Gå til innhold

Norges vei til Fotball-VM 2014, Brasil


HulkHaugen

Anbefalte innlegg

Da ser Norges muligheter til å nå Fotball-EM i Polen/Ukraina 2012 forsvinnende små ut med gårsdagens tap mot Danmark, 2-0 i parken etter en Nicklas Bendtner dobbel. Da er det på tide å se langsiktig, og konsentrere oss om Fotball-VM i 2014. Norge har et godt utgangspunkt etter at vi ble seedet på 1. nivå takket være en 12. plass på FIFA-rankingen. Drillo har også forlenget kontrakten med landslaget frem til et eventuelt sluttspill i Brasil i 2014. Her er Gruppe E, Norges gruppe:

 

Norge

Slovenia

Sveits

Albania

Kypros (igjen?)

Island (for tredje gang på rad...)

 

Dette ser ut til å være en meget overkommelig gruppe som vi absolutt bør vinne, men det kan bli tøffe oppgjør mot både Sveits og Slovenia. Hva tror dere? Hvilke spillere skal vi satse på langsiktig, og hvem må ut? Hvordan gjør vi det i denne gruppa? Er Drillo fortsatt rette mannen for Norge?

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jeg den første som tenkte "hvilket VM" når jeg leste trådtittelen? Blir ikke mye VM med den lagoppstillinga vi har nå. Alt for lite guts. Pingler i fotball. Førstelaget er fullt av b-spillere og benkslitere. De få som har noe fnugg av talent blir heller ikke brukt på en skikkelig måte føler jeg.

 

Nei huff. Ser for meg atter en skuffelse i 2014.. nesten trasig å være fotballsupporter for norge...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norge 1+1 3+0 3+1 3+3 3+3 = 21 poeng

Slovenia 1+1 3+0 3+1 3+3 3+1 = 19 poeng

Sveits 1+0 0+3 3+1 3+3 3+3 = 20 poeng

Albania 0+1 0+1 0+1 3+1 0+0 = 7 poeng

Kypros 0+0 0+0 0+0 0+1 1+0 = 2 poeng

Island 0+0 0+1 0+0 3+3 1+3 = 11 poeng

 

(Tallene leses som resultater i forhold til rekkefølgen på lagene (f.eks tipper jeg da Norge spiller uavgjort hjemme og borte mot Slovenia, vinner og taper mot Sveits, Vinner og uavgjort mot Albania etc)

 

Mulig jeg er optimist - men tror uansett at det kommer til å dreie seg rundt Norge, Slovenia og Sveits som kommer til å krige om poengene på toppen, og Albania/Kypros definitivt i bunn.

 

Det norske laget gjennomgår nok ikke så store endringer, men tror vel at kanskje Carew takker for seg. Håper vi får inn noen nye ansikter - særlig fra Tromsø og Molde, men også andre norske klubber.

Har lite tro på at utenlandsproffene er så veldig mye bedre enn mange av hjemmespillerne våre. Tror også at viljen til å stå på er større for uerfarne spillere enn mange av "stjernene" våre (les: Carew, Gamst, Riise...)

Lenke til kommentar

Brasil-tur hadde vært den ultimate avslutningen for Drillo-epoken i norsk fotball :)

 

Ingen lag som er klart bedre enn oss i alle fall, så det er et godt utgangspunkt.

 

Tror Sveits blir største utfordrer. De er litt som Norge, spiller rimelig defensivt og uten de store stjernene. Vi skal være bedre enn de 4 andre lagene.

 

Men så utrolig kjedelige lag da. Ingen lag jeg kunne betalt for å sett på Ullevaal for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hmm, jeg driter forsåvidt i hvilke lag vi spiller mot - det er nettopp "Drillo-følelsen" jeg vil oppleve en gang til, og da er selv ett nett og hensynsfullt lite bankran lovlig nok for å komme seg til Brasil og sluttspill.

Lenke til kommentar

Island 0+0 0+1 0+0 3+3 1+3 = 11 poeng

 

Om Island tar 11 poeng flytter jeg til Eyjafjallajokull. Tror både Albania og Kypros kommer over dem.

 

Men uansett så skal dette være en gruppe vi skal vinne. Og innen den tid har jeg betalt ned studielånet og dannet en formue, slik at jeg kan ta en måneds ferie i Brasil. :w00t:

 

:(

Jeg hadde skjønt det mer hvis du var skeptisk til at Norge tar 21 poeng... husk på at vi har vunnet med 1 mål mot Island i de to kampene våre denne gangen - begge med sene flaksemål.

Lenke til kommentar

Island har ikke vunnet en kamp siden 2008. Det klart dårligste laget i pulja. Men de spiller på en måte som gjør at vi sliter mot dem, eller kanskje fordi de legger inn ekstra innsats når de møter "storebror".

 

Som jeg nevnte i en annen tråd, jeg driter i hvordan vi spiller og hvor kjedelige kampene er, bare vi kommer oss til VM. Vi trenger det nå.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Nesten alltid sånn at det er de siste 15-20 min de begynner å gjøre det brukbart. Alt før den tid var miserabelt.

Har aldri tvilt på at Drillo er rett trener før, men nå begynner jeg lure om han er kommet på halvdistanse. Kanskje det

hadde vært på tide med en av disse yngre karene nå, Rekdal, Solskjær, Deila..? Virker som de er mer inni fotballen slik den

er i dag og hva som skal til.

Men det der er jeg ikke sikker på i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Dette var kleine saker. Alt for mange gamle slappe spillere uten glød. Ut med Jarstein ihvertfall, vet ikke hvem som skal inn der, kjenner eliteserien for dårlig. Kanskje han i Molde?

 

Som alltid så har vi ingen klare alternativer på høyreback. Hangeland og Demidov sentralt (Demidov må spille bedre enn han gjorde i går). Begynner også å bli usikker på Riise, men vi har vel ingen klare alternativer? Han begynner å bli gammel å seig.

 

Midtbanen har vi faktisk mye spennende på hvis Drillo tør å bruke de. Syntes det var gøy å se Wolf-Eikerem, Nordtveit og Henriksen i går, selv om ingen av de tok helt av. Men det er vel i midtbaneleddet vi har skuffet mest i senere tider, så håper vi får til noe lurt der. Gamsten bør ut...

 

Ellers er det ikke så mange klare alternativer på topp, vi har Moa, og spennende å se om Mos får til noe i FCK. Håper også å få se noe mere til han "partysvensken" Søderlund, han virker til å ha guts ihvertfall. Huseklepp og Tarik var ikke så verst i går, men de blir nok brukt på vingene. Bråten må ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...