Gå til innhold

Nå kan harddisken bli dyrere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Igjen er nok dette mye overdrevet, en prisøkning betyr mindre enn å ta bussen :)

 

Og de fleste (inkl. meg selv) har mye kapasitet på server og NAS enda, og hva med å slette gammelt uaktuelt møl ?

Jeg klarer meg ihvertfall i 6 måneder uten engang å slette daukjøtt...

 

Det eneste måtte være om solstormer skulle lage så kraftige elektromagnetiske pulser at harddisker skulle ta kvelden. Men da er det nok mye annet som må skiftes også !

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Høyere priser kan jeg leve med, priser for harddisker i dag har blitt så lave at jeg med glede punger ut for Western Digital RE4 (Raid Edition) rett og slett fordi prisene er såpass gode som de er at jeg tar meg råd til litt ekstra driftsikkerhet.

 

Hva som dog er litt verre er når den nye generasjonen Western Digital Passport Studio Edition ikke ser ut til å komme til Norge før nærmere årsskifte, i verstefall ut på nyåret når de egentlig skulle ha vært her nå i Oktober.

 

 

Men dette er jo bare bagateller sammenlignet med hva folk i katastrofe områdene må overleve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler på om dette virkelig er reelt, og egentlig kun skyldes skremselspropaganda fra hardware.no redaksjonen.

 

1. Det var før flommen overskudd på hardiskproduksjonskapasitet.

2. Problemene som flommen fører til, vil i værste fall kun stoppe produksjonen i 1-2 uker, dvs at det uansett ikke vil føre til noen ringvirkninger da de fleste produsenter har lagre nok for minst 1 måned.

 

Så konklusjonen må vel være at noen her prøver å skape en kunstig boble for vi vil igjen se at prisene vil stabilsere seg ned mot normalt nivå om ikke så lenge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og prisene bare stiger hos f.eks. Komplett. I dag er Seagate 2TB oppe i over 1050,-.

 

Men å sette opp prisen på lagervare, det er vel å utnytte situasjonen? Diskene som er på lager nå er vel kjøpt til lav pris for lenge siden. Og ikke nå nettopp når produsenten har skrudd opp prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...