Gå til innhold

Test: Samsung Omnia W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flotte Windows-telefoner vi har sett i det siste. Men det er en ting alle produsenter med et unntak ved navn Nokia, har misforstått, det er nemlig lagringskapasitet.

Alle har valgt et lagringsminne på 8gb, som gir deg 6.5gb tilgjengelig minne.

 

For meg og mange andre som bruker telefonen som musikkspiller går de 6 gigabytene vekk i musikk, og hva gjenstår da? Nemlig! Null!

I mitt tilfelle måler mobil-musikksamlingen 6.5gb, så en telefon uten lagringsminne er lite attraktivt.

 

For en telefon uten minnekort-støtte er 16gb et minimum, tenk hvor mange enheter de ville solgt om de valgte 16gb, bare den lille faktoren ville gitt produsentene en enorm økning i solgte enheter.

Endret av morten-89
Lenke til kommentar

Idioti å ikke legge tilrette for bruk av masselagringsenhet. Ved å gjøre dette blir det plutselig mye vanskeligere for absolutt alle, ikke bare for folk med Windows og Mac, men for alle pga. det krever at man installerer programvare og derfor er det styr om man "bare skal legge inn noe" på en laptop som du f. eks låner. For å ikke snakke om at det er ofte lettere å bruke masselagringsenhet-funksjon tilsvarende hva Android har..

Lenke til kommentar

En sannhet med modifikasjoner:

 

Several tools are needed for this to be applicable, such as a third party application called USB Storage Enabler, Zune software, as well as .NET 2.0.

 

After installing Zune sync software make sure you have connected you WP7 smartphone at least once.

Med Android trenger du ikke koble til en eneste gang, og det funker ut av boksen. Om du har Linux f. eks så krever dette altså at du har en Windows-maskin tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Med Android trenger du ikke koble til en eneste gang, og det funker ut av boksen. Om du har Linux f. eks så krever dette altså at du har en Windows-maskin tilgjengelig.

 

Jepp, dette gjør maemo5, meego harmattan og symbian også. Det er vel bare ios og wp som ikke gjør dette.

 

Såklart er "ut av boksen" irrelevant dersom det kan forandres, men...

 

Er veldig enig i at det er lettere ta med en film til dama ved å bare legge over til mobilen og legge over på pcn hennes enn å drive med zune og itunes og dall. Absurd å ikke tillate slik bruk syntes jeg.

 

Minnekort driter jeg absolutt i, men mer internminne på enheten hadde vært bra. Har aldri eid et minnekort, og har aldri hatt enorm plassmangel på noen mobiler jeg har hatt siden n97 egentlig. Til og med SGS2 og N8 hadde greit nok med plass.

 

Spesielt kombinert med skytjenester som spotify og dropbox. Men absurd lavt lagringsminne på mobilen er kjipt.

Lenke til kommentar

Det er ikke kun snakk om å kunne bruke mobilen som en minnepenn, men å overføre bilder, video og musikk uten å måtte styre med et større program. Enklere, og helt uavhengig hvilken maskin du sitter på uten noen innføring av programvare på maskinen.

Enkelt, trådløst og automatisk med SkyDrive når det gjelder det meste av det der. Har ikke prøvd ut SkyDrive 100% ennå, men det jeg har gjort av direkte filoverføring har fungert prikkfritt.

 

Forutsetter dog at du har nettleser på dataen.

Lenke til kommentar

Det er mange ting du ikke vil laste opp, samt det er mange ganger du ikke har tilgang til nett engang. Hvorfor prøver dere å komme opp med løsninger som "løser" problemet med å ikke ha en masselagringsenhet-funksjon? Det er jo soleklart at det eneste man kan få ut av å ikke ha det er å tape en funksjon som er viktig for mange folk, inkludert meg selv.

Lenke til kommentar

Det er ikke mange ting jeg ikke vil laste opp til mine egne kontoer hos Microsoft, nei. At jeg ikke har tilgang til nett kan jeg ikke huske sist jeg opplevde(joa..).

 

For all del, hvis dette er en deal-breaker for deg så ikke kjøp en WP7. Prøver bare å si at det for folk flest finnes alternativer man foretrekker fremfor å drasse med seg en kabel overalt.

Lenke til kommentar

Flotte Windows-telefoner vi har sett i det siste. Men det er en ting alle produsenter med et unntak ved navn Nokia, har misforstått, det er nemlig lagringskapasitet.Alle har valgt et lagringsminne på 8gb, som gir deg 6.5gb tilgjengelig minne.For meg og mange andre som bruker telefonen som musikkspiller går de 6 gigabytene vekk i musikk, og hva gjenstår da? Nemlig! Null!I mitt tilfelle måler mobil-musikksamlingen 6.5gb, så en telefon uten lagringsminne er lite attraktivt.For en telefon uten minnekort-støtte er 16gb et minimum, tenk hvor mange enheter de ville solgt om de valgte 16gb, bare den lille faktoren ville gitt produsentene en enorm økning i solgte enheter.

 

 

8 gb minne nei.. Htc titan har 16 gb minne.

Lenke til kommentar
For meg og mange andre som bruker telefonen som musikkspiller går de 6 gigabytene vekk i musikk, og hva gjenstår da? Nemlig! Null!

 

Hvorfor skal en på død og liv ha _hele_ musikksamlingen på telefonen?

 

Med zune er det en smal sak å sette opp en dynamisk spilliste som overfører x antall minutter med musikk til telefonen og som velger et tilfeldig utdrag fra samlingen til. Velger en f.eks. 8 timer musikk så tar det lite plass og en har gjerne musikk nok å lytte på til neste gang en plugger usb-ledningen i telefonen for å lade.

Lenke til kommentar
Med Android trenger du ikke koble til en eneste gang, og det funker ut av boksen. Om du har Linux f. eks så krever dette altså at du har en Windows-maskin tilgjengelig.

 

Nei WP _krever_ ikke zune. Du kan ta telefonen i bruk uten å måtte bruke zune. Men hvis du vil overføre filer via usb så er zune eneste alternativ.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...