supert. Har ikkje behov for så mykje meir grafikk enn det. Det er gameplay som gjer Worms-serien så fantastisk.

 

Det som skuffa meg mest med seinare spel er grafikkmotoren. Makkar som ikkje flyr på same måten, stoppar opp midt i ein bakke om dei kjem dalande frå himmelen osv. Det kan sjå ut som Revolution har hamna i same gate. Synest heller ikkje noko om at dei tar fjorten saltoar i eit svev heller. Det er urealistisk (ja, det betyr noko) og har ikkje den same stilen som ein makk som flyg med hovudet først på tvers av skjermen.

 

Eg er heller ikkje noko stor fan av den grafiske delen av seinare spel. Stilen dei innførte med 3D er behaldt, men ikkje noko eg ropar hurra over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...