Gå til innhold

Samsung vil stoppe både iPhone og iPad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung er fantastiske IRL-troll. Leverer lulz hver gang.

Kan se ut som Apple har klart å vekke en sovende drage.

Håper de får gjennomslag. Egentlig håper jeg både Apple OG Samsung får gjennomslag for sine respektive søksmål. Det hadde tvunget dem til å inngå en sammarbeidsavtale slik at vi slipper dette pisset i fremtiden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det begynner å bli litt i overkant trassig og barnslig når enkelte sier at de "håper" på at samlige Apple-produkter blir trukket fra butikkene. Det holder med at man har to store selskaper som oppfører seg som unger, om ikke vi forbrukere skal begynne å heie på hver vår helt og håpe på et resultat som i bunn og grunn kun går utover oss selv.

Lenke til kommentar

Det begynner å bli litt i overkant trassig og barnslig når enkelte sier at de "håper" på at samlige Apple-produkter blir trukket fra butikkene. Det holder med at man har to store selskaper som oppfører seg som unger, om ikke vi forbrukere skal begynne å heie på hver vår helt og håpe på et resultat som i bunn og grunn kun går utover oss selv.

 

At folk er fed-up med Apple sin oppførsel er ikke rart. Apple durer frem som om de eier verden. Det er bra de får smake sin egen medisin, og jeg tror du må grave dypt i fanboyhaugen til apple for å finne noen som ikke håper på full seier til Samsung.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er faktisk en god grunn til å håpe at de trekkes fra butikkene. Det setter et eksempel på at patenter bør brukes med varsomhet. Problemet er at Apple får:

A) Innvilget svært vide og grunnleggende patenter

B) Bruker disse patentene ikke til å tjene penger gjennom lisenser, men å blokkere konkurranse.

 

Før Apple begynte med disse søksmålene var det bare snakk om penger, og det var ikke store mobiler som ble blokkert, til tross for at mange mobiler lignet på hverandre. Det er Apples arrogante holdning som irriterer meg. Et øyeblikk sier de at det er bra å stjele, men så griner de når noen andre kan ha noenting i nærheten av dem.

Endret av Punkin Penguin
Lenke til kommentar

jeg tror du må grave dypt i fanboyhaugen til apple for å finne noen som ikke håper på full seier til Samsung.

Jeg er skikkelig Apple-fanboy, og nei, jeg ønsker ikke at Samsung skal vinne da jeg på ingen måte foretrekker Samsung og jeg bruker heller ingenting fra dem. MP3 spilleren min er en iPod, mobilen min er en iPhone, tableten min er en iPad og jeg bruker kun Mac, og kunne ikke tenkt meg å bruke noe annet, så jeg hadde blitt veldig sur hvis får stoppa iPhone og iPad.

 

Dette er som dere skjønner ikke et nøytralt innlegg :p

Endret av Spritty
Lenke til kommentar

Hvorvidt folk har grunn til å være fed-up er vel ikke LordEriks poeng. Det er at et eventuelt medhold, enten det er til Samsung eller Apple i de respektive sakene, ikke tjener oss forbrukere. Det er sannsynlig at får Samsung medhold så får Apple det også, og omvendt.

 

Jeg ser at en del spekulerer i at de skal saksøke hverandre til en slags deadlock, hvor de som resultat blir nødt til å søke fred. Men jeg ser ikke helt at det er den mest sannsynlige utgangen. Og i mellomtiden går fanboys på begge sider og venter på nye produkter...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det fine er at det kanskje går opp for noen og enhver at patentsystemet må revideres.

Ulempene overgår fordelene med systemet slik det er i dag og de eneste som virkelig gjør butikk på det er advokatene.

Lenke til kommentar

Det beste hadde vert om rettsapparatet hadde satt advokatene fra begge sider på gaten med beskjed om å ikke kaste bort offentlige ressurser, holde kjeft og begynne å konkurrere.

 

Om noen skal vinne får det for guds skyld bli Samsung, i android-verden er det tross alt intern konkurranse. På den ene siden har vi hypede telefoner hvert 2. år som kanskje blir hvite etter det første året, på den andre siden en haug produsenter som kappes om å levere siste hardware så snart den ruller ut fra 3. partprodusenter. Jeg er ikke i tvil om hva som er best for de av oss som ønsker at den teknologiske utviklingen skal gå så kjapt som mulig.

Lenke til kommentar

Hvorvidt folk har grunn til å være fed-up er vel ikke LordEriks poeng. Det er at et eventuelt medhold, enten det er til Samsung eller Apple i de respektive sakene, ikke tjener oss forbrukere. Det er sannsynlig at får Samsung medhold så får Apple det også, og omvendt.

 

Jeg ser at en del spekulerer i at de skal saksøke hverandre til en slags deadlock, hvor de som resultat blir nødt til å søke fred. Men jeg ser ikke helt at det er den mest sannsynlige utgangen. Og i mellomtiden går fanboys på begge sider og venter på nye produkter...

 

Geir :)

 

Hvem startet med disse idiotiske søksmålene? Er det da rettferdig at de slipper unna, mens de som forsvarer seg mot disse idiotiske søksmålene taper store penger?

Grunnen til at jeg ønsker at Samsung vinner, er ene og alene for å vise Apple at slik oppførsel fort slår tilbake på en selv. Det hadde vært en lærepenge Apple hadde hatt veldig godt av å få. Hvis Apple skulle inngå forlik med Samsung, så er jeg redd for at de bare flytter fokus på en annen konkurrent, og startere hele denne såpeoperaen på nytt. Så hvis du er opptatt av fri konkurranse, og like vilkår, da er det rimelig å forvente at også du gir din støtte til Samsung, i akkurat denne saken!

Jeg er på langt nær like nervøs for at Samsung skal la det gå sport i idiotiske søksmål, selv om de skulle vinne denne saken. Jeg tror faktisk Samsung skjønner at de er avhengige av goodwill i markedet for at de skal selge produktene sine. Grunnen til at de har ventet så lenge, og håpet på at Apple ville ta til fornuft, er vel for at det er mange i-kunder som også eier et samsungprodukt. Faren for at de nå kjøper hos konkurrentene er reell, men smertegrensen er nå nådd, og Samsung er tvunget til å gå til motsøksmål.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

newnick: Verden er ikke rettferdig. Og den blir ikke mer rettferdig av at man velger side.

 

Og som du vet så tror jeg ikke på ideen om at store selskaper er iboende snille eller slemme. Den sikreste løsningen på problemet er ikke at din kandidat til "snilleste gutt i klassen"-tittelen vinner nevekampen, men at vi tar fra dem de virtuelle boksehanskene som patentlovene representerer.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...