Gå til innhold

Anmeldelse: Rage (Mac, PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de som skal spille dette på pc, anbefaler jeg å besøke forum(steam/offisielle) for å finne ut hvordan en skal forandre FOV, og få lagt til andre små tweaks som gjør at spillet kjører bedre. Standard FOV er rett og slett forferdelig.

 

Ellers har jeg ikke kommet så langt i spillet selv enda, men det å gi spillet 7/10 er muligens litt for mye.

Lenke til kommentar

Testet det i litt over en time på pc. Endte opp med å bli bilsjuk. Syntes dette var litt mekelig, da jeg kan spille gjennom spill som mirror's edge og Amnesia uten å reagere.

Syns også at spillet ga et dårlig førsterinntrykk; alt er enten brunt, grått eller en annen nyanse av brunt. Ja, ørkenlandskap og ødeleggelse og sånt, men litt slitsomt når jeg har problemer med å knekke fiender til tross for AI'en, rett og slett på grunn av at de forsvinner i bakgrunnsfargen.

Og spillet ga meg veldig rutinefølelse. Gå til forhåndsbestemt plass. Skyt skurker. Rot gjennom alt av kriker og kroker for å finne skrot du kan selge. Gjenta.

 

Pen grafikk, om enn litt ensformig. Lite som gir spilleren drivkraft. Langtekkelig reise mellom oppdrag. Jeg ville gitt det en sterk 5'er. Kanskje mer om det er nok sideoppdrag til å underholde perfeksjonisten i meg.

Lenke til kommentar

Dette spillet er en skam for hele PC plattformen, det beviser hvorvidt konsollene tilbakeholder teknologien og ødelegger nok en gang spill utgitt på PC. Faktisk er det er såpass ødelagt at det diskuteres om det hele er en feil, for vi har spill fra 2005 som ser bedre ut enn dette:

 

 

 

post-106430-0-05212900-1317996661_thumb.jpg

post-106430-0-93862800-1317996663_thumb.jpg

post-106430-0-97250400-1317996666_thumb.jpg

post-106430-0-39106100-1317996670_thumb.jpg

post-106430-0-47364400-1317996673_thumb.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Dekrypterte spillet på Steam i natt og var klar til å spille i dag. Måtte å igjennom en jævlig prosess. PCen klarer hvert eneste spill per dags dato på 100% høyt uten lagg (selv Caspian Border i BF3 betaen). Likevel kom det først den trege texture streamingen, derfra måtte jeg endre noe i config filene i Rage, noe ble feil som gjorde at hele spillet krasjet, så måtte jeg laste ned alle de 21 GB på nytt igjen. Jeg klarte til slutt å finne ut hvilke config settinger jeg måtte bruke, men likevel er det litt pop-ups.

 

Med unntak av pop-ups og alle feiline spillet har er det moro, men litt kjedelig også. Det finne sike en gang grafikk innstillinger annet enn anti aliasing.

Lenke til kommentar

"De gamle er eldst" Sluttet å lese på slutten av den paragrafen når det ble nevnt at fallout og borderlands sine rpg element "vanner ut" opplevelsen. Så på karakteren og konkluderte meg at jeg og anmelder ikke har samme smak i spill.

 

Er godt mulig vi ikke har samme smak i spill, men jeg sier ikke at Fallout og Borderlands sine RPG-elementer vanner ut opplevelsen. Det jeg sier er at id ikke har gått i fella med å klistre på halvferdige rollespillelementer som ikke hører hjemme. Det er en uting at så mange utviklere slenger på slike meta-mekanikker fordi selve spillet ikke holder mål.

Lenke til kommentar

Dekrypterte spillet på Steam i natt og var klar til å spille i dag. Måtte å igjennom en jævlig prosess. PCen klarer hvert eneste spill per dags dato på 100% høyt uten lagg (selv Caspian Border i BF3 betaen). Likevel kom det først den trege texture streamingen, derfra måtte jeg endre noe i config filene i Rage, noe ble feil som gjorde at hele spillet krasjet, så måtte jeg laste ned alle de 21 GB på nytt igjen. Jeg klarte til slutt å finne ut hvilke config settinger jeg måtte bruke, men likevel er det litt pop-ups.

 

Med unntak av pop-ups og alle feiline spillet har er det moro, men litt kjedelig også. Det finne sike en gang grafikk innstillinger annet enn anti aliasing.

 

Ja, spillet har hatt enorme problemer med PC-utgaven, og Carmack har vel skyldt på driverproblemer som det kommer løsninger på. Det både kjører og ser bra ut på Xbox med unntak av litt tekstur pop-up her og der.

Lenke til kommentar

Dekrypterte spillet på Steam i natt og var klar til å spille i dag. Måtte å igjennom en jævlig prosess. PCen klarer hvert eneste spill per dags dato på 100% høyt uten lagg (selv Caspian Border i BF3 betaen). Likevel kom det først den trege texture streamingen, derfra måtte jeg endre noe i config filene i Rage, noe ble feil som gjorde at hele spillet krasjet, så måtte jeg laste ned alle de 21 GB på nytt igjen. Jeg klarte til slutt å finne ut hvilke config settinger jeg måtte bruke, men likevel er det litt pop-ups.

 

Med unntak av pop-ups og alle feiline spillet har er det moro, men litt kjedelig også. Det finne sike en gang grafikk innstillinger annet enn anti aliasing.

 

Ja, spillet har hatt enorme problemer med PC-utgaven, og Carmack har vel skyldt på driverproblemer som det kommer løsninger på. Det både kjører og ser bra ut på Xbox med unntak av litt tekstur pop-up her og der.

 

De kjente vel til driverene, og kunne teste spillet først? Vikrer som massivt hastverksarbeid, problemene i PC-utgaven er jo knapt en beta verdig om videoer på youtube er representative. Slapt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Rundt 80% av brukerne på Steam forumet rapporter om samme feil, selv om de har oppdatert til nyetse driver (som meg). Krysser fingrene for en patch eller nye drivere VELDIG snart.

 

Har akkurat testet spillet på xbox, og også denne utgaven har de samme forferdelige objektteksturene som på PC.

Noe sier meg at det ikke skal være bedre. Jeg som trodde det var en feil med spillet...

 

Hva i? Etter alle bildene, videoene og intervjuene om/fra spillet blir grafikken rost til skyene. Så da har faktisk verken 360, PC eller PS3 versjonen GOD grafikk? Teksturene ser jo dårligere ut enn et spill fra 2009. Selv DOOM ser mange plasse rbedre ut enn Rage.

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

"De gamle er eldst" Sluttet å lese på slutten av den paragrafen når det ble nevnt at fallout og borderlands sine rpg element "vanner ut" opplevelsen. Så på karakteren og konkluderte meg at jeg og anmelder ikke har samme smak i spill.

 

Er godt mulig vi ikke har samme smak i spill, men jeg sier ikke at Fallout og Borderlands sine RPG-elementer vanner ut opplevelsen. Det jeg sier er at id ikke har gått i fella med å klistre på halvferdige rollespillelementer som ikke hører hjemme. Det er en uting at så mange utviklere slenger på slike meta-mekanikker fordi selve spillet ikke holder mål.

 

Når du skriver "Det er allerede her veldig lett å trekke paralleller til spill som Fallout og Borderlands, men la meg gjøre det helt klart at Rage er et eget dyr. Der de to førstnevnte er tungt inne på rollespillsiden av sjangerskalaen", og "Det er ingen påklistrede erfaringspoeng eller lignende som vanner ut opplevelsen." Så virker det ganske logisk for meg at det er disse to du snakker om.

 

Så du enten skriver du ikke hva du mener så mener du ikke hva du skriver.

Lenke til kommentar

Rundt 80% av brukerne på Steam forumet rapporter om samme feil, selv om de har oppdatert til nyetse driver (som meg). Krysser fingrene for en patch eller nye drivere VELDIG snart.

 

Har akkurat testet spillet på xbox, og også denne utgaven har de samme forferdelige objektteksturene som på PC.

Noe sier meg at det ikke skal være bedre. Jeg som trodde det var en feil med spillet...

 

Hva i? Etter alle bildene, videoene og intervjuene om/fra spillet blir grafikken rost til skyene. Så da har faktisk verken 360, PC eller PS3 versjonen GOD grafikk? Teksturene ser jo dårligere ut enn et spill fra 2009. Selv DOOM ser mange plasse rbedre ut enn Rage.

 

Joda, grafikken er faktisk nydelig når du et utendørs og ser på landskapene, men om du beveger deg innendørs er det umulig å se hva de mente med god grafikk. Alle objekter har teksturer som ser ut som drit. Vanligvis kan man se forskjellen på en pappeske og en bensinkanne... Ikke i dette spillet, gitt.

 

:(

Lenke til kommentar

så... dette spillet er det ikke verdt å kjøpe virker det som ut i fra hva de som har prøvd det her sier? Virker ikke som ett så sikkert kjøp att jeg vil bruke 4-500 kroner på det. trur det blir Gears of War 3 heller.

 

Om du liker spill som Fallout og Borderlands godt er det verst. Men det er store grafiske problemer og det kan bli kjedelig i lengden.

 

Rundt 80% av brukerne på Steam forumet rapporter om samme feil, selv om de har oppdatert til nyetse driver (som meg). Krysser fingrene for en patch eller nye drivere VELDIG snart.

 

Har akkurat testet spillet på xbox, og også denne utgaven har de samme forferdelige objektteksturene som på PC.

Noe sier meg at det ikke skal være bedre. Jeg som trodde det var en feil med spillet...

 

Hva i? Etter alle bildene, videoene og intervjuene om/fra spillet blir grafikken rost til skyene. Så da har faktisk verken 360, PC eller PS3 versjonen GOD grafikk? Teksturene ser jo dårligere ut enn et spill fra 2009. Selv DOOM ser mange plasse rbedre ut enn Rage.

 

Joda, grafikken er faktisk nydelig når du et utendørs og ser på landskapene, men om du beveger deg innendørs er det umulig å se hva de mente med god grafikk. Alle objekter har teksturer som ser ut som drit. Vanligvis kan man se forskjellen på en pappeske og en bensinkanne... Ikke i dette spillet, gitt.

 

:(

 

Akkurat sånn er det på PC versjonen. Ute i spillet og fra lang distanse ser det lekekrt ut. Men om man går nær objekter ser det forjævlig ut.

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...