Gå til innhold

Løftet av Apple, fristet av Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På min Samsung Galaxy S:

 

Støv 1 - Gorilla Glass 0

Støvet ned?

 

Min Galaxy S(1) har overlevd mange møter med moder jord. Noen riper i lakken (plasten) men er like levende som før.

 

Har to heftige hakk i plasten på siden av telefonen etter møte med metallkanter og gulv her på jobb.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Støvet ned?

 

Min Galaxy S(1) har overlevd mange møter med moder jord. Noen riper i lakken (plasten) men er like levende som før.

 

Har to heftige hakk i plasten på siden av telefonen etter møte med metallkanter og gulv her på jobb.

Nei, la den med skjermen ned på et bord, fikk en fin liten ripe fra et støvkorn. :)

 

Sandkorn har samme effekt.

Lenke til kommentar

4S har det foran men ikke bak.

 

Er du sikker? I følge Apple har iPhone 4 aluminosilicate glass både foran og bak.

 

Jeg finner det ikke på Apples sider akkurat nuh, men her er noe fra Wiki:

 

The internal components are situated between two panels of aluminosilicate glass, described by Apple as being "chemically strengthened to be 20 times stiffer and 30 times harder than plastic," theoretically allowing it to be more scratch resistant and durable than the prior models.[9]

http://en.wikipedia.org/wiki/IPhone_4

 

Men det kan jo hende de har forandret det på 4S, har du en link muligens?

Lenke til kommentar
The internal components are situated between two panels of aluminosilicate glass, described by Apple as being "chemically strengthened to be 20 times stiffer and 30 times harder than plastic," theoretically allowing it to be more scratch resistant and durable than the prior models.[9]

http://en.wikipedia.org/wiki/IPhone_4

 

For ordens skyld så sier kilde-referansen ingenting om at begge glassene er laget i aluminiumsilikat.

 

 

http://gizmodo.com/5557101/iphone-4-the-definitive-guide

 

The hardware design hasn't changed from the one we already knew about. It uses the same materials as the prototype: Black glass and stainless steel rim. It fits with the rest of the Apple product line, from the hard edges to the Dieter-Ramsesque utilitarianism of the iMac and the iPad.

The black glass is aluminosilicate glass. Apple claims this glass is "chemically strengthened to be 20 times stiffer and 30 times harder than plastic." According to them, this makes it more scratch resistant and durable than the previous generation.

 

Lenke til kommentar

Det kommer an på hva Gizmodo mente med "The black glass is aluminosilicate glass.".

 

Den originale beskrivelsen av iPhone 4 som Apple hadde på siden sin er visst umulig å finne igjen etter at 4S kom ut.

Jeg siterte den i minst en post, men sliter litt med å finne det igjen.

 

Her forklarer de litt om denne glasstypen og de også nevner at både for og bakside er av aluminosilicate glass.

 

The sides are stainless steel, but the front and back are made of aluminosilicate glass.

 

http://www.tested.com/news/everything-you-need-to-know-about-apples-iphone-4/394/

Lenke til kommentar

Hvis 4S har Gorila glass, så må det være lagd på på 1960-tallet hvertfal...

 

For de som ikke gidder å se. 4S og S2 slippes og 4S bli helt knust i slutten, mens du ikke kan se en ripe på s2 (kanskje hvis du studerer den da.)

Går og ann å søke på google etter Broken iPhone 4S og Broken Galaxy S2.

På den siste vil du få opp flere knuste iPhoner enn S2er.......

Så folk kan si hva de vil om den "billige plastikken" i forhold til den utrolige kvaliteten til 4S. S2 tåler betraktelig mer uansett...

 

Ja, Gorilla-glass kan fortsatt knuses/ripes opp, men bare tenk på hvordan mobilen deres hadde sett ut uten det.

 

Hadde det vært så bra hadde de heller ikke begynt produksjonen av lotus glass, som skal være sterkere og mer energieffektiv (ja, faktisk)

Lenke til kommentar

iFixyouri gjorde også en slik test, da kom de ganske likt ut hvis jeg husker riktig. Tror det måtte fire eller fem fall til før glasset knuste.

 

Tja, en av grunnene til at man finner flere tilfeller av knuste iPhoner enn Galaxy S2-er er at det er solg så mange flere av iPhone 4/4S.

Hvis jeg husker riktig var det 7% flere tilfeller av knust glass når iPhone 4 kom i forhold til 3GS. (Tror det ble fremstilt som en 85% økning av media)

 

Men det er helt riktig at glasset er vesentlig mer solid enn vanlig glass, og jeg tror grunnen til at bakplaten knuser oftere enn skjermen er at LCD-panelet er limt fast i frontglasset. Det blir litt mer solid da vil jeg tro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For de som ikke gidder å se. 4S og S2 slippes og 4S bli helt knust i slutten, mens du ikke kan se en ripe på s2 (kanskje hvis du studerer den da.)

Gorilla Glass gjør ikke at glasset ikke sprekker, det gjør at glasset ikke får riper. Det er to helt forskjellige egenskaper.

 

@PL610: Ganske sikker på at glasset foran og bak på iPhone er forskjellig. Ihvertfall har jeg kun en liten ubetydelig ripe foran, men utrolig mange små bak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple selv oppga at både for og bakside på iPhone 4 bestod av aluminosilicate glass.

Om det finnes graderinger av denne typen glass aner jeg ikke.

 

Men de færreste legger telefonen med skjermen ned vil jeg tro. I allefall gjelder dette meg om ikke annet.

 

Det kan vel hende at glasset bak er tynnere enn det foran? Jeg har som andre ikke noe bevis, men slik jeg har erfart er glasset bak tynnere og kan sprekke enklere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...