Gå til innhold

Hva vil du at Obsidian skal lage?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Planescape Torment er et av de beste spillene jeg noensinne har spilt. Lite skremmer meg mer enn at noen skal prøve seg på en oppfølger slik spillmediet fortoner seg idag.

 

Kickstart er kanskje løsningen for slike situasjoner, publikum er allerede sikret så "strømlinjeformingen" (les fordummingen) for å sikre seg et "bredere publikum" kan kanskje unngås

Lenke til kommentar

en re-release av KotOR II med alle hulla og bugsa fikset ville jeg likt.

vet det finnes en del mods der ute som fikser på det, men føler ikke at det er det samme...

 

Kunne jo satsa på TSL Restored Content Mod. Det er 1.7 nå. Det er en Unofficial Fix til den også samt en liten Ravager Black Screen Fix. Har ennå ikke fått testet den da, så må få satt av tid til det etterhvert!

Endret av Godsaker
Lenke til kommentar

D&D er først og framst eit sett spelereglar, omsett til digital bruk med AD&D. Der er ikkje eigentleg knytt til eit spesifikt univers, sjølv om det er vanleg å tenkje at D&D = Forgotten Realms (BG, IWD, NWN).

 

Arcanum har eit originalt reglesystem. Med CRPG meiner eg nøyaktig det - Computer RPG. Den gamle skulen vil seie at det har same designfilosofi som til dømes Fallout 1/2, Planescape: Torment, Arcanum eller endå eldre ting som Darklands eller Pool of Radiance.

Jeg vet jo det da, og det er derfor jeg sier jeg ikke vil ha flere DnD type spill, fordi reglene ikke er laget for dataspill. Derfor synes jeg det er dumt å la dataspill være begrenset av terningkast og slikt. Jeg liker DnD på papir, for da er det så bra som det kan være.

 

Med DnD type spill, så mente jeg akkurat slike titler som du nevner. Og det er vel det CRPG har gått over til å bety, selv om det er et ganske vidt begrep.

Lenke til kommentar

Reglane er laga for å emulere handling i turbaserte scenario - eg ser ikkje noko som skulle tyde på at det ikkje både fungerte og framleis fungerer i dataspel. At dei er laga for bruk med p&p-rollespel fell på si eiga urimelegheit med spel som Fallout og Arcanum. Reglesetta der vart utvikla spesifikt for dei spela, og har ikkje nokon base i p&p. Om det du vil fram til er at det å vere turbasert i seg sjølve er ein "begrensing" og ikkje eit designval når mediet først tillet realtime, så har vi diametralt motsette oppfattingar av den saken.

Lenke til kommentar

Jeg ville støttet dem med en slump penger selv om det innebar risiko!

 

Jeg er sikker på at om de virkelig fikk den økonomiske friheten de sårt trenger og kunne lage et spill uavhengig av de feige utgiverene. Da ville de kanskje kunne lage titler på høyde med alt det jeg savner fra Black Isle Studios og Troika Games. Ihvertfall forsøke..

http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Isle_Studios

http://en.wikipedia.org/wiki/Troika_Games

 

La oss bare håpe det er nok idealister til at de får penger i kassa. Jeg har en litt uggen følelse av at vi er for få iforhold til pek og klikk eventyr tilhengerene.

 

Men jeg har troen!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...