Gå til innhold

Drar datalagringsdirektivet for retten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heia Apenes! :D Fint å høre at noen vil ta kampen mot quislingene som stemte for DLD vel vitende om hvilke verdier som står på spill. Skulle så gjerne sett at riksretten fortsatt var relevant, i det henseendet at den faktisk ble brukt, slik at våre forlkevalgte fortsatt kunne blitt holdt til ansvar for å brutt sine konstitusjonelle plikter...

Lenke til kommentar
– Vi håper og tror at Norges rettsapparat vil avvise Datalagringsdirektivet på samme måte som Tyskland,...

 

I Tyskland har de en mellomting akkurat nå. DLD fungerer slik som det er tenkt der, men data lagres kun i 3 måneder. Er det mistanke om noe lovstridig, så kan det i enkelte tilfeller gis mulighet til å lagre data i 6 måneder. (Skal komme med kilde når jeg finner den igjen.)

 

Dette strider riktig nok imot en av grunntankene i tysk rettsystem: Så lenge du ikke har gjort noe galt, så kan heller ingen offentlige firma, institusjoner eller lignende lagre data om deg for å, på et senere tidspunkt, kunne avsløre ulovligheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis de ikke klarer å stoppe det, skal iallefall jeg gjemme meg bak fem-seks proxy og aldri oppgi noe private info i nærmeste fremtid

Ingen som lagrer noe privat info av deg uansett. Bare IP-en du har kommunisert med og når. Når skal folk lære som tror at DLD lagrer alt av info som du sender over nett?

Men men! Håper regjeringa står klar med sjekker signert til Western Digital og kompani.

For når DLD settes igang så skal trafikken de skal lagre... RETT I TAKET og mange disker vil bli fyllt til randen med SØPPEL.

DLD lagrer ikke noe trafikk, bare info om hvor og når trafikk har gått.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Ingen som lagrer noe privat info av deg uansett. Bare IP-en du har kommunisert med og når. Når skal folk lære som tror at DLD lagrer alt av info som du sender over nett?

Jeg forbeholder meg retten til å ikke forholde meg politisk til folk med skyggelapper. En liten sum er herved donert ;)

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...