Gå til innhold

Fremtidens ultrabooks blir billigere og tynnere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt av hysteriet rundt tykkelsen skal ifølge Intel være at brukerne er av den oppfatning av tynnere maskiner er bedre maskiner, siden de er vanskeligere å lage, og dermed er de mer ettertraktet.

 

Seriøst? Er det Applekunder som mener dette?

 

Tynnere maskiner er mer behagelig å bruke, de veier ofte mindre og er mye greiere å frakte rundt på. Rent subjektivt sett er de også penere enn sine feitere brødre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det blir bra, med litt godvilje så klarer de nok å presse batteritid under 3 timer.
Hehe, det er blant mange andre grunner en grunn til at jeg nok mest sannsynlig vil velge den neste Macbook Air :) Apple er gode til å holde batteritiden noenlunde akseptabel til at maskinene er så tynne.

 

vel, det er samsung som lager batteriene som sitter i macbooks så vidt jeg vet ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pene, men, og vær så snill, dette er min mening, ikke lag noe oppstyr, jeg synes de er så å si rene kopier av MacBook Pro. Måten tastaturet ligger litt lavere enn resten av maskinen, den store styreflaten, samme designet over hele maskinen etc.

 

Men, absolutt pene :)

Benytter man seg av aluminium og chiclet/island style tastatur kommer de til å ligne på Macbook Pro uansett hva man gjør.

Lenke til kommentar

vel, det er samsung som lager batteriene som sitter i macbooks så vidt jeg vet ;)

Jeg bryr meg veldig lite om hvem som lager noe som helst egentlig. Jeg ser på produktet jeg har fått i hendene og hvor mange timer batteriet varer.

 

Greit nok, men det er jo absolutt ett poeng å få fram at det antakelig i liten grad er en hardware-forskjell mellom maskinene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Om hardware-forskjellen er liten mellom maskinene (noe den ser ut til å være, bare variasjoner av porter og slikt), er det jo desto større grunn til at Asus og andres ultrabooks skal ha samme batteritid. Eller er det da strømstyringen i W7 som ikke er optimal?

 

Air er min preferable inntil videre grunnet skjermoppløsningen. Om noe bedre kommer og koster mindre, hopper jeg vel over. Om den kan gjøres like god med Linux, uten knot, that is.

Lenke til kommentar

Om hardware-forskjellen er liten mellom maskinene (noe den ser ut til å være, bare variasjoner av porter og slikt), er det jo desto større grunn til at Asus og andres ultrabooks skal ha samme batteritid. Eller er det da strømstyringen i W7 som ikke er optimal?

 

Air er min preferable inntil videre grunnet skjermoppløsningen. Om noe bedre kommer og koster mindre, hopper jeg vel over. Om den kan gjøres like god med Linux, uten knot, that is.

 

Du kan jo prøve W7 på en air, så får du vel forsåvidt svar på det. Men jo, det er strømstyringen i windows som er dårlig.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Du kan jo prøve W7 på en air, så får du vel forsåvidt svar på det. Men jo, det er strømstyringen i windows som er dårlig.

 

AtW

 

Jeg gidder ikke å installere. :p

 

Men det er jo kjipt, særlig på Ultrabooks, hvor så mye av hvordan man oppfatter kvaliteten og bruken i produktet er knyttet til batteritiden. Ingen liker jo å måtte styre rundt med en lader. Noe av grunnen til at jeg er så fornøyd med min Air er at jeg ikke trenger å ta med lader når jeg reiser til universitetet, med mindre jeg skal være der utover kvelden.

Lenke til kommentar

ser at zenbook reklamerer med intill 5 timer med batteri på 11.6", forsåvidt samme som apple gjør. dette er ny maskin, lite lys på skjermen osv. i realiteten etter noen måneders bruk holder en sånn maskin max 2,5 timer til normalt bruk. det blir vel 2 ladinger på en skole/jobb dag

 

batteriet blir ikke dårligere før etter minimum 200 ladinger hvis du har et ræva batteri fra f.eks HP. samsung f.eks kan skilte med 1000 ladinger, og snart kommer de med batterier som tåler 1500.

 

i realiteten er det vel heller det at du kanskje har mange programmer som kjøres i bakgrunnen i windows som gjør at pcn må bruker mer strøm. for etter 2 mnd så skal ikke batteriet være noe dårligere enn når pcn var ny.

 

men ja, batteritiden det blir reklamert med, og hva det er i realiteten, er til tider en tilfeldighet. kan heller ikke se det på celler ettersom de blir fylt opp forskjellig. du kan ha et 8 cellers batteri og det kan være dårligere enn 6 celler i teorien.

Endret av Antonsenlarsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...