Gå til innhold

Core i3 for stasjonære lever videre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører i dag en i3 2120T med 35W TDP i HTPC'en. Den drar 1080p-video helt problemfritt og jeg har ikke merket noen steder hvor jeg ønsker mer kraft ennå. Svært fornøyd med å ha slik ytelse med så lite strømforbruk, og gledelig å se at slike prosessorer føres videre. Anbefaler alle å bygge seg strømgjerrige maskiner slik at vi reduserer strømforbruket vårt. I dag trenger man ikke skorte på ytelsen heller.

Lenke til kommentar
Anbefaler alle å bygge seg strømgjerrige maskiner slik at vi reduserer strømforbruket vårt. I dag trenger man ikke skorte på ytelsen heller.

Ikke for å spore helt av, det er jo en flott tanke, men bruk heller resursene til å spre Nikolai Teslas' budskap! Det løser flere problemer, på en bedre måte.

Lenke til kommentar

Kanskje på tide med ny cpu til htpcen snart...

 

Vifteløs PSU, vifteløs DH14, Obsidian 550D/R3 og fire stk 7 db Noiseblocker vifter. Kan jo ikke slå feil!

 

http://imgur.com/0koGW

 

Jeg er temmelig nær med denne. Seasonic 460 vifteløs PSU, maximus v gene Z77 hovedkort, nh-d14 kjøler uten vifter, vifteløs GT 440 skjermkort, 2 nexus 120mm vifter som rusler rundt på 350 rpm i front av et silverstone ps07.

 

Inntil videre bruker jeg en g620 cpu som er gjenbrukt fra en server, men det skal en IB cpu inn her snart.

Endret av TAC-2
Lenke til kommentar

 

Kanskje på tide med ny cpu til htpcen snart...

 

Vifteløs PSU, vifteløs DH14, Obsidian 550D/R3 og fire stk 7 db Noiseblocker vifter. Kan jo ikke slå feil!

 

 

http://imgur.com/0koGW

 

Jeg er temmelig nær med denne. Seasonic 460 vifteløs PSU, maximus v gene Z77 hovedkort, nh-d14 kjøler uten vifter, vifteløs GT 440 skjermkort, 2 nexus 120mm vifter som rusler rundt på 350 rpm i front av et silverstone ps07.

 

Inntil videre bruker jeg en g620 cpu som er gjenbrukt fra en server, men det skal en IB cpu inn her snart.

Ligner på det jeg har på ønskelisten. Et Z77 fra Asus med WiFi-GO!, 2120~(T) eller nyere ivy, Seasonic 460W eller Kingwin 80+ Platinum vifteløs. Burde klare seg fint med tre-fire 120/140mm-ere på 7 eller 9v :)

Endret av MDCCLXXVI
Lenke til kommentar

Tenkte å bygge meg ny pc nå som nvidia kepler har ankommet, venter bare på at ivy bridge i7 kommer på markedet, noen som vet når dette blir?

 

Jeg leste først at ivy skulle komme i april, men så leste jeg at de ble litt utsatt til senere i sommer pga for mye cpuer på lager. Deretter så leste jeg senere at utsettelsen bare gjaldt cpuene for bærbare pcer.

Så derfor er jeg litt usikker på når jeg kan vente meg ivy bridge i7?

Håper at de ankommer i april som først antatt men ?

Tilgi meg for å være bitte litt offtopic siden artikkelen gjelder i3 ^_^

Lenke til kommentar

venter bare på at ivy bridge i7 kommer på markedet, noen som vet når dette blir?

Ivy Bridge confirmed for 29th of April

 

 

Latest slide details it

 

The 29th of April launch date for Ivy Bridge has been pretty much confirmed from various rumours before, but now Donanimhaber.com scored a new slide that both confirms the date and details the entire lineup that should come later.

 

According to the slide, Intel plans to roll out around 10 different Core i5 and Core i7 CPUs on April 29th while the rest of the Core i7 and Core i5 lineup should follow on June 3rd. The 7-series chipset motheboards based on the Z77, Z75, H77 and B75 Express chipsets should hit retail on the same day while enterprise class Intel Q77 and Q75 are scheduled for June 3rd.

 

The Intel Core i3 and Intel Pentium CPUs based on the Ivy Bridge are the last of the lineup and are scheduled for holiday season.

 

You can find more here.

 

post-22278-0-47692400-1332978075_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hiver meg på lasset med de som har lyst på en i3 T til HTPC

Kjøpte meg en ny filserver med i3 2100T.

(GigaByte Z68 hovedkort, i3 2100T, 4GB ram, PSU og disk, nothing more, nothing less)

Testa den som mediacenter før jeg satte den opp som server, og ble omtrent sjokkert over at denne dro ting så godt som den gjorde, mens den på samme tid bare trakk 30W fra veggen (målt med strømmåler). Uten tvil en CPU man skal være obs på når man bygger seg PC'er som ikke skal jobbe med de tyngste spillene og applikasjonene!

 

Veldig bra av Intel og videreføre denne CPU'en!

Endret av BrAtTeRn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er integrert Intel-grafikkprosessor anstendige greier, altså!?

 

Når skiftet integrerte Intel-GPU'er fra å være dårlige/middelmådige til å bli anstendige? Altså ved hvilket generasjonskifte og modelbetegnelse?

 

Sandy Bridge er skillet. Alt før Sandy er ubrukelig, men etter Sandy er det helt ok. Ikke til hard spilling, men f.eks Google Earth i fullskjerm 1080p går helt flytende på min i3-2120T med integrert grafikk. Video i 1080p er og helt flytende. Så det må absolutt sies å være fullgodt til alt unntatt seriøs spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...