Gå til innhold

Vil forby trådløst nett på skoler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har ingen tro på at di vil få det igjennom og en god del av skolene kommer nok ikke til å ha råd til oppgraderingen som må gjøres om trådløsnett skal bort, og med skoler som ligger til i byene så blir du jo ikke 100% fri for trådløs nett uansett siden du vil enda få stråling fra folk som bor rundt i området.

Lenke til kommentar

Og hvor mye av ditt liv har du brukt til å sette deg inn i dette, "Simen1", 1 minutt, 5 ??

Jeg har brukt mer enn hundre timer og kan garantere at trådløse nettverk og telefoner er skadelige (forkortet):

 

* Mikrobølger, skadelig for DNA

* Reduserer/stopper cellene sin opptak av næringstoffer og fjerning av avfallstoffer

* Stresser kroppen, og stress fører til opphopning av giftstoffer og sykdom

* Den farligeste stråling er scalar bølger og her finnes ingen grenser !!

 

Det finnes MYE om dette på nettet. All "fri" forskning som ikke er betalt av de som tjener penger på at det ikke er farlig er stort sett entydig.

Jeg kan ta et eksempel, Carolinska Institutt i Stokholm har forsket på skadevirkninger av all stråling, fra monitorer på slutten av 70-tallet til moderne mobiler og trådløse wi-fi. En professor der forteller at når de forteller om skadevirkningene til media reduseres bevilgnignene instituttet. Når de derimot snakker om dette forskere imellom for lukkede dører er alt OK. Altså er dette politisk styrt, enten bevisst eller med "dollarbunke" fra bransjen.

 

Den siste saken er om Ask i parker i Nederland der trådløse soner er montert. Det er utført kontrollerte tester med accesspunkt på 0.1W/2.5GHz, plassert 50cm trærene. Trærene stopper nesten å vokse, barken begynner å blø og ytterste delen av bladene dør så de ser sølvaktige ut.

Ikke farlig sa du ? Vi mennesker er også levende og ikke laget av plast eller stål !

  • Liker 2
Lenke til kommentar

MTP all EM-strålingen man blir utsatt for, (solen, microbølgeovnen, alle EL-motorer, dynamoer, lysrør, mobiltelefoner, og ikke minst er EM-feltet fra jorden banalt kraftig, så blir litt idiotisk å være redd for dette, og så lenge utallige studier ikke kan finne noen reelle farer ved EM-stråling.

 

Desverre er det mange som er livredd ting de ikke kan forstå, eller se, og dette har gjort at EU og andre demokratier innfører lover som er idiotiske, (merk: i USA forbød en 'municipality' at H2O var forbudt). Og hva hjelper det å forby WIFI fra skoler når signalstyrken er bitteliten, men ser du på pose mikropopcorn poppe ferdig blir man utsatt for mer EM, stråling enn hva man kan få ved å ha en wifi tranciver på seg hele livet.

 

blir rett og slett for dumt

 

-frank

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og hvor mye av ditt liv har du brukt til å sette deg inn i dette, "Simen1", 1 minutt, 5 ??

Jeg har brukt mer enn hundre timer og kan garantere at trådløse nettverk og telefoner er skadelige (forkortet):

 

* Mikrobølger, skadelig for DNA

* Reduserer/stopper cellene sin opptak av næringstoffer og fjerning av avfallstoffer

* Stresser kroppen, og stress fører til opphopning av giftstoffer og sykdom

* Den farligeste stråling er scalar bølger og her finnes ingen grenser !!

 

Det finnes MYE om dette på nettet. All "fri" forskning som ikke er betalt av de som tjener penger på at det ikke er farlig er stort sett entydig.

Jeg kan ta et eksempel, Carolinska Institutt i Stokholm har forsket på skadevirkninger av all stråling, fra monitorer på slutten av 70-tallet til moderne mobiler og trådløse wi-fi. En professor der forteller at når de forteller om skadevirkningene til media reduseres bevilgnignene instituttet. Når de derimot snakker om dette forskere imellom for lukkede dører er alt OK. Altså er dette politisk styrt, enten bevisst eller med "dollarbunke" fra bransjen.

 

Den siste saken er om Ask i parker i Nederland der trådløse soner er montert. Det er utført kontrollerte tester med accesspunkt på 0.1W/2.5GHz, plassert 50cm trærene. Trærene stopper nesten å vokse, barken begynner å blø og ytterste delen av bladene dør så de ser sølvaktige ut.

Ikke farlig sa du ? Vi mennesker er også levende og ikke laget av plast eller stål !

Anekdotiske bevis er ikke noe jeg vil tatt for god fisk, siden det finnes så mange variabler på ting man ikke kan se. Og blir nettopp den dårlige type av forskning, nemlig de observasjon studiene som bare er ute etter et svar; deres eget svar.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Så innslaget om stråle syke på NRK for en tid tilbake, da gikk en samtale sånn ca slik:

Er den pcen koblet til trådløst?

-ja.

Oki, kan ikke du skru de den av, jeg merker jeg begynner å føle meg litt syk.

 

Hadde han med pcen sagt nei, ville han da blitt sjuk? Neh trokke det, da hadde han ikke merka noenting.

 

Vi utsettes for EM stråling fra sola hele tiden spesielt med tanke på at EM= Elektro Magnetisk = elektroner.

Lenke til kommentar

*SNIP*

 

Simen1 har faktisk brukt en god del tid på mye datarelatert.

 

Wi-fi bruker ikke mikrobølger, radiobølger blir brukt. Mikrobølgene som stråler fra en telefon er ikke særlig skadelig så lenge du ikke er nær telefonen veldig mye når strålingen er høy (telefonsamtaler, kommunikasjon etc.).

 

Synes en grense på 0,2V per meter er for lite, det er mindre enn gjennomsnittlig bakgrunnsstråling.

 

Meste av det du leser på nettet om skadelig stråling fra dagligdags digitale enheter er tull. Strålingen fra en router er ikke høy nok til å skade ett menneske, strålingen fra en mobiltelefon vil kun skade ett menneske nesten umerkbart etter årevis med nærver under høy stråling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

morten_b: innlegget ditt mangler tre veldig viktige ting: kilder, kilder og kilder.

Relativt unødvendig, når det gjelder elektromagnetisk stråling så er det to faktorer som er viktige:

1 frekvens= energi i hvert enkelt foton, Ultrafiolet stråling kan påvike dna og gi kreft siden de er så kraftige. Det samme gjelder selvsagt gama og rønkenstråling som inneholder enda mer energi.

Syneling lys inneholder mindre enegi og du kan ikke få hudkreft eller bli brun av solstråling gjennom et vanlig vindu siden det stopper UV stråling.

Radiobølger inneholder igjen mye mindre energi en synelig lys, hvordan kan det påvikre dna når mer energirikt synelig lys ikke klarer det?

Nei total effekt har ingenting med saken å gjøre det er et foton mot et molekyl.

 

2 total affekt har en annen effekt, mikrobølge stråling er ikke farlig untat i noen situasjoner, det er farlig å være inne i en mikrobølge ovn eller stå forran en kraftig radar siden effekten er så stor 500 W og oppover til KW. Du kan brenne deg med et forstørelse glass og sola siden det fokuserer sollyset 100 ganger, det beviser ikke at sollys er farlig.

 

Sist av alt, dette er meget lett å teste, ta to fjøs eller lignende sted hvor det er mange dyr. Sett opp så det er mye radiostøy i det ene huset, følg med i et års tid å se om det blir mer sykdom i det ene huset. Om det ikke er noen effekt så er det ingen skadevirkning ved lavere effekt heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Og hvor mye av ditt liv har du brukt til å sette deg inn i dette, "Simen1", 1 minutt, 5 ??

Jeg har brukt mer enn hundre timer og kan garantere at trådløse nettverk og telefoner er skadelige (forkortet):

 

* Mikrobølger, skadelig for DNA

* Reduserer/stopper cellene sin opptak av næringstoffer og fjerning av avfallstoffer

* Stresser kroppen, og stress fører til opphopning av giftstoffer og sykdom

* Den farligeste stråling er scalar bølger og her finnes ingen grenser !!

 

Det finnes MYE om dette på nettet. All "fri" forskning som ikke er betalt av de som tjener penger på at det ikke er farlig er stort sett entydig.

Jeg kan ta et eksempel, Carolinska Institutt i Stokholm har forsket på skadevirkninger av all stråling, fra monitorer på slutten av 70-tallet til moderne mobiler og trådløse wi-fi. En professor der forteller at når de forteller om skadevirkningene til media reduseres bevilgnignene instituttet. Når de derimot snakker om dette forskere imellom for lukkede dører er alt OK. Altså er dette politisk styrt, enten bevisst eller med "dollarbunke" fra bransjen.

 

Den siste saken er om Ask i parker i Nederland der trådløse soner er montert. Det er utført kontrollerte tester med accesspunkt på 0.1W/2.5GHz, plassert 50cm trærene. Trærene stopper nesten å vokse, barken begynner å blø og ytterste delen av bladene dør så de ser sølvaktige ut.

Ikke farlig sa du ? Vi mennesker er også levende og ikke laget av plast eller stål !

Det finnes mye om dette på nettet, skriver du. Det finnes også mye om at jorden er flat, månelandingene en bløff, og at evolusjonsteorien bare er tull. Bare fordi det står på nettet, så betyr ikke det at det har noe for seg.

 

Stråling er det uansett. Vi kan skru av alt av menneskeskapte gjenstander, og vi blir fortsatt bestrålt. Men det tenker du ikke på...

Endret av Pjassop
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kilder ? Jeg oppgav en kilde, og saken fra Nederland er lett å finne (google), jeg sitter ikke på jobb med linker akkurat.

 

Og til dere som snakker om mikrobolger, radiobølger og volt pr. meter, det jeg prøver å si er at det ikke er denne type stråling som er hovedproblemet, men scalar strålingen. Dette er bølger som oppstår når en radiosender slås av i en tidsluke (pakkeswitchet nett), for GSM er dette 217 ganger pr. sek., for en trådløs router 1600 ganger pr. sekund. Dette skaper scalar bølger på disse frekvensene.

Lenke til kommentar

Hadde man gjennomført informasjonskampansjer av typen som foreslås: "Rapporten fra Europarådet anbefaler også at det bør gjennomføres informasjonskampanjer for å opplyse lærere, foreldre og barn om den potensielle helsefaren ved å bruke mobiltelefoner i ung alder."

 

Så hadde man kanskej vært informert nok til å ikke innføre noe slikt?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kilder ? Jeg oppgav en kilde, og saken fra Nederland er lett å finne (google), jeg sitter ikke på jobb med linker akkurat.

 

Og til dere som snakker om mikrobolger, radiobølger og volt pr. meter, det jeg prøver å si er at det ikke er denne type stråling som er hovedproblemet, men scalar strålingen. Dette er bølger som oppstår når en radiosender slås av i en tidsluke (pakkeswitchet nett), for GSM er dette 217 ganger pr. sek., for en trådløs router 1600 ganger pr. sekund. Dette skaper scalar bølger på disse frekvensene.

 

Scalar-stråling har ikke noen frekvenser. Det er derfor vi ikke kan oppdage dem med frekvensmålere.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...