Gå til innhold

– Verdens minste PC blir kraftigere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom den mangler optisk lydutgang er den nokså ubrukelig til multimediaformål. Dessuten kan man for en rimelig penge bygge en mer fleksibel og langt kraftigere LGA 1155 basert PC.

 

Den har jo HDMI ut, så da kan jo man bruke den optiske utgangen fra TVen til å gi lyden videre.

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å slippe nye Atom baserte PCer nå når ny generasjon med billigere og bedre Atom prosessorer er like rundt hjørnet?

 

 

Å bli kvitt restlagret med gamle prosessorer selvfølgelig, dessuten vil jo de gamle prosessorene også synke i pris.

 

 

 

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å slippe nye Atom baserte PCer nå når ny generasjon med billigere og bedre Atom prosessorer er like rundt hjørnet?

 

 

Å bli kvitt restlagret med gamle prosessorer selvfølgelig, dessuten vil jo de gamle prosessorene også synke i pris.

Vanlig praksis er vel å slippe samme maskin med ny cpu eller ny maskin med ny cpu, ikke ny maskin med utgående cpu? Og på den andre siden er det vel liten grunn til å kjøpe noe med gamle Atom cpuer nå, når de nye cpuene er rundt 40% billigere for produsentene i forhold til forrige gen, så man kan anta at de nye maskinene også blir noe billigere (og spesielt siden de ikke lenger trenger tredjepart grafikk-chip for å få digital video ut og kunne spille av HD materiale) Endret av mandela
Lenke til kommentar

kjeLL// :

maskinen har Nvidia ION 2 grafikk kontroller, så jeg er usikker på hvorfor du snakker om intel sin....

 

-----------------------------------------------

Så over til å kommentere selve artikkelen :D

Ser etter tilsvarende maskin selv, og kommer med 99% sikkerhet til å gå for en maskin med AMD APU, de også har nye like rundt hjørnet ser det ut til, så tror jeg kjøper en slik en når de kommer om jeg klarer å vente så lenge før jeg fortsetter oppgradering av multimediaenhetene mine :D

Lenke til kommentar

om du leser innlegget rett over først kanskje? var en som mente at det var dyrt med f.eks ion chipset når intel straks lanserer en atomchip med h264 avlasting innebygd.

skulle jeg bygd media-maskin hadde jeg uansett ikke valgt så svake komponenter. for jeg vill ha post processing av hd også. uten det kan man like gjerne kjøpe BD spiller på elkjøp for 600kr og bruke den som media-maskin istedet.

Lenke til kommentar
skulle jeg bygd media-maskin hadde jeg uansett ikke valgt så svake komponenter. for jeg vill ha post processing av hd også. uten det kan man like gjerne kjøpe BD spiller på elkjøp for 600kr og bruke den som media-maskin istedet.
så ville den heller ikke blitt "verdens minste PC" ;) dessuten nevner ikke nyhetsoppslaget at dette er en media-maskin.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...