Gå til innhold

Hva vil du at Obsidian skal lage?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det begynner å gå litt langt nå. Kickstarter var ment som et prosjekt for å finansiere eksperimentelle og spennende prosjekter som manglet finansiell støtte.

At Obsidian prøver å fjerne den økonomiske risikoen liker jeg dårlig. Skal de også begynne å gi ut betaversjoner, og få oss til å betateste spillet? (Eller har vi kommet dit allerede? Skyrim...?)

 

Uansett, så lenge det er nye indie-prosjekter har jeg ingen ting imot å støtte dem. Obsidian trenger ingen Kickstarter støtte for å lage spill. Det er det de har utgivere til. Og jeg tviler sterkt på at en kickstarter klarer å skaffe nok til å gjøre Obsidian uavhengig av en utvikler. Tim Schafer nevnte vel at dersom han skal lage Psychonauts 2 så trengte han mye mer enn det som kom inn via kickstarter prosjektet.

Endret av Unlimited LTD
Lenke til kommentar

Obsidian trenger ingen Kickstarter støtte for å lage spill. Det er det de har utgivere til.

Om Dungeon Siege 3 er representativ for hva samarbeidet mellom Obsidian og en utgiver resulterer i så satser jeg på Kickstarter. :p

 

SEGA vil vel fortsatt ikke patche Alpha Protocol heller...

Endret av Godsaker
Lenke til kommentar

Synes det begynner å gå litt langt nå. Kickstarter var ment som et prosjekt for å finansiere eksperimentelle og spennende prosjekter som manglet finansiell støtte.

At Obsidian prøver å fjerne den økonomiske risikoen liker jeg dårlig. Skal de også begynne å gi ut betaversjoner, og få oss til å betateste spillet? (Eller har vi kommet dit allerede? Skyrim...?)

 

Uansett, så lenge det er nye indie-prosjekter har jeg ingen ting imot å støtte dem. Obsidian trenger ingen Kickstarter støtte for å lage spill. Det er det de har utgivere til. Og jeg tviler sterkt på at en kickstarter klarer å skaffe nok til å gjøre Obsidian uavhengig av en utvikler. Tim Schafer nevnte vel at dersom han skal lage Psychonauts 2 så trengte han mye mer enn det som kom inn via kickstarter prosjektet.

 

Dette er jo helt feil. Obsidian blir i dag tvunget til å lage spill som appelerer til folk som ikke vet hva som er opp og ned på infinitymotoren. Det handler ikke om å fjerne risiko i det hele tatt, men å lage et ordentlig rollespill igjen, siden ingen vil la dem lage et lenger.

 

Obsidian trenger absolutt kickstarterstøtte så de kan lage et herlig rollespill (helst i 2D), med masse C&C, skills som faktisk betyr noe, og ingen idiotiske dialoghjul.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Si det, Obsidian! Hva med å lage et spill som ikke er buggy og uferdig for en gangs skyld!

 

Historien i Kotor2 var flott helt til alt falt i grus mot slutten, har ikke tilgitt dere enda :(

Lenke til kommentar

Synes det begynner å gå litt langt nå. Kickstarter var ment som et prosjekt for å finansiere eksperimentelle og spennende prosjekter som manglet finansiell støtte.

Det fine med Kickstarter er at det bare er de prosjektene folk ønsker å se bli laget som faktisk får støtte. Så enten klarer Obsidian (og andre) å komme med spillprosjekter folk genuint har lyst til å se utviklet, eller så vil prosjektene deres feile på Kickstarter og de må få i stand budsjettene på den tradisjonelle måten.

 

Jeg tror et selskap med Obsidians erfaring har ideer til mange spennende prosjekter som utgivere ikke er interessert i å støtte, men som mange (nok?) av oss spillere ville ta i mot med åpne armer.

Endret av Joachim_F
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett, så lenge det er nye indie-prosjekter har jeg ingen ting imot å støtte dem. Obsidian trenger ingen Kickstarter støtte for å lage spill. Det er det de har utgivere til.

 

Det jo som kjend ingenting utgjevarar heller vil enn å finansiere utviklinga av "gammaldagse" CRPG-ar. Derfor det flyt over med Planescape- og Arcanum-klonar.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Vi har en laaaaang rekke indiespill som lover svært bra, men som aldri fikk den støtten de trengte til å bli virkelig bra. Jeg synes det er svært bra at store selskaper som Obsidian kan bruke Kickstart til å få støtte til spill de virkelig vil lage. Ikke glem at de som lager spill er vanlige folk som oss som (svært ofte) vokste opp med spill og fortsatt spiller mye på fritiden. Tenk om f.eks Cave Story opprinnelig ble laget av et selskap som Obsidian? Eller Minecraft, for den saks skyld? Det kan skje om Kickstart blir populært. Det største problemet med å lage spill i dag er at markedet er så usikkert, men med Kickstart har folk "kjøpt" spillet allerede før det er annonsert. ;)

Lenke til kommentar
Uansett, så lenge det er nye indie-prosjekter har jeg ingen ting imot å støtte dem. Obsidian trenger ingen Kickstarter støtte for å lage spill. Det er det de har utgivere til.
Det jo som kjend ingenting utgjevarar heller vil enn å finansiere utviklinga av "gammaldagse" CRPG-ar. Derfor det flyt over med Planescape- og Arcanum-klonar.

 

For å være helt ærlig så er det ikke DnD som gjør Planescape Torment så bra. Jeg tror ikke jeg orker et sånt spill til (DnD-altså). Det er gøy med penn og papir, for det er jo det rollespillene er laget for. At spill også skal lide under begrensningene man har med penn og papir er for meg fullstendig latterlig.

 

Men flere spill med tyngde på en velskreven historie (Slik som i Torment), det hadde jeg ikke hatt noe i mot. Man må bare passe på at interaktiviteten er der, slik at det ikke føles som en film/bok.

Synes det begynner å gå litt langt nå. Kickstarter var ment som et prosjekt for å finansiere eksperimentelle og spennende prosjekter som manglet finansiell støtte.
Det fine med Kickstarter er at det bare er de prosjektene folk ønsker å se bli laget som faktisk får støtte. Så enten klarer Obsidian (og andre) å komme med spillprosjekter folk genuint har lyst til å se utviklet, eller så vil prosjektene deres feile på Kickstarter og de må få i stand budsjettene på den tradisjonelle måten.

Greit nok, men tror du ikke folk blir lei av slik pengetigging dersom flere selskaper, som egentlig har økonomi til det, kjører på med det? F.eks dersom EA hadde begynt å be om penger til et Dead Space 3, fordi toern ikke solgte nok (dette er noe de har uttrykt ved et par anledninger, selv om spillet solgte greit nok).
Lenke til kommentar

Eg trur ikkje eingong eg nemnde D&D? Planescape: Torment er historiedrive, du kunne like gjerne ha fjerna eitkvart reglesett for kamp-interaksjon, og det hadde ikkje gjort spelet mykje dårlegare.

Ok, jeg bare antok at med "gammeldagse" CRPG-er, så mente du type Dungeons & Dragons-spill (Har ikke prøvd Arcanum, så vet ikke hvordan det er).
Lenke til kommentar

D&D er først og framst eit sett spelereglar, omsett til digital bruk med AD&D. Der er ikkje eigentleg knytt til eit spesifikt univers, sjølv om det er vanleg å tenkje at D&D = Forgotten Realms (BG, IWD, NWN).

 

Arcanum har eit originalt reglesystem. Med CRPG meiner eg nøyaktig det - Computer RPG. Den gamle skulen vil seie at det har same designfilosofi som til dømes Fallout 1/2, Planescape: Torment, Arcanum eller endå eldre ting som Darklands eller Pool of Radiance.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...