Gå til innhold

- Vi er veldig lei oss (PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For noen vanvittige unskyldninger. De kara her kan jo ikke være helt velbevart.

Å buhu det oppstod flere bugs når vi rettet bugs. Datastrukutren de laget var så vansklig at de ikke klarte å endre den fort nok.

Er jo helt utrolig hva de sitter å sier.

"jo saken er sånn at vi prøvde å lage et godt spill. Men vi fikk det ikke til. Det var vansklig. Tok så lang tid. Så vi bare ga det ut. Så får vi se hva brukerene sier.

Og om alt skulle gå til helvete sier vi bare at vi skal høre på "communityn". skal utvikle i lag med brukeren."

 

Og når de og unskylder seg med at starten ødelag. siden folk ikke fikk til så fikk de ikke se de episke filmene. film har sin rolle i spillmediumet så klartr men hvem pokker spiller spil for å se film

Endret av oleboo
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som har følelsen av at de egentlige grunnene uteblir? Det gjelder ikke bare dette intervjuet men samtlige andre uttalelser jeg har lest. Svarene er ufullstendige og ulogiske.

 

"Vi var klar over mange problemer i løpet av beta-testingen, men var ikke i stand til å gjøre noe med dem fordi vi måtte fokusere på å bli kvitt vanlige «bugs». Datastrukturen i spillet gjorde det vanskelig å gjøre forandringer, og derfor tok alt vi ville gjøre mye lengre tid. Når vi likevel ble tvunget til å gjøre endringer resulterte det i enda flere «bugs» vi måtte rette opp. Slik ble vi fanget i en ond sirkel."

 

Her hopper man - som i så mange andre uttalelser - glatt over roten til problemene ved å gå rett til konsekvensene. Det som i første omgang er interessant er hvorfor det ble så mange av disse feilene i utgangspunktet. Det virker på meg som at man først gjorde en så slapp programmeringsjobb at man fikk mange feil samtidig som man programmerte seg selv inn i et hjørne ved å jobbe med en datastruktur som gjorde feilretting unødvendig komplisert, når man så skulle komme seg ut av det hjørnet måtte man delvis plukke fra hverandre datastrukturen og sette den sammen på nytt, noe som må ha gjort at alle implementerte funksjoner som var avhengig av den omgjorte delen av datastrukturen fikk en hel del bugs. Så kan man spørre seg hvorfor man prioriterte rettingen av såkalte "vanlige bugs" fremfor grunnleggende feil med gameplayet, den eneste forklaringen må være at disse bugsene var så ille at de ville latterliggjort spillet.

 

"Selv om vi hadde hatt mer tid, var det fortsatt flere elementer vi behøvde å fikse. Slik ble det veldig vanskelig å avgjøre når det beste tidspunktet for lanseringen ville være. Vi ønsket også å bygge spillet sammen med spillerne. Vi mente derfor at vi kunne få flere nyttige tilbakemeldinger fra spillerne ved å gi ut spillet da vi gjorde, svarer Tanaka. "

 

Bygge spillet sammen med spillerne? Beta-testing, altså? Kanskje dette er starten på en ny trend der man gir ut betaversjoner av spill til full pris for å se hva som blir kritisert før man jobber videre med spillet? <_< Jeg kjøper ikke denne forklaringen. De må ha visst at det ikke er noen god plan å gi ut et spill som henger i strikk og binders og så forvente at forbrukerne skal komme med konstruktiv kritikk og vente tålmodig på oppdateringer. De må ha visst at de taper langt flere abonnementer på denne måten enn å utsette spillet noen måneder.

 

Selv håper jeg FFXIV-skuta synker. Det er viktig at alle spillutviklere blir minnet på hva det er de kan og ikke kan. Square-Enix er verdens beste når de lager singleplayer-rollespill, men så snart de beveger seg ut av sitt element og går i gang med tredjepersonsskytere, racingspill, filmer også videre, så blir resultatene blandet.

Lenke til kommentar

Tror dette er veldig enkelt.

 

Noen har insistert på at det skal utvikles til PC og til PS3 likt, og at ting skal være sånn, fra toppnivå.

 

Ingen har tatt hensyn til tilbakemeldinger om at "dette suger" - de har bare fortsatt fordi at "vi har bestemt at sånn skal det være".

 

Sluttresultatet viser seg jo veldig enkelt ... det er rett og slett forferdelig dårlig.

 

Og FFXI var jo faktisk ikke så dårlig, spilte det en stund. Da har faktisk klart kunststykket og lage en mye dårligere oppfølger flere år senere ...

Endret av Aebriol
Lenke til kommentar

Det jeg misliker mest er at de fortsatt ikke har fått til et bra betalingssystem. Alle andre MMOer jeg har prøvd inkludert Final Fantasy IX har latt oss taste inn koden til bankortet, og ferdig med det. Men neida, FFIX må selvsagt bruke det forbanna Click n' Buy. De "har lovet å se på saken og finne en bedre løsning", men ennå har jeg ikke hørt et ord ifra dem om det. Jeg kjøpte spillet for lenge siden og har ennå ikke fått prøve det, fordi jeg ikke får opprettet en måte å betale på. Geez...

Lenke til kommentar

Utviklere som har tabbet seg ut på enkelte elementer og en utgiver som tenker lettjente penger før kvalitet. For jeg tror egentlig ikke FF14 er så mye dårligere enn FF11, men spillet har rett og slett ikke fått den utviklingstiden et spill av denne skala trenger. Det var jo heller ikke slik at FF11 kom ut som det gode MMO spillet det er i dag. Det fikk kanskje ikke slakten FF14 har fått, men det var ikke akkuratt noe perfekt spill de første måndene etter den japanske lanseringen.

 

I det hele tatt synes jeg Squeenix har tapt seg veldig mye siden sammenslåingen. De gir sjelden ut direkte dårlige spill, men det ofte overfladiske fokuset på grafikk og simple gameplaysystemer, itilegg til melking av både gamle ideer og merkenavn har ført til en rekke intetsigende utgivelser. FF12 er stort sett det eneste spillet de siste 5 årene som ikke har vært totalt robbet for sjarm imo, noe som muligens har noe med det faktum at spillet ble godkjent før sammenslåingen og squeenix sitt nye fokusområde... :mellow:

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Kun jeg som tenkte på clippen med hvor han ligger forran peisen? :p

 

Men tja, vet ikke. Syns asiater, altså fra den fjerne østen, har en spesiell måte å svare på tiltale. Ganske morsomt syns jeg. Håper de får fikset på problemene, vet at MMO er ofte ett stykke fra ferdig når de er lansert, men de ser ut til å ha litt lengre å gå enn de fleste andre.

Lenke til kommentar

Etter så mange spill gikk de vel ut i fra at folk kom til å kjøpe hva nå enn de la ut på markedet, og det har de all rett til å tenke, fordi det er sant. Å være overrasket over at dette gikk til helvete blir som å kjøpe det nye Harry Potter-spillet fra EA og forvente at det er mer underholdende enn å se maling tørke.

Lenke til kommentar

Hva feilere det folk egentlig? Om de ikke gidder svare på kritikk synes folk de er arrogante. Om de faktisk svarer åå kritikken og prøver å skape et bedre forhold til spilleren klager folk på at det er lettvindte unnskyldninger for å lage et dårlig spill. Hva må til for at folk blir fornøyd?

 

Ta Vanguard: Saga of Heroes som et eksempel. Det ble sluppet tre måneder for tidlig, og launch-versjonen var mer eller mindre uspillbar. Jeg snakker ikke om lite å gjøre i spillet ,men hovedquesten var så bugget at jeg stadig måtte tilkalle en GM for å komme videre, grafikken var glitchet, character editoren funket 50% av tiden, og de gangene jeg faktisk fikk logget på ble jeg sparket ut etter noen minutter pga bugs. Etter en stund gadd jeg ikke mer, stoppet kontoen og slettet spillet. Men ett år senere fikk jeg tilbud om å komme tilbake og spille gratis en stund. Det gjorde jeg, og spillet som møtte meg da var helt annerledes. Den dag i dag er det fortsatt på andreplass av alle favoritt-MMOene mine noensinne. LotRO er på første. Selv det hadde en hel masse bugs i starten, men jeg holdt da ut i godt over to og et halv år og herjet i Mirkwood en stund. ;)

Lenke til kommentar

Ta Vanguard: Saga of Heroes som et eksempel. Det ble sluppet tre måneder for tidlig, og launch-versjonen var mer eller mindre uspillbar. Jeg snakker ikke om lite å gjøre i spillet ,men hovedquesten var så bugget at jeg stadig måtte tilkalle en GM for å komme videre, grafikken var glitchet, character editoren funket 50% av tiden, og de gangene jeg faktisk fikk logget på ble jeg sparket ut etter noen minutter pga bugs

Jeg var i betaen til Vanguard også, og det spillet hadde akkurat samme problem.

 

Ett utviklerteam som var forbanna idioter, ikke tok til seg noen tilbakemeldinger om at ting ikke funka, at ting var bugga, at det var faen meg dårlige greier de holdt på med. Hovedansvaret der og lå i ledelsen som "hadde bestemt seg" for noen ting, og nektet å høre på tilbakemeldinger om at ting rett og slett ikke fungerte.

 

Gikk konkurs, ble kjøpt opp av noen som kunne business'en. De tok ansvar og fikset det. Men det var ikke samme personer med ansvar som gjorde det bedre enn det tullet de holdt på med i beta / fram til lansering.

Lenke til kommentar

Hvorfor må de ha den samme,gamle dritten i hvert eneste mmo de lager.

 

Fordi når de prøver noe nytt ender man opp med FFXI og FFXIV. Bra spill generelt, men mange liker dem ikke. Og hva med Aion? Jeg digger det, men mange mener det er for mye grinding og lite å gjøre.

Aion kan jo ikke sammenlignes. Det var jo faktisk velfungerende og gjennomført, med greit UI, og fornuftig oppsett.

 

Forskjell på det og ett spill som FFXIV som er gjennomført forferdelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...