Gå til innhold

En skjerm helt uten kabler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intressant prosjekt som jeg har undret meg over i lang tid hvorfor ikke har kommet før - på mange områder.

Her er det bare snakk om å dele litt på transformatorprisippet - primæren under pulten, sekundæren i skjermen. Og det går jo på 50Hz her på berget og alle som er redde for diverse kroppsdeler kan slappe helt av.

Jeg vil anta at "hotspot" ikke er særlig omfangsrikt.

 

Så er det jo slik at "hotspotten" jo nødvendigvis bare MÅ tilstuttes en energikilde da - med en ledning.......

Lenke til kommentar

Men man slipper disse ledningene oppe på skrivebordet :>

 

Det jeg håper på er at man vil kunne kjøpe skrivebord med kapasitet til å gi strøm til flere forskjellige enheter samtidig, slik som høyttalere, tastatur, og så klart også slike skjermer som i denne artikkelen. Da vil man jo kun trenge én ledning til alt på hele skrivebordet.

 

Noen enheter burde kanskje uansett ha et oppladbart batteri, som backup i tilfelle man for eksempel midlertidig flyttet tastaturet utenfor rekkevidden til strømkilden.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Trådløs strøm, trodde ikke vi ville se dette før om minst 10 år.

 

 

Men det er jo litt bra at de er tidlig ute med teknologien, har mine tvil på at det fungerer glimrende though.

 

Jaha? Du har ikke brukt mye av elektriske tannbørster da forstår jeg? De har brukt induksjonslading omtrent siden de kom på markedet. Dette er på ingen måte noe nytt - om man snakker om den grunnleggende teknologi-prinsippet altså - selve den praktiske implementasjonen jo et annet tema.

 

Vet er vktig å ha klart for seg at dette er på INGEN måte "trådløst" i den forstand vi vanligvis snakker om trådløse ting f.eks. som i trådløst nettverk. induksjons-strøm er fremdeles helt avhengig av at det som skal overføres til er meget nær induksjonskilden.

 

Jeg er enda veldig skeptisk til dette. Jeg kan se at induksjonladning via en hotspot kunne være smart å ha et for et sted der du bare kunne slenge mobilen og annet små-elektriske ting for automatisk lading uten kluss og ledninger - men om dette er like praktisk til å drive store og relativt permanent plasserte ting som PC monitorer er jeg langt fra sikker på.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Trådløs strøm, trodde ikke vi ville se dette før om minst 10 år.

 

 

Men det er jo litt bra at de er tidlig ute med teknologien, har mine tvil på at det fungerer glimrende though.

 

Jaha? Du har ikke brukt mye av elektriske tannbørster da forstår jeg? De har brukt induksjonslading omtrent siden de kom på markedet. Dette er på ingen måte noe nytt - om man snakker om den grunnleggende teknologi-prinsippet altså - selve den praktiske implementasjonen jo et annet tema.

 

Vet er vktig å ha klart for seg at dette er på INGEN måte "trådløst" i den forstand vi vanligvis snakker om trådløse ting f.eks. som i trådløst nettverk. induksjons-strøm er fremdeles helt avhengig av at det som skal overføres til er meget nær induksjonskilden.

 

Jeg er enda veldig skeptisk til dette. Jeg kan se at induksjonladning via en hotspot kunne være smart å ha et for et sted der du bare kunne slenge mobilen og annet små-elektriske ting for automatisk lading uten kluss og ledninger - men om dette er like praktisk til å drive store og relativt permanent plasserte ting som PC monitorer er jeg langt fra sikker på.

 

-Stigma

 

Trådløs tannbørst settes jo på ladning/går på batterier.

 

 

Selvsagt, dette er ikke en teknologi som vil fungere med 230volten i vanlige hus(regner jeg med) men en pcskjerm trekker mye mer strøm enn en tannbørst :)

Lenke til kommentar

Minimale fordeler med den trådløse strømmen, man kommer langt med cable-managment. Riktignok hadde det vært kult om alt kunne stå overalt uavhengig av ledninger, men her snakker vi om en sender som må ha ledning, og være like ved skjermen, skal man feks flytte skjermen så går ikke det uten å flytte senderen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...