Gå til innhold

Seagate-hybriden sliter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opplever problemer med Crucial C300, som er en populær "ren" SSD. Sies at det skyldes problemer med TRIM. Det virker som produsentene er alt for ivrige etter å lansere ny, utestet teknologi som kanskje fungerer i 8-9 av 10 tilfeller, men så er det de 1-2 tingene som pleide å funke fint før som overhodet ikke funker! (F.eks. streaming av media i mitt tilfelle. Funker helt fint ellers, men akkurat her failer C300 totalt!)

 

Apropos virker det som Seagate generelt har slitt med sine nylanseringer. F.eks. da de i 2007/2008 lanserte 1-2 TB disker som hadde feilaktig FW og fortsatt fikk noen problemer selv om de oppdaterte FW. Var vel snakk om retur på over 30%.

Endret av TN;)
Lenke til kommentar

Jeg har en på 500 GB, og har bare 50 GB ledig :) Vet ikke helt om "hybrid" delen gir mye ekstra over bare det å ha en 7200 RPM disk, men laptopen er lynrask uansett.

 

Jeg har hørt litt klikkelyder (kvitring :D ), som gjorde meg litt nervøs, så det blir firmware-patching i kveld.

 

(ingen krasjing some jeg kan skylde på disken for. Jeg kjører linux, og har noen problemer med dvalemodus ca. 1 gang i uken)

Endret av fa2001
Lenke til kommentar

I en laptop hvor en bare har plass til en 2.5"-enhet virker Seagate sin løsning som et fornuftig kompromiss.

Det er viktig poeng. Og grunnen til at jeg valgte denne disken. En 240GB SSD er fortsatt uforholdsmessig dyr.

 

Kan ikke si at jeg har hatt store problemer med min disk; men det har kommet noen rare lyder innimellom, og jeg synes ikke batteri-levetiden var så veldig bra.

 

En rask test etter oppgradering av firmware i går kveld, tyder på noe bedre batterilevetid.

Lenke til kommentar

De fleste bærbare har porten, men det var vel noe kompatibilitetstrøbbel der?

I følge internett, så fungerer det ikke siden det ikke finnes noen I/O controller på denne porten (WWAN)

hvilken laptop er det du snakker om? eller er det mini pci-e porten generelt?

 

edit:

mSATA-diskene har en fysisk mini-PCIe-tilkobling (liknende den som finns på WiFi-kort i bærbare datamaskiner), men elektronisk har den vanlig SATA-kobling.
- dustinhome Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...