Gå til innhold

Nintendo fortsatt miljøversting (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt moro å se at Sony slår på stortromma med Sony Ericsson bare for å stikke kjepper i hjulene for Nokia. Sonys Ericsson avdeling putter resten av selskapet i skammekroken. Forøvrig så regner jeg med at dette gjelder Zune også når det gjelder MS, så det er svakt av dem. Både Nintendo og MS burde skjerpe seg - såvidt jeg vet har dem begge pengepunger til det.

Lenke til kommentar

Så om jeg gjerne vil spise en av mine Nintendo konsoller, burde jeg kanskje vente til neste generasjons konsoller med tanke på giftstoffene??

 

Personlig så gir jeg i grunn blaffen i om mine elektroartikler er giftige eller bruker litt mer strøm. Greenpeace er en gjeng luromdreiere og taskenspillere. :rolleyes:

Lenke til kommentar

Man har rett til å ha egne meninger og preferanser.

 

At bedrifter/fabrikker satser på mer miljøvennlige produkter er vel og bra det, for all del.

Men skal jeg f.eks kjøpe ny pc, så tenker jeg ikke akkurat på hvor mye strøm den bruker og hvor forurensende det var å lage delene, men heller om den dekker mine behov og vel så det.

 

Mulig jeg ser den filmen i løpet av uka, mener jeg så noen lignende filmer for et par år siden også.

Lenke til kommentar

Eg synest det er flott at Greenpeace gjer dette arbeidet, og på den måten presser dei store selskapa til å ha eit bevisst tilhøve til korleis dei påverkar miljøet.

 

Det er synd at enkelte mindre reflekterte forbrukarar ikkje bryr seg, men eg har eit håp om at dette er ei minkande gruppe. For dei av oss som bryr oss om miljøet, er i alle fall dette nyttig informasjon å ha med når vi skal kjøpe elektronikk.

 

Kay

Lenke til kommentar

Nå skal det jo sies at Nintendo sine maskiner har såpass høy kvalitet at man ikke må kaste like mange defekte enheter som med f.eks. xbox 360.

Synes egentlig dette her var et sabla godt poeng. Hva hjelper det om konsollen er halvparten så giftig om failraten er minst fem ganger så høy? En annen ting å tenke på er jo at Wii-en bruker mindre strøm enn Xbox 360-en. Det er kanskje ikke så farlig her i Norge hvor en god del av elektrisiteten vår produseres ved vannkraftverk. Men i diverse land i Europa og Asia hvor store deler av energien kommer fra kullkraftverk er det litt verre. Jeg synes det er rart at Greenpeace ikke sier noe om effektforbruket til Wii. Jeg ville tro effektforbruket til Wii ligger godt under konkurrentene (av åpenbare grunner).

Lenke til kommentar

strømforbruk

 

Wii:

17W 5.34 kgCO2/year

Xbox 360:

165W 51.79 kgCO2/year

PS3 Slim:

250W 78.47 kgCO2/year

 

Kom over denne:

The Greenpeace Guide to Greener Electronics scored Nintendo just 1.4 out of 10 for its chemical, e-waste and energy policies. However Nintendo has argued that it takes environmental responsibilities seriously, and pointed out the Wii is more energy efficient than the PlayStation 3 and Xbox 360.

 

Nintendo was marked down in the guide in part because of its failure to submit information on energy and e-waste policies to Greenpeace. In the areas where data wasn't supplied, the company was scored zero.

Om jeg husker riktig var det samme som skjedde sist gang greenpeace var på banen.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...