Gå til innhold

Ubisoft kjøper TrackMania-utvikler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme sier jeg, dummet ned? Trackmania på XBLA hadde jo vært konge! I'd pay for it. Nå betalte jeg riktignok for Trackmania something-something Nations, eller hva det heter men likevel.

 

At de er kjøpt opp av Ubisoft tar jeg med stor ro. Det fører nok sannsynligvis til bedre vilkår for Nardo og dermed bedre spill. Dessuten, det kunne vært verre, tenk om de ble kjøpt opp av Activision! :o

Lenke til kommentar

Nei. Men i praksis pleier de fleste multiplatform-utviklere å bruke samme menyen og brukergrensesnittet på alle platformene, inkludert PC. Og da er menysystemet selvfølgelig designet med tanke på konsollene da disse er i flertall og vil selge best. Bare se på Oblivion. Brukergrensesnittet der ble bygget opp for konsollene, men vi PC-gamere måtte nøye oss med det samme brukergrensesnittet enda det var totalt uoptimalisert for mus og tastatur. Never mind det faktum at de hadde et mer enn fungerende meny og brukergrensesnitt på The Elderscrolls 3: Morrowind. :\

Lenke til kommentar

Det verste eg vet er PC spill med menyer sterkt preget av Xbox controller knapper, disse har og ofte liten mulighet for å redigere keyboard kontrollene in-game og et helvette å kjøre gjennom tutorial.

 

Siste eksempelet er vel Street Fighter IV.

Endret av SynTerro
Lenke til kommentar

Nå er jeg ganske Ubisoft fan, og selv om jeg helst vil at Nadeo skal være alene, så vil jeg heller at de skal bli kjøpt opp av ubisoft enn noen andre.

 

Nei Ubisoft er langt fra dei verste som kunne kjøpt dei. Det verste ville vert Microsoft, då ville eg garantert at det ville blitt XBOX eksklusiv.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ganske Ubisoft fan, og selv om jeg helst vil at Nadeo skal være alene, så vil jeg heller at de skal bli kjøpt opp av ubisoft enn noen andre.

 

Nei Ubisoft er langt fra dei verste som kunne kjøpt dei. Det verste ville vert Microsoft, då ville eg garantert at det ville blitt XBOX eksklusiv.

 

Sannsynligvis ville det blitt pc og xbox, siden microsoft også står bak windows vet du.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
Sannsynligvis ville det blitt pc og xbox, siden microsoft også står bak windows vet du.

 

Har du ikkje sitt koss MS har behandla PC spill? Dei har ikkje gitt ut et skikkelig PC spill på årevis, og dei skrapa nettop Alan Wake til PC, et spill som i utgangpunktet skulle ver PC only. Windows er MS ja men MS tjener ingenting på royalities på PC spill fordi dei kan ikkje.

 

Mass Effect, som i utgangspunktet var MS sitt, kom ikkje til PC før EA tokk over rettighetene til spillet. Noke som er trur er grunnet i at EA gir Bioware litt meir frihet. Untatt EA sports er EA ein PC venlig utgiver.

 

MS hevder dei bryr seg om PC platformen men dei har ikkje gjort ein dritt.

Endret av SynTerro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...