Gå til innhold

9 av 10 fullfører aldri spillene sine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må innrømme at jeg er en av de som har fullført få av mine spill.

 

MEN, alle disse spillene jeg har fullført har vært fra nye generasjonen- eller XBOX 360 og PS3 tiden. Alle disse spillene er svært korte som regel.

 

Eldre spill var mye større og mer innhold. Nå er spill så proppfull av teknologi og visuelle effekter, at innhold blir kuttet ned.

 

PGA dette har jeg i det siste gått tilbake til mine gode gammle spill med mål å fullføre de.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Siste spillet jeg fullførte var vel Tomb Raider Underworld. Det spilte jeg til og to ganger for å få alle trophyene.

 

Men det er det eneste jeg har fullført på veldig, veldig lenge. Ellers har jeg fullført få spill - men det er mange spill hvor jeg har brukt uhorvelig mye mer tid på enkelt-brett enn på campaign-en.

 

Og så har jeg en del spill liggende som jeg ikke en gang har begynt på :) Oftest kjøpt på lavpris fordi jeg har tenkt at det så gøy ut, men uten at jeg hadde tid til å sette i gang med en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt av skylda for at ikkje alle fullfører spela sine er det utviklerane som sitter med. I dag er det svært mange spel på marknaden, og mange av dei har så dårlig historie at det er eit slit å fullføre dei.

 

For meg så virker det nesten som at kvalitetskontrollen på spel er så godt som fråværande. Når ein produsent leverer frå seg eit makkverk av eit spel som dei krever fullpris for så er det ikkje så rart at folk ikkje fullfører det.

Lenke til kommentar

wow,,, at det var så ille trodde jeg virkelig ikke...

 

Men her i huset er det flere spill som ikke er blitt spilt gjennom ja..

 

For ti år siden var gjennomsnittsalderen på spillerne rundt 25-30 år. I dag er gjennomsnittsspilleren 37 år ...

Dette er vel de samme folka ... bare 10 år eldre ^^

 

HAHAHA.. det er bra sagt egentlig,,, hehehe .. det er jo sikkert slik..

Lenke til kommentar

Må si at jeg så og si alltid fullfører spillene mine , nå skal jeg være ærlig og si at jeg ikke fullfører spillene med en gang jeg kjøper dem , men målet er å fullføre spillene før eller siden.

 

Det siste spillet som jeg tok opp av samleboksen og fullførte var Devil May Cry 4 , litt av grunnen til at det tok meg såpass lang tid (siden det kom ut ca) var nettopp fordi det dukket opp andre spill som jeg hadde lyst til å spille i steden og DMC4 levde egentlig ikke 100% opp til de store forventningene som jeg hadde til spillet.

 

Tror nok at jeg ligger nær 90% fullføring av alt jeg kjøper eller har fått lånt av en kompis (gode gamle Nes 8 og 16 bit ^_^ ).

Det ligger litt sport i det og når man tross alt har betalt alt fra 90 til 500kr for et spill så bør man få litt verdi for det.

 

Denne undersøkelsen får meg dog til å føle at det man prøver å få fram er at det er "greit" om spillene blir mye kortere enn det man har i dag, noe jeg er uenig med. Sånn sett er det kanskje viktigere at spillene er lette å plukke opp fra der du stoppet å spille sist gang og om nødvendig at du kan få en oppsummering over hva som har skjedd før om det er en god stund siden du spilte sist.

 

Håper virkelig at jeg tar feil nå, men om de store selskapene begynner å lage spill som har maks 2-3 timer spilletid før man har rundet det så blir det slutt på spillkjøpene mine i alle fall.

Lenke til kommentar

Spiller ferdig gode spill. Tendensen er vel gjerne at det gis ut veldig mange dårlige spill (som folk kjøper..). Noen spill er derimot litt for lange også. Spill som HL/HL2 og slikt må jo bare "runnes", men blir litt drøyt å runne alle episodene (ep1 etc) i tillegg til diverse expensions som Blue Shift etter min mening.

Lenke til kommentar

For noen uker siden talte jeg opp spillene mine, og havnet på ca tretti til PS3 og et tyvetalls til DS og 3DS, og jeg har ikke fullført ett eneste av dem. Men jeg fant ut at nok er nok, så jeg valgte ut de tre beste til PS3 og solgte resten på GameStop. Disse skal jeg fullføre uansett hvor lang tid det tar. Blir jo selvsagt å kjøpe nye spill, men nå skal de fullføres så godt det lar seg gjøre. (sitter jo ikke tre uker i strekk med en bosskamp. Da selger jeg heller driten på GameStop og kjøper noe bedre.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må ærlig innrømme at det står en rekke spill i hyllen som jeg aldri har fullført, men det kommer heller av at de enten er uinteressante, har fått dårlige anmeldelser (og har blitt gitt i gave) eller ble kjøpt inn på samme tidspunkt som jeg kjøpte en bråte spill.

Enkelttitler som blir kjøpt ved realase, som f.eks RDR har jeg selvsagt fullført, men det er verre med mindre hypede titler som blir kjøpt sammen med andre titler på billigsalg :)

Lenke til kommentar
eller ble kjøpt inn på samme tidspunkt som jeg kjøpte en bråte spill.

 

Og der har vi et annet problem. Jeg kjøper alt for ofte spill på billigsalg, men når jeg kjøper mer enn to spilom gangen er minst ett av dem dømt til å bli glemt. Derfor har jeg bestemt meg for å ikke kjøper mer enn ett spill pr uke fra nå av. Samme f'en hvor mange spill som gis ut om gangen eller hvor billige de er. Om et spill selges til en hundrelapp nå blir det ikke dyrere om en måned. ;)

Lenke til kommentar

Det er nok det samme med meg som med vikingkylling og FredrikV. : Jeg kjøper spill, med intensjon om å fullføre dem. Men mange av de jeg har kjøpt fysisk ligger fremdeles i plastikken sin. Og flere av steamspillene jeg har handlet har jeg ikke spilt mer enn noen minutter på. Jeg begynner nesten å bli redd for at jeg ikke har tid eller klarer å glede meg over spilling lengre. Jeg må ha blitt gammel...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...