Gå til innhold

Løftet av Apple, fristet av Samsung


Anbefalte innlegg

Jony Ive forteller at de bruker samme type glass både foran og bak i presentasjonsvideoen til iPhone 4.

(Omtrent 1:47 ut i keynoten)

 

Jeg tror egentlig forskjellen er så enkel som at framsiden er laminert sammen med LCD-panelet, og det forsterker glasset endel.

Jeg tror ikke de har forskjellig tykkelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4S har det foran men ikke bak.

 

Er du sikker? I følge Apple har iPhone 4 aluminosilicate glass både foran og bak.

 

Jeg finner det ikke på Apples sider akkurat nuh, men her er noe fra Wiki:

 

The internal components are situated between two panels of aluminosilicate glass, described by Apple as being "chemically strengthened to be 20 times stiffer and 30 times harder than plastic," theoretically allowing it to be more scratch resistant and durable than the prior models.[9]

http://en.wikipedia.org/wiki/IPhone_4

 

Men det kan jo hende de har forandret det på 4S, har du en link muligens?

Av en eller annen grunn har aldri Apple valgt å kalle det Gorilla Glass, men som vist i artikkelen var Steve Jobs sentral i å få produsenten opp på beina i forbindelse med iPhone. Så ja, iPhone har hatt glass fra cornings(eller hva de het) fra dag 1, og så vidt jeg vet har de ikke byttet.

Lenke til kommentar

 

Så du tror stål er uknuselig?

hihi :9

 

Hmm, stål er vel i utgangspunktet uknuselig. Du kan bøye stål, det kan få rifter, men du skal fryse stålet ned til svært umenneskelige temperaturer før det blir sprøtt nok til at du klarer å knuse det. Bruker du en stål-mobil i såpass lave temperaturer er nok sannsynligheten stor for at du ikke får gleden av å oppleve den knuser...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...