Gå til innhold

Slipp unna tastetabbene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten tvil det beste tastaturet jeg har prøvd. Hvorfor gidde å sikte på tastene når man har swiftkey? Bruker flere språk på samtidig (skriver mye norsk og engelsk om hverandre) samt opplært av sendte smser og FB meldinger. Helt ytterst genialt i bruk.

 

Har alltid foretrukket hardware tastatur, men med swiftkey synes jeg faktisk det er bedre å skrive rett på skjermen, utrolig nok.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Jeg er også svært fornøyd og har brukt det både på telefon og tablet siden det kom ut.

 

Men en ting plager meg: Når man har både engelsk og norsk språk aktivert vil etthvert trykk på "i" medføre den engelske "I". Dette skjer selvom teksten rundt er på norsk, og det er midt i en setning.

 

Min måte å omgå dette på har vært å slå av engelsk på telefonen, men jeg skulle gjerne sett at den hadde bedre autodeteksjon for akkurat dette. Er det noen som har funnet en løsning på dette problemet?

Lenke til kommentar

Jeg registrerer at mange virker veldig fornøyd med dette programmet, men jeg har aldri skrevet flere feil enn etter at jeg begynte med SwiftKey X. Jeg har prøvd å venne meg til det i sikkert et par måneder nå, og jeg avskyr hvert eneste sekund med dette tastaturet. Det insisterer på å rette korrekt stavede og helt normale ord, så jeg må sitte og nilese hva programmet planlegger å skrive, uansett hvor godt og riktig jeg skriver selv. Det største irritasjonsmomentet er 'i' som programmet nesten konsekvent retter til 'ikke'. Autokorrekturen fungerer sikkert flott, men jeg vil ikke bli korrigert når ordet jeg skriver er et vanlig, godt norsk ord (og riktig skrevet). Er det mulig å drepe denne idiotiske korrigeringen av korrekt norsk?

Lenke til kommentar

Jeg brukte swiftkey X i betaen og betalte gladelig nitten(?) kroner for det når det ble lansert (spesialpris for de som hadde betaen, tror jeg).

 

Satt på speed over accuracy, at space inserts suggested word, og etter ei ukes bruk ca med litt knoting på enkelte ord lærte den seg ganske greit vokabularet mitt. Ett problem var at i ofte ble I midt i setninger, men det var ikke noe enormt problem i grunnen, mer et mindre irritasjonsmoment. Kjemperaskt og very nais. Om man kjører Android. Synd de ikke slipper det til flere plattformer. Som feks maemo6... :p

Lenke til kommentar

23 kroner hadde jeg ikke hatt noe problem med å betale for swiftkey X, om jeg brukte det. Det er som sagt et glimrende tastatur og det er verdt pengene. Men for min del fungerer Go! Keyboard minst like bra og det er gratis. For de som ønsker det, finnes det også en drøss med skins å velge mellom. Bruker ikke tastatur skins selv, men muligheten er der ihvertfall. :)

Lenke til kommentar

Skriver engelske og norske meldinger om hverandre og det er utrolig mye enklere å la swiftkey ta seg av ordene uten å måtte endre i oppsett. For slike som meg som aldri blir noen racertaster, så øker det skrivehastigheten betydelig. Teksting før og etter swiftkey er to tidsepoker. En god investering.

Lenke til kommentar

Jeg har hele livet mitt (siden 90-tallet en gang) hatet touchskjermer så det holder, fordi alle touch-skjerm-tastatur suger. Oppdaget swiftkey like etter at jeg kjøpte min første Android og oppdaget at, ja, det er faktisk mulig å lage fornuftige tastatur til touchskjerm, og selv om det på langt nær er like bra som et vanlig tastatur, så er swiftkey fantastisk sammenlignet med absolutt alt annet av tastatur (og ja, jeg har prøvd de aller fleste tastaturene som finnes til Android-telefoner).

 

Forøvrig så har swiftkey et VIP-program hvor man får tilgang til interne betaer og annet snacks (f. eks. en pirate-speak variant av swiftkey). De sendte ut en epost for en stund siden om at de hadde stengt for nye medlemmer, men jeg er usikker på om det fortsatt gjelder.

 

Instrukser i piratkopiering er blitt fjernet fra tråden. Slikt liker vi ikke på forumet. En post er blitt slettet.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...