Gå til innhold

Her er Radeon HD 6800-kortene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen forklare meg hva 6800-kortene er? :)

 

Dere sier:

Noe over 2000 kroner må man ut med for Radeon HD 6870, mens HD 6850 starter på rundt 1700 kroner. Litt stivere enn vi hadde ventet, men strengt tatt en helt grei pris.

 

Men 5870 koster jo 3000-4000kr. Og i testene til Sweclockers ligger jo 6870 såvidt over 5850 mens 6850 ligger under.

 

Hva er planen for disse kortene? Hvorfor kalle de 6870 og 6850 dersom de ikke kan slå 5870 og 5850?

 

Og jeg ser folk på nettet si at de vurderer å oppgradere fra 5870 til 6870. Det er jo en nedgradering! Hva skjer? :p Ble helt satt ut, jeg nå.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

6870 erstatter 5770 og 6850-5750.6970 erstatter 5870 22 november.Ser ikke helt poenget med denne navngivningen og lurer på det er et lurt trekk egentlig?

57x0 vil ikke bli erstattet med det første. 68x0 blir et nytt segment i så måte.

Ja det ga jo litt mer mening.var vel 58xx som skulle fases ut.
Lenke til kommentar

Men det skal jo komme kraftigere high end kort, det blir mer spennende å se hva de klarer.

Nå er ikke jeg noen ekspert og jeg sikter egentlig bare på high end kort, men jeg syns det er bra ytelse egentlig på disse tidlige kortene.

De blir jo en upgrade ifra 5000 serien sånn ca uansett hvordan man vrir på det, joda de var bra, men ikke nødvendigvis gode nok å nå kommer noe som kansje er bedre, det gjør det jo alltid, men det virker som 5000 serien var en eller anna test kanin på en måte.

 

Det virker nesten som om de CPUene og skjermkortene som kom i fjor/i år liksom var prøve prosjekter, på en slags rar måte om folket skjønner.

Men det som er sikkert å visst er at det kommer mye snacks ifra nå å utover i 2011.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Endelig er også de norske prisene klare. Noe over 2000 kroner må man ut med for Radeon HD 6870, mens HD 6850 starter på rundt 1600 kroner. Litt stivere enn vi hadde ventet, men strengt tatt en helt grei pris.

Og dermed tok GTX 460 og 470 den første seieren her. Men jeg satser på at prisene vil synke fort på AMD kortene og at dette er "lanseringspriser".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...