Gå til innhold

Test: Samsung Omnia W


Anbefalte innlegg

Med Android trenger du ikke koble til en eneste gang, og det funker ut av boksen. Om du har Linux f. eks så krever dette altså at du har en Windows-maskin tilgjengelig.

 

Nei WP _krever_ ikke zune. Du kan ta telefonen i bruk uten å måtte bruke zune. Men hvis du vil overføre filer via usb så er zune eneste alternativ.

Nå tar du ting ut av kontekst. Du må ha med hele innlegget mitt for at det skal gi mening. Jeg sier at for å kunne overføre mellom mobilen uten bruk av Zune, må man først bruke Zune en gang, slik det står i sitatet mitt i innlegget du referer til:

 

Several tools are needed for this to be applicable, such as a third party application called USB Storage Enabler, Zune software, as well as .NET 2.0.

 

After installing Zune sync software make sure you have connected you WP7 smartphone at least once.

Kilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville tro nokia sin rimelige lumia er kliss lik i specs som denne, men muligens billigere? Bare tenker høyt.

Nei. Nokia Lumia 710 har en LCD skjerm, mens Samsung Omnia W og Nokia Lumia 800 har AMOLED skjerm.

 

Ja, det er sant. Men HTC Titan har jo LCD og den skjermen har fått hauger av skryt. Selv om samoled+ og cbamoled er noe jeg selv foretrekker.

Lenke til kommentar

Til Nokia Lumia 710s forsvar bruker den i motsetning til Omnia W og Lumia 800 _ikke_ PenTile-display.

 

Lumia 710 er allerede nede i 2300 kr, før den har kommet på markedet. Det er nok ikke veldig lenge til den runder 2000 kr, og bortsett fra skjerm, lagringsplass og byggekvalitet/design gir den nøyaktig samme ytelse som Lumia 800. Røverkjøp!

Lenke til kommentar

Madammen fikk denne til jul fra barna. Fungerer veldig bra. Eneste jeg ble skuffet over, mye fordi jeg ikke leste meg opp skikkelig, var at den er gjort i plast.

 

Har selv Omnia 7, og jeg tørr påstå at den fremdeles er en av de beste WP7 modellene på markedet, de nyere har litt kvassere CPU, men det er knapt nok merkbart. Største ulempen for mange er imidlertid at Samsung bestemte seg for ikke å slippe oppdatering med norsk språk.

 

Trodde selv lagringsplassen skulle bli et problem, men jeg tror det er litt hva man bestemmer seg å gjøre problem ut av. Jeg kunne sikkert sakt at alle mobiler som ikke får plass til hele MP3-samlinga på 650Gb suger, men det blir litt meningsløst. Joda, jeg kunne tenkt meg 64Gb, men det har bare ikke blitt noe stort problem utav det enda.

 

MS marcetplace er forøvrig den hurtigst voksende markedsplassen, så om antall apps er viktig så er det bare et spørsmål om tid.

 

MS har en del mer å komme med før WP7 blir virkelig konge, men etter mango leverer OS'et i massevis. Her har MS gjort en hel masse ting riktig, og jeg kommer ikke til å gå tilbake før det eventuelt blir en eller annen drastisk endring på de andre OS'ene...

Lenke til kommentar

Selv om minne er rimelig, så er det bare å se på iPhone hva det koster å øke fra (8->)16->32->64 ..

 

Må også huske på at iPhone og Android nå er etablerte merker i markedet, mens at WP er en "nystartet" utfordrer.

 

Som det var nevnt nedi her, iPhone har ikke minnekort, hvorfor skal WP ha det ?

 

Jeg har en Mozart, og bruker den såpass flittig at den må lades hver dag, ofte er den tom før kl 1600 slik at den må klattlades utover dagen. Jeg har det jeg trenger av apps, og i tillegg endel spill og "kjekt å ha" apps. Og har nå 2,84GB ledig plass.

 

De av dere som ikke har innsett (ennå) at nåtiden og framtiden for mobiler består av streaming, online og gode skjermer, bør snarest fjerne nisselua fra øynene :p

 

Jeg vil ikke betale X hundre kroner mer fordi at du/han/hun på død og liv vil gjøre en mobil om til en såvidt håndterbar super-duper multimedia gadget.

 

Ta en bedrift med 100 mobiler. i dagens marked KAN de velge mobiler til 2000,- stk. Men da blir 80% av de ansatte grinete og forbanna og vurderer å skifte jobb fordi at kompisen som jobber hos Reodor på Felgen AS han har jo fått iPhone4s eller GalaxyS2 til en snau 5000'lapp med jobben.

Det blir vel en differanse på 300.000,- kr det ?

 

Jeg tror Nokia har gjort en geni-strek med 800, simpel, enkelt glatt design. Fokus på dekning, som den siste tiden har poppet opp som det nye fy-skam mot mobil produsenter.

 

Ville jeg hatt ett juletre av en telefon som jeg kunne koblet alt mulig til og fra, så hadde jeg kanskje kjøpt en Android. Vil jeg ha en telefon til å ringe med, og gjøre business med, så velger jeg heller Windows eller iPhone.

Lenke til kommentar

Som det var nevnt nedi her, iPhone har ikke minnekort, hvorfor skal WP ha det ?

 

(...)

 

De av dere som ikke har innsett (ennå) at nåtiden og framtiden for mobiler består av streaming, online og gode skjermer, bør snarest fjerne nisselua fra øynene :p

 

Jeg vil ikke betale X hundre kroner mer fordi at du/han/hun på død og liv vil gjøre en mobil om til en såvidt håndterbar super-duper multimedia gadget.

 

(...)

 

Ville jeg hatt ett juletre av en telefon som jeg kunne koblet alt mulig til og fra, så hadde jeg kanskje kjøpt en Android. Vil jeg ha en telefon til å ringe med, og gjøre business med, så velger jeg heller Windows eller iPhone.

 

Vel, jeg synes i hvert fall det er veldig fint å ha minnekort på telefonen, samt kunne bruke telefonen som lagringsenhet uten hjelp av programvare, og jeg konstaterer bare at dette er noe flere etterlyser.

 

At de velger å ikke ha dette på WP er jo selvfølgelig deres fulle rett, men resulterer da også i at telefonen ikke blir aktuell for enkelte. Synd for meg, fordi jeg da er mer låst i valget av produkter. Jeg tviler dog ikke på at dersom de mente at de ville tjene mer på å implementere dette på telefonene, så hadde de også gjort det.

 

For min del er det ikke noe jeg ønsker å syte og klage over, men noe jeg benytter meg av muligheten av til å bemerke på dette åpne diskusjonsforumet. At andre ikke ser behovet/nytteverdien eller at det finnes (i mine øyne tungvinte) veier rundt dette, bryr meg i grunnen fint lite om - det er mitt bruk som definerer hva jeg ønsker av min telefon. Det er da også det som er "agendaen" min bak å skrive dette her - at folk skal være bevisste på hvilket produkt de velger. Og du skal i hvert fall ha for at du er det ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...