Gå til innhold

Få bedre iPhone på mandag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LOL, velkommen etter med så og si alt, Apple.

 

Var det nødvendig å nevne at det var en gratis oppdatering? Alle oppdateringen er GRATIS, nettopp som den GRATIS reklamen dere gir Apple hver uke på artikler som er fandens unødvendig. Men det generer klikk, og da blir jo eierne deres glade. Penger i kassa, og alt det der.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

1. Det er kun iPhone 4 som får WiFi-hotspot, ikke iPhone 3GS.

 

2. Det er sikkert at gestures IKKE kommer, Apple har også sagt det. Det er kun en developer preview og må aktiveres i Xcode for nåværende brukere av iOS 4.3 beta.

 

http://www.engadget.com/2011/01/19/ios-4-3-beta-2-released-multitasking-gestures-just-a-developer/

 

3. Programmer som Spotify og WiMP har alltid kunnet sende Lyd via AirPlay. Det er først og fremst snakk om 3. parts videoavspillere, som nå kan sende video via AirPlay til f.eks en AppleTV, inkl videoer spilt av i Safari.

 

4. En annen ny ting er at AppStore-nedlastinger nå kan avbrytes midt i installasjonen, ved å holde på ikonene til ristingen begynner, og slette programmet som holder på å installere som en vanlig app. Tidligere kunne man bare pause nedlastinger ved å trykke på de.

Lenke til kommentar

Kunne man ikke det fra før? iPhone 2G fikk jo ikke iOS 4 i heletatt. Så jeg ser ikke helt hvorfor man skriver at 2G ikke får 4.3. Apple har jo lagt den død for lengst.

 

Ikke at det er sammenlignbart med fragmenteringen på Android, men det er en helt annen diskusjon som vi ikke trenger å ta her.

Endret av p-trus
Lenke til kommentar

Klart at det er en interessant artikkel når iPhone eller Android slipper ny versjon.

 

Men her løper man rett inn i Apples markedsføringsspråk - er det bekreftet at den nye firmwaren virkelig er _bedre_? Det vet man normalt ikke på en firmwareoppgradering før massene har oppgradert, og man ser hvor mye problemer den skaper.

 

Now, an even better and more innovative better!

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Sitat: "iPhone 2G og iPhone 3G vil ikke få oppdateringen, så iOS 4.3 er altså for eiere av de to nyeste versjonene av Apples telefon."

 

Så da kan man si at iOS er fragmentert?

 

iPhone 2G kom ut i 2007. 3G kom ut i 2008. Disse var støttet opp til firmware 3.2.1. Firmware 4 som kom sommeren 2010 kom etter 3.2.1. Dvs. at iPhone 2G har vært støttet av Apple i 3 år. Nevn ÉN Android-telefon som oppdateres gjevnlig gjennom flere år. Disse to modellene er gått ut på dato. Jeg sitter nå med en Desire HD, og jeg er fullt klar over at når denne har fått Android 2.4 i april, så ligges denne modellen død av HTC. 5 måneder etter lansering.

 

LOL, velkommen etter med så og si alt, Apple.

 

Var det nødvendig å nevne at det var en gratis oppdatering? Alle oppdateringen er GRATIS, nettopp som den GRATIS reklamen dere gir Apple hver uke på artikler som er fandens unødvendig. Men det generer klikk, og da blir jo eierne deres glade. Penger i kassa, og alt det der.

 

Er dette virkelig noe nytt, og verdt å skrike om hver eneste gang Apple nevnes? Jeg skjønner at det er "hipt" å hate Apple nå (noe som gjør den gjengen en gjeng med diltende sauer), men dra den androide bakdelen din inn i Android-tråden igjen. Dette er kun trolling, og bringer ingenting nyttig inn i denne diskusjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

iPhone 2G kom ut i 2007. 3G kom ut i 2008. Disse var støttet opp til firmware 3.2.1. Firmware 4 som kom sommeren 2010 kom etter 3.2.1. Dvs. at iPhone 2G har vært støttet av Apple i 3 år. Nevn ÉN Android-telefon som oppdateres gjevnlig gjennom flere år. Disse to modellene er gått ut på dato. Jeg sitter nå med en Desire HD, og jeg er fullt klar over at når denne har fått Android 2.4 i april, så ligges denne modellen død av HTC. 5 måneder etter lansering.

 

 

Nå tuller du litt her. iPhone 2G kom ut i 2007, og siste firmware den fikk var 3.1.3 som kom i 2009, 3.2x er iPad-firmwares. iPhone 3G som kom i 2008 fikk sin siste firmware i november 2010 nemlig 4.2.1. Så Apple har en ca. støttetid på 2 år for sine mobiler, noe som også er det de garanterer. Derimot så er Apple kjappe med å kutte nye funksjoner for eldre modeller. F.eks. så fikk aldri 2G MMS, internett-deling etc, 3G fikk ikke multitasking, Airplay, bakgrunner etc. 3Gs får må ikke Wifi-hotspot bl.a.

 

Nexus-telefonene oppdateres fra offisielt hold (dvs. google), der har du både Nexus One og Nexus S, så der er hele TO Android-telefoner til deg som får oppdateringer.

Lenke til kommentar

Ooops! Stemmer! Men ja, 2 år med oppdateringer er vel normen her. Nå vet jeg ikke hvor ofte mannen i gata kjøper ny mobil, men jeg synes å huske at de fleste kjøper ny etter 1 år. Dette er selvfølgelig ekstremt vanskelig å verifisere. Så 2 års støtte er faktisk veldig bra.

 

Mitt ønske er at Google fikser fragmenteringsproblemene og oppretter noen enkle regler for produsentene, siden det er de som ødelegger Android.

 

1 - Produsentene kan ikke låse brukeren til sitt eget UI/Launcher (Sense, MotoBlur, TouchWiz etc.) Har brukeren lyst til å deaktivere dette, så kan man enkelt gjøre dette i innstillingene.

 

2 - Rydde i Marked. Innføre en simpel godkjenningsprosess. Trenger vi virkelig 9438 wallpaper packs, og applikasjoner som er i alphastadiet? Greit at noen er interessert i dette, men de følger gjerne med på utviklerens tråd på XDA eller hjemmeside, og kan plukke opp APKen der.

 

3. Firmware-oppdateringer. La Google kontrollere oppdateringer og sende dem ut uten produsentenes møkka-UI. Skal f.eks HTC oppdatere Sense, så kan de sende ut en egen oppdatering OTA slik at vi slipper å vente i 6 mnd på en oppdatering.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor så mange av dere som reagerer på at ikke samtlige telefoner får oppdateringen? Problemet er selvsagt maskinvare. Låste opp (jailbreaket) min gamle iPhone3G og kjørte full iOS 4.0 funksjonalitet og det gikk helt håpløst sakte. Tok et halvt minutt å åpne kalenderen. Telefonen hakket selv i menyen, grunnet bakgrunnsbilde som ble introdusert i versjon fire av iOS. Så opplevelsen blir altså helt begredelig. Der har dere grunnen, ikke noe hokus pokus.

Endret av R083r7
Lenke til kommentar

VLC Media palyer vs. oppdatering.

 

Hei. Jeg har VLC player installert på min iPhone 3GS. Denne applikasjonen er trukket tilbake fra AppStore siden jeg installerte programmet. Vet dere hva som eventuelt skjer dersom jeg oppdaterer programvaren til 4.3? Kommer denne appen til å forsvinne fra min telefon?

Lenke til kommentar

Dessuten så har du app-en på pc-en uansett. Den vil ikkje forsvinne derfra heller før du sletter han der og på telefonen.... :)

Såfremt han har syncet sine apps etter at VLC player ble lastet ned fra App Store. Jeg bruker aldri iTunes (synes det er noe herk) til annet enn oppdatering av iOS, så mine apps ligger kun på telefonen. :)

Endret av Sitronkake
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...